daniel1975 schreef: ↑31 dec 2020 16:34
Kabinet: basisscholen niet eerder open dan 18 januari
https://nos.nl/l/2362650
Ik vraag mij steeds meer af wie nu eigenlijk de wappies zijn....
OMT adviseert nu ook om kinderen onder de 12 te gaan testen. [knip] Dan kun je met die vrijwel hele winter aanwezige snotneus wel elke 2 weken naar de teststraat.
Kinderen onder 12 jaar testen is ook beetje mijl op zeven. Maar je bepaalt zelf wat klachten zijn, en of ze corona gerelateerd zijn. En of er getest moet worden is jouw beslissing, bekijk het van de positieve kant , je kúnt (indien gewenst) je kind laten testen. Momenteel kan het niet eens.
Sowieso, klachten.......
Mijn vrouw is positief getest en het GGD belde terwijl ze onder de douche stond. Dus ik uit haar naam het gesprek gevoerd. En dan hoor je "na 7 dagen mag de quarantaine gestopt worden, mist klachten weg zijn". Gevraagd wat klachten zijn, nou hele lijst zoals koorts, hoesten, niezen, vermoeidheid.
En mijn vrouw is in de wintermaanden doorlopend lichtjes verkouden, dat is al sinds haar kindertijd een vast gegeven, moeder en zusje idem dito. Die man van GGD "Euhhh, ja, als jullie zeker weten dat het geen corona gerelateerde klacht is, dan mag ze weer naar buiten"
Nou, hallo, daar héb je toch niks aan? Het grootste deel van de mensen hoest en kucht in de wintermaanden, moet je dan steeds opnieuw testen? En ik vroeg nog of ze dan na een tijdje weer mocht testen. Nee, dat mag niet tenzij je opnieuw klachten hebt, niet als de klachten voortduren want dan ben je nog steeds besmettelijk.