10 gevallen in 100 jaar vind jij regelmatig,...Heeft m’n vrouw toch gelijk als ze zegt dat we regelmatig sex hebben.Ernie C. schreef: ↑30 dec 2020 10:14 https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... th_America
Vooral de non fatal attacks komen regelmatig voor.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Nico ik zit wel op dezelfde lijn hoor. Alleen zie ik het wolven verhaal in Nederland niet zo.
Gisteren was ik de hele dag aan het bezorgen. Mijn ritten gingen door het Groninger en Drentse landschap heen. Wat mij opviel waren de vele verschillende soorten roofvogels die ik tegen kwam. Echt tientallen gezien. En dat is een goed teken voor de natuur. Top predatoren bepalen namelijk hoe gezond de natuur is. En als de natuur gezond is, dan is die ook voor ons gezond. De wolf is ook een top predator. Die komt niet hier naartoe omdat de schapen zo lekker smaken of omdat die wel eens een lekker hapje in de mens ziet. Hij komt omdat er voldoende “natuurlijk” voedsel voor hem is. De hele voedsel keten onder hem is gezond = de natuur is gezond = voor ons gezond.
Ik denk dat we daar heel blij om mogen zijn.
Gisteren was ik de hele dag aan het bezorgen. Mijn ritten gingen door het Groninger en Drentse landschap heen. Wat mij opviel waren de vele verschillende soorten roofvogels die ik tegen kwam. Echt tientallen gezien. En dat is een goed teken voor de natuur. Top predatoren bepalen namelijk hoe gezond de natuur is. En als de natuur gezond is, dan is die ook voor ons gezond. De wolf is ook een top predator. Die komt niet hier naartoe omdat de schapen zo lekker smaken of omdat die wel eens een lekker hapje in de mens ziet. Hij komt omdat er voldoende “natuurlijk” voedsel voor hem is. De hele voedsel keten onder hem is gezond = de natuur is gezond = voor ons gezond.
En hoe ziet dat er concreet uit volgens jou?NicoNB schreef: ↑30 dec 2020 16:55
Het hele vaccinatiegedoe is op zich een mooi voorbeeld van de maakbaarheidswaanzin.
In plaats te kijken naar de oorzaken van de pandemie denken we het op te lossen met een inderhaast gebrouwen gifmengseltje.
Veel mensen denken echt dat we de natuur voor de gek kunnen houden.
De problemen die we nu met het klimaat hebben zijn het onweerlegbare bewijs dat je mee moet bewegen met de natuur en als mens niet moet denken dat je het beter weet.
P.S. excuus dat ik de beren/wolven/roofvogels discussie even laat schieten.
Wolven komen hierheen om voedsel te zoeken. Is dat er, dan blijven ze. Momenteel is het schaap een deel van het dieet.
Net zoals een virus zich verspreidt omdat het op zoek is naar een woonplaats en niet om de economie van de mensen te resetten o.i.d.
Net zoals een virus zich verspreidt omdat het op zoek is naar een woonplaats en niet om de economie van de mensen te resetten o.i.d.
Campagnolo Ultra Dork
- Enzzo
- Forum-lid HC
Eindelijk eens in de gelegenheid om het met je eens te zijnRVV schreef: ↑30 dec 2020 17:19 Nico ik zit wel op dezelfde lijn hoor. Alleen zie ik het wolven verhaal in Nederland niet zo.
Ik zie het ook om me heen, weliswaar hier in Frankrijk maar om een voorbeeld te geven: we zien elk jaar meer en meer bijzondere insecten hier. Vooral niet de vliegen plaag die je in agrarische gebieden en zelfs in steden vaak hebt. Nee een mooie balans tussen vele soorten zonder één overheersende soort.
En wat betreft beren. Het is een fabel dat beren mensen aanvallen omdat ze die als prooi zien. De enige vleesetende beer is de ijsbeer, de rest eet vooral plantaardig en vis. Aanvallen gebeuren alleen als er sprake van bedreiging is, bijvoorbeeld als ze jongen hebben.
De aanvallen op kampeerders in de VS zijn veelal te wijten aan paniekgedrag van de kampeerders. Bij een aanval: Gewoon op de grond gaan liggen en dood spelen. Dan plunderen ze je voorraad en gaan er weer vandoor.
Mensen zijn veel bedreigender voor wilde dieren dan andersom. Het instinct van dieren, met name wolven, is eerst te vluchten als er een mens gespot wordt. Aanvallen is de laatste remedie en dus zeldzaam.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Enzzo, je reageert niet meer op de Franse vaccin problemen, terwijl je me gisteren big eventjes fijntjes vertelde hoe goed het wel niet geregeld is in Frankrijk. Nee, ik hoef geen gelijk te hebben, maar wel jammer dat je er niet even op reageert.
Edit, schrijffoutje verbeterd
Edit, schrijffoutje verbeterd
Laatst gewijzigd door Jans op 30 dec 2020 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op de grond gaan liggen als een beer je tent wil plunderen vereist voor 99% van de mensheid meer ballen dan ze hebben.
Ik weet ook dat het moet, maar of ik op dat moment zou durven.....
Overigens zullen beren of wolven die zwak zijn waarschijnlijk uit nood wel degelijk het risico nemen om een mens te pakken vermoed ik.
Overigens is het dodelijkste dier ter wereld nog altijd met kop en schouders boven de rest de mug.
Overigens zullen beren of wolven die zwak zijn waarschijnlijk uit nood wel degelijk het risico nemen om een mens te pakken vermoed ik.
Overigens is het dodelijkste dier ter wereld nog altijd met kop en schouders boven de rest de mug.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Schapen lopen al tientallen jaren in grote hoeveelheden in Nederland rond. Als het schaap echt op het menu stond was de wolf al veel eerder gekomen.
En ja er is een kans dat een wolf een schaap te grazen neemt maar dat is om dat schaap op te eten. Een wolf gaat niet rücksichtslos allemaal schapen doodbijten. Dat is namelijk zonde van de energie. Predatoren moeten in verhouding heel veel energie steken in het vergaren van voedsel. Dagelijks moeten ze tientallen kilometers overbruggen wat immens veel energie voor een jager kost.. dat gaat een wolf echt niet verprutsen door onnodig achter schapen te rennen.
In Afrika zie je ook leeuwen een antilope verschalken soms 2... die gaan dan vreten en weer uitrusten ondertussen lopen alle prooidieren rustig in de buurt. Want die leeuw dood niet voor de lol.
Het is allemaal wat off topic maar laten we nou niet bang worden voor de wolf. Die schapenboeren hebben ook boter op hun hoofd.
nog meer dan het nijlpaard ?daniel1975 schreef: ↑30 dec 2020 18:42 Op de grond gaan liggen als een beer je tent wil plunderen vereist voor 99% van de mensheid meer ballen dan ze hebben.
Ja dat is in het wild.
Uit het eerder gelinkte artikel
EnOveral bloed, doorgebeten strotten, afgerukte poten. Daar word je stil van als je dat ziet. Ik verloor in drie dagen tijd meer dan veertig schapen.
Als je roofdieren hier vrij laat lopen dan moeten we dus weer terug naar een kraal waar al het vee achter een hoge omheining. Wordt een mooi landschap met al die dure hekwerken.De slachting onder zijn eigen schapen was door één trekkende wolf aangericht, zo toonde dna-onderzoek aan.
Nog los van het feit dat er daarna natuurlijk weer gedoe komt over het feit dat wolven als sprinkhanen al het andere wild opvreten omdat er geen schapen en geiten meer te vinden zijn. En dat kaalvreten is dan weer slecht voor die biodiversiteit.
Dan krijg je muggenplagen omdat alle (roof)vogels opgevreten zijn door roedels wolven.
En die mug brengt dan fijn malaria, knokkelkoorts, west nijlvirus en weet ik wat nog meer binnen.
De andere optie is terug naar 1 miljoen Nederlanders, dan heb je wel wat ruimte om wat wild rond te laten lopen en de natuur zijn werk te laten doen.
Laten we maar stoppen met deze discussie. Corona is al ingewikkeld genoeg 
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maar er wordt helemaal geen stempel geplakt, dus je reactie is voorbarig. Het enige dat wordt gedaan is huiswerk, dit keer wel in tegenstelling tot bij het inenten... Beter dit dan kansloze proefballonnetjes.