Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 27 apr 2020 09:07

daniel1975 schreef: 27 apr 2020 08:31 Wat ik wel irritant vond was de bejaardensoos op de KINDERboerderij.
Dat is een keuze die ze elkaar/zichzelf aan doen.
Net als mensen zonder helm :like:

Joseba schreef: 27 apr 2020 08:51 Wat mij vooral opvalt is het grote aantal forummers dat voortdurend overal en nergens "anderen" tegenkomt en zich daar aan irriteert. Wat men daar dan zelf te zoeken heeft doet er nooit toe. Een spiegel bleek eerder in dit topic al niet wenselijk, ga het maar niet nog eens proberen.

Net twee uurtjes buiten gereden, geen last gehad van mede weggebruikers.

Als je naar buiten gaat kom je anderen tegen. Ik ben echt niet van de Coronapolitie, maar mij valt het op dat sommige mensen zich ronduit asociaal gedragen.

Je kan op de stoep parkeren waar het niet mag, of je kan op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren. Je kan je niet aan de regels houden, of je kan een kl**tz*k zijn. Het leven is vol keuzes.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 27 apr 2020 09:16

havana schreef: 27 apr 2020 09:00 Trouw schreef gisteren dat 12Gobiking gouden zaken doet en dat is te zien op het fietspad. We hebben er een nieuwe categorie bij: de COVID19 fietser. Herkenbaar aan één of meerdere van de onderstaande kenmerken

- Real Madrid shirt of zo'n gratis Jumbo shirt
- Platte pedalen/toeclips en sportschoenen
- Telefoon als fietscomputer
- Geen helm of de helm scheef op het hoofd
- Muziek in
- Soms vergezeld van een skeelerend metgezel

(vul aan)

Niet in alle gevallen, maar wel vaak gespot.

- Kort - kort
- Feyenoord shirt
- Gewone baggy korte sport broek
- Fiets in een niet juiste maat (meestal te groot)
- Buiscommandeurs
- Hybride fietsen
- 20 jaar oude mountainbike van een onbekend merk, zonder verende voorvork. Maar wel met vering in het frame.

(vul aan)


Foto ter illustratie
Afbeelding
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5946
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 apr 2020 09:24

in dat geval heb ik er nog geen een gezien. Echt nog niemand met een voetbalshirt op de fiets zien zitten.

Over het ergeren aan andere weggebruikers. Iedereen heeft evenveel recht om naar buiten te gaan en even te genieten van een tochtje op de fiets, skeelers, e-bike of wielrenfiets. Het enige waar ik me aan kan ergeren zijn de mensen die ophouden op opletten en meer met elkaar de natuur of iets anders bezig zijn. Je eerste focus moet gericht blijven op het verkeer in de gaten houden. Met z'n tweeen naast elkaar rijden, druk in gesprek zijn en een bellende wielrenner dan niet horen,..... Ja dan denk ik wel. Let nou eens gewoon op of zo.
Live fast; die young. mijn blog

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 27 apr 2020 09:26

mhr-zip schreef: 27 apr 2020 09:16
havana schreef: 27 apr 2020 09:00 Trouw schreef gisteren dat 12Gobiking gouden zaken doet en dat is te zien op het fietspad. We hebben er een nieuwe categorie bij: de COVID19 fietser. Herkenbaar aan één of meerdere van de onderstaande kenmerken

- Real Madrid shirt of zo'n gratis Jumbo shirt
- Platte pedalen/toeclips en sportschoenen
- Telefoon als fietscomputer
- Geen helm of de helm scheef op het hoofd
- Muziek in
- Soms vergezeld van een skeelerend metgezel

(vul aan)

Niet in alle gevallen, maar wel vaak gespot.

- Kort - kort
- Feyenoord shirt
- Gewone baggy korte sport broek
- Fiets in een niet juiste maat (meestal te groot)
- Buiscommandeurs
- Hybride fietsen
- 20 jaar oude mountainbike van een onbekend merk, zonder verende voorvork. Maar wel met vering in het frame.

(vul aan)
- Fiets te klein kan ook
- Stel waarvan zij duidelijk op fiets van hem fietst
- Wel inklikpedalen maar daar met gympies op
- Altijd onderin de beugels vast
- Zit met kaarsrechte, zichtbaar stijve rug
- Veel te groot verzet
- Moeite met bochten en met een 'klim' van 2 %.

Wij wonen langs een doorgaande fietsroute de stad uit, en wij vermaken ons kostelijk met alles becommentariëren wat er langskomt. We zitten soms een paar uur lang buiten alleen maar te kijken naar de fietsers, lopers en skeeleraars - nieuwe coronahobby! Die klim van 2 % begint voor ons huis een brug op.

En de voetbalshirts (en -broekjes) kan ik wel bevestigen hoor!

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 27 apr 2020 09:43

louise schreef: 27 apr 2020 09:26
- Stel waarvan zij duidelijk op fiets van hem fietst
- Veel te groot verzet
Check, check.

Vooral die laatste veel gezien.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 27 apr 2020 10:05

Phffff... De soigneer brigade heeft het er maar druk mee.

Hautain gedrag... kijken we even terug hoe we ons eerst sportieve fietsritje zelf zijn begonnen?!

Een complete fietsuitrusting van schoen tot Carbon fiets van -tig duizenden euro’s met dito afgetraind lichaam hadden we allemaal klaar staan toch? Gelijk als een prof op de fiets. Precies weten hoe we moesten sturen en schakelen.

Fietsen is toch vrijheid accepteren? Miljoenen mensen kunnen niet meer hun favoriete sport uit oefenen. Wij fietsers en hardlopers hebben geluk gehad. Al die sporters hebben alleen maar het fietsen en hardlopen als alternatief gekregen. Jammer om daar zo op af te geven.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 27 apr 2020 10:59

RVV schreef: 27 apr 2020 10:05 Phffff... De soigneer brigade heeft het er maar druk mee.

Hautain gedrag... kijken we even terug hoe we ons eerst sportieve fietsritje zelf zijn begonnen?!
Ik begon nog veel erger, ik reed op mijn Gazelle Orange. Bij gebrek aan een sport fiets.

Ik vind het ook echt geen probleem als je in 2020 in een Rabobank shirt rijdt.

Maar het zijn wel de dingen die mij opvallen. Ook de beginnersfouten die ik zelf maakte zoals de cadans. Ik vind het wel vermakelijk.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16106
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 apr 2020 11:52

RVV schreef: 26 apr 2020 23:37 Al dat gehak op de ouderen op de e bike.. wat is nu precies de grootste ergernis? Dat je niet “volgas” door kunt blijven fietsen? Dat je moet afremmen en daardoor je gemiddelde naar de knoppen gaat? OF je accepteert het dat je rustiger moet fietsen als je langs ouderen moet laveren OF je gaat fietsen op wegen waar ouderen niet komen en als dat niet lukt dan ga je fietsen Op tijden als er geen ouderen fietsen.

En anders gebruik je het noodzakelijke afremmen maar als interval training :-)
Ben ik helemaal met je eens, stelletje bleiters.
Net zoals het geklaag dat er op de dijken kinderen fietsen die niet rechts houden.

Voor diegenen die graag echt hard rijden, koop een licentie en vraag een rugnummer aan.
Je moet dan er dan wel rekening mee houden dat de andere met een rugnummer voor jou ook niet opzij zullen gaan. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 27 apr 2020 13:08

Lcsmet schreef: 27 apr 2020 11:52
RVV schreef: 26 apr 2020 23:37 Al dat gehak op de ouderen op de e bike.. wat is nu precies de grootste ergernis? Dat je niet “volgas” door kunt blijven fietsen? Dat je moet afremmen en daardoor je gemiddelde naar de knoppen gaat? OF je accepteert het dat je rustiger moet fietsen als je langs ouderen moet laveren OF je gaat fietsen op wegen waar ouderen niet komen en als dat niet lukt dan ga je fietsen Op tijden als er geen ouderen fietsen.

En anders gebruik je het noodzakelijke afremmen maar als interval training :-)
Ben ik helemaal met je eens, stelletje bleiters.
Net zoals het geklaag dat er op de dijken kinderen fietsen die niet rechts houden.

Voor diegenen die graag echt hard rijden, koop een licentie en vraag een rugnummer aan.
Je moet dan er dan wel rekening mee houden dat de andere met een rugnummer voor jou ook niet opzij zullen gaan. :)
Aangezien ik een langdurige blessure heb, maak ik zo goed als alle km's op mijn gazelle met kinderen op de fiets. Dus er worden geen PR's gereden hier.

Maar ypuh omschrijft het perfect:
ypuh schreef: 27 apr 2020 08:56
RVV schreef: 26 apr 2020 23:37 Al dat gehak op de ouderen op de e bike.. wat is nu precies de grootste ergernis?
De mentaliteit in het westen is wat anders dan we gewend zijn in het noorden. In het noorden mag je er vanuitgaan dat als 2 bejaarden het hele fietspad in beslag nemen dat het onbedoeld is. Hier in het westen is het vooral een dikke middelvinger opsteken omdat ze net zoveel recht denken te hebben op dat fietspad (misschien nog wel meer, want ze betalen al 50 jaar meer belasting).
Dit heb ik echt al tientallen keren mee gemaakt de afgelopen weken. Ik rijd op een normale fiets, dus dat is ook al geen rode lap.

Voor echte oudere wil ik zelfs stoppen, maar aan bovenstaande baby-boomers kan ik mij echt wel een beetje aan ergeren. Aan de andere kant denk ik dan, jullie zijn de risicogroep ik niet :like:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8439
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 apr 2020 13:38

@MHR-ZIP Kun jij me dan nog een keer uitleggen wat het risico van fietsen is voor 60+'ers? Ik neem aan dat al het geklaag toch gaat over "andere ouderen". en niet over de eigen ouders?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 27 apr 2020 13:50

Jans schreef: 27 apr 2020 13:38 @MHR-ZIP Kun jij me dan nog een keer uitleggen wat het risico van fietsen is voor 60+'ers? Ik neem aan dat al het geklaag toch gaat over "andere ouderen". en niet over de eigen ouders?
Ik vind het prima dat 60+ers fietsen. Maar ik vind het bijzonder dat juist deze groep zoveel schijt aan alles heeft en geen rekening houdt met anderen.

Ik heb het probleem ook besproken met mijn e-bike rijdende 60+ ouders. Mijn vader moest gelijk lachen, niet omdat hij het doet maar juist omdat hij het herkende.

En nee ze doen het niet allemaal, maar wel een opvallend groot percentage.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8439
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 apr 2020 14:52

Gelukkig zul je 40 jarige e- bikende landgenoten dat allemaal nooit zien doen. Die rijden netjes allemaal achter elkaar. Net zo als die groepen wielrenners over enige tijd. Die zullen ook nooit breeduit op de weg rijden.
Leven en laten leven zou in deze tijd toch wel heel fijn zijn. Al begrijp ik dat die uitspraak ook weer tot reacties kan leiden.

Plaats reactie