Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38160
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2011 20:47

Ik doelde met de aanvaller meer op Contador vandaag en Andy gisteren. Was duidelijk dat Andy vandaag nog niet hersteld was.
Less is bore

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 22 jul 2011 21:46

Mooie vuist van El Pistolero !

http://www.nieuwsblad.be/article/photob ... 51&start=1

Ik vind elke eind overwinnaar van de tour 2011 goed behalve Cadel
Em wat mij betreft CHAPEAU VOECKLER !!
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 22 jul 2011 22:03

Geweldige Tour dit jaar!.
Ze vechten zich allemaal dood om een kans te houden.
Ja bijkans letterlijk .
Hoe uitgeput kun je zijn?.
Dit is wel wedstrijdsport zoals sport bedoelt is.
Kippevel
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 jul 2011 22:04

daniel1975 schreef:Ik vrees het wel ja. Jammer dat je op deze manier een tour kan winnen. Absoluut sterk gereden, maar altijd als volger. Nooit eens echt serieus lef getoond. Hoop dat ie zich morgen verslikt in Andy.
Sorry maar dat is echt dus echt pertinente onzin. Altijd als volger. Ja, maar dan wel de enige die wilde en kon en het tevens ook deed. Gisteren reed hij continu op kop in de achtervolging en hij alleen! Vandaag komt hij toch weer geweldig terug vanuit, zoals ik het toen even zag/dacht, een verloren positie.

Nee, je doet Evans echt tekort. Is het mijn persoonlijke voorkeur? Nee, maar daar gaat het niet om. Ook de achtervolging op Andy gisteren was wel degelijk lef ook al moest Evans wel. Hij had ook kunnen gokken dat....... Net zoals vandaag. Hij had kunnen gokken dat Contador/Schleck het niet zouden redden. Redden deden ze het ook niet maar daarvoor was Evans als bezig het gat te dichten. Hij heeft niet afgewacht en is in de achtervolging gegaan.

Andy mag je zeker niet veel meer credit geven dan Evans. Andy is welgeteld 1 keer in de echte aanval gegaan en dat was prachtig hetgeen niet inhoud dat hij het zoveel beter heeft gedaan dan Evans.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38160
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2011 22:06

drummie71 schreef:Mooie vuist van El Pistolero !

http://www.nieuwsblad.be/article/photob ... 51&start=1
Die dreun kan niet hard genoeg zijn. Die dwaas liep ernaast in een OK-outfit en probeerde een stethoscoop oid op de borst van AC te drukken. Werkelijk te belachelijk voor woorden.

Overigens had ik het de renners niet kwalijk genomen als ze nog wat extra tikken hadden uitgedeeld. Slechts 0,0005% van de aanwezigen was echt vervelend, maar die 5 seconds of fame zijn blijkbaar te aantrekkelijk om te laten gaan... :( Triest.
Less is bore

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 22 jul 2011 22:09

chevalier schreef:Evens rijd zondag in het geel Champs-Élysées op in Parijs
Jij spoort inderdaad niet....

;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 22 jul 2011 22:28

Iedereen denkt dat Andy niet kan tijdrijden, maar als het echt ergens om gaat kan hij het wel degelijk, terwijl Evans heeft bewezen dat als hij kans heeft op geel in een tijdrit hij het nog niet pakt.

Kijk naar de tour van vorig jaar waar Andy op een gegeven moment slechts 1 seconde meer achter Contador zat, hij verloor later nog wel wat tijd maar zeker niet veel, als hij niet zou kunnen tijdrijden.
Hij was zelfs 4 minuten sneller dan Cadel in de afsluitende tijdrit, die Cadel weliswaar met een gebroken arm (als ik me niet verigs) rond reed. Maar dan nog zegt dat wat over de tijdrit capaciteiten van Andy hij maakt dezelfde opmars door die wij ook bij Gesink hebben kunnen constateren in een tijdrit.

Gesink verloor vorig jaar de ronde van Zwitserland in een tijdrit, maar dit jaar heeft hij bij sommige tijdritten gewoon al bij de besten mee gedaan.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 22 jul 2011 22:46

evans gaat het niet redden

Andy heeft zeer hard en geconcentreerd gewerkt en getraind op tijdrijden
geleerd om alles op elkaar af te stemmen houding, en snelheid

Let maar op Andy gaat vriend en vijand verrassen morgen ! en rijd een dijk van een tijdrit
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 22 jul 2011 22:56

Wie wint er morgen de tijdrit? Moeten we bepaalde renners nog in de gaten houden voor de top 10 in de rituitslag?

joppnl
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 mei 2009 19:45

joppnl 22 jul 2011 23:00

k heb er niet zo veel verstand van (1e Tour die ik volg) en wat Andy gisteren deed op kop was natuurlijk geweldig maar, Evans...die man pakt keer op keer de kop(groep), helemaal alleen, de anderen laten hem barsten en hij gaat keer op keer alleen vooruit en de anderen, ja, die plakken wel in zijn wiel.

Wat mij betreft mag Evans dan ook de Tour winnen, groot respect voor die man....
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!

eelcoz

eelcoz 22 jul 2011 23:23

daniel1975 schreef:Ik vrees het wel ja. Jammer dat je op deze manier een tour kan winnen. Absoluut sterk gereden, maar altijd als volger. Nooit eens echt serieus lef getoond. Hoop dat ie zich morgen verslikt in Andy.
Indurain heeft op deze manier 5x een Tour gewonnen. Was toen nog gemakkelijker omdat er veel meer kilometers tegen het uurwerk waren.

Ik denk trouwens dat het nog niet helemaal gelopen is tussen Andy Schleck en Evans, wordt nog spannend morgen. Ik gun het ze beide, maar Evans wel een beetje meer. En hij valt dan misschien niet zo veel aan, maar als dit voor hem de meest efficiente manier is om een zo goed mogelijke klassering te behalen zou hij wel gek zijn om het anders te doen. Overigens is hij gisteren wel serieus aan de bak geweest, vergeet dat niet.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 23 jul 2011 00:11

Starttijden top-10: voor de tijdrit van morgen
15u51: Rolland
15u54: Danielson
15u57: Basso
16u00: S. Sanchez
16u03: Contador
16u06: Cunego
16u09: Voeckler
16u12: Evans
16u15: F. Schleck
16u18: A. Schleck.

De starttijden van de Nederlanders zijn: 11.08: Addy Engels; 11.26: Lieuwe Westra; 11.52: Niki Terpstra; 12.24: Joost Posthuma; 12.42: Maarten Tjallingii; 13.32: Johnny Hoogerland; 13.40: Bauke Mollema; 14.14: Laurens ten Dam; 14.54: Robert Gesink; 15.18: Rob Ruijgh.

Hier de volledige startlijst voor morgen: http://www.cyclingfans.com/node/2872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten