Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Rayb81
Forum-lid

Rayb81 24 mei 2015 23:57

Vandaag ook maar weer eens richting de Veluwe geweest.
Normaal om te mountainbiken maar nu op de wegfiets.

102km met 1000hm afgelegd.

Was wel leuk om wielrenners omhoog in te halen op m'n krakende hok van 12kg :)

https://app.strava.com/activities/310980278

Afbeelding

tuinder
Forum-lid

tuinder 25 mei 2015 08:05

Door omstandigheden konden we gister pas om 11.00 uur op de fiets stappen, samen met een fietsmaat gingen we voor een rondje Kaag. Door de vertrektijd was het nogal druk onderweg.... Gestart in De Lier en vandaar bij Monster de duinen in gedoken tot aan Noordwijk. Had ik al gezegd dat het daar nogal druk was. Daarna Noordwijkerhout - Lisse - Hillegom - Nieuw Vennep - Leimuiden - Oude Wetering - Rijpwetering - Hoogmade -Leiden. Daarna langs de Vlieten waar het, je raad het al, nogal druk was richting Leidschendam - Zoetermeer - Delft langs de oude Calvé fabriek en dan even een stukje rammelen over de klinkers terug richting De Lier. Goed voor een mooie 128 km en klaar voor Limburgs Mooiste volgende week, mijn allereerste toertocht.
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 25 mei 2015 11:24

tuinder schreef:Door omstandigheden konden we gister pas om 11.00 uur op de fiets stappen, samen met een fietsmaat gingen we voor een rondje Kaag. Door de vertrektijd was het nogal druk onderweg.... Gestart in De Lier en vandaar bij Monster de duinen in gedoken tot aan Noordwijk. Had ik al gezegd dat het daar nogal druk was. Daarna Noordwijkerhout - Lisse - Hillegom - Nieuw Vennep - Leimuiden - Oude Wetering - Rijpwetering - Hoogmade -Leiden. Daarna langs de Vlieten waar het, je raad het al, nogal druk was richting Leidschendam - Zoetermeer - Delft langs de oude Calvé fabriek en dan even een stukje rammelen over de klinkers terug richting De Lier. Goed voor een mooie 128 km en klaar voor Limburgs Mooiste volgende week, mijn allereerste toertocht.
Was het druk :?
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

PetiK
Forum-lid

PetiK 25 mei 2015 14:02

Weekje weg naar schoonfamilie in Hongarije. Maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om de omgeving te verkennen op de krakkemikkige & te kleine MTB van de buren. Richting Roemeense grens gefietst en door de bossen terug (volledig verhard). Wegen redelijk tot goed en weinig verkeer, maar geen fietspaden. Zonnetje, vrijwel windstil en een prettige temperatuur van ca. 27 graden maakte het ondanks de oncomfortabele fiets een mooi ritje.

https://www.strava.com/activities/311370627

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2015 14:50

Dank voor de leuke reacties!

Hier nog een foto van gister op de Motieweg. Blijft toch een smerig ding als je net een beetje op het vlakke door hebt zitten trappen :mrgreen:

Afbeelding

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 25 mei 2015 15:00

Al het hele weekend de wens om een 100km ritje te gaan maken. Niet verder gekomen dan 65 zaterdag en gisteren net geen 45.

Vanmorgen uiteindelijk om iets over acht weg gegaan met het idee om een goed uur te gaan fietsen. Het ging best lekker. Uiteindelijk iemand uit een dorp verder tegengekomen en besloten samen verder te fietsen. Zo alsnog de 100km volgemaakt. Route, Culemborg langs de lek en vervolgens Rijn richting Rhenen, daar de koerheuvel meegepakt. Vervolgens via defensieweg en autoweg richting Elst en zo verder naar Nieuwegein om uiteindelijk via Vianen weer in Culemborg uit te komen.

Moe, maar voldaan.

https://www.strava.com/activities/311320981

Oponthoud direct na de start.
Afbeelding
Afbeelding

rielplayer
Forum-lid

Gebruikersavatar rielplayer 25 mei 2015 18:57

Ik zal ook eens wat vaker mijn ritje gaan posten en hiermee wat meer actief worden op het forum.

Gisteren de laatste dag op de huttenheugte in Coevorden en vanuit daar gestart met een rit die ik had gevonden op GPSies.

Echter stopte halverwege mijn navigatie en ben ik op gevoel terug gereden naar Coevorden. Overigens een prachtig gebied om te fietsen in Duitsland en licht heuvelachtig, Onderweg nog een jong hertje en vos gespot. Momenten waar ik altijd enorm van geniet op de fiets.

https://www.strava.com/activities/310531959

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 mei 2015 20:10

Na weekje rust met 6 uurtjes fietsen 'moest' ik er vandaag weer uit. Omdat de EVO in Bilthoven staat, de Flash gepakt en vaste route Apeldoorn gepakt.
1e rondje toer+ tempo en in het 2e rondje lekker doorgetrapt en was lekker gevoel.
Nog 45 minuten uitgefietst en meer dan voldaan gevoel na weekje "rust".
In iets meer dan 5 uur toch 130 km op de klokken. Met iets boven de 25 km/u gemiddeld meer bosracen dan mountainbiken, maar wel lekker.

https://app.strava.com/activities/311405639

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

laurens87
Forum-lid

laurens87 25 mei 2015 22:04

Mijn weekend Duitsland zit er helaas weer bijna op!! Ik kan echt iedereen aanraden om hier eens heen te gaan om te gaan fietsen. Ik heb eigenlijk heel weinig fietsers gezien terwijl de wegen of rustig waren of een fietspad hadden. Wij reden in ieder geval overal goed. Soms wel afdalen waar geen fietspad was, echter in de klim hadden we het gelukkig wel. En dat is toch het belangrijkste! Onze standplaats is Traben-Trarbach, dit bevindt zich langs de Moezel. Een rustig dorpje met veel mogelijkheden voor routes.

Allereerst zaterdag, op aanraden van de eigenaar van het appartement (zeer toevallig een racefietser, 1 van de weinige hier) richting vliegveld Frankfrurt-Hahn gereden, eigenlijk was zijn aangeraden route anders. Echter vonden we 65 km veel te weinig! Dus vanuit Traben-Trarbach de Moezel over om de eerste klim naar Starkenburg te rijden. Dit was een lekker lopende klim met hele mooie uitzichten op de Moezel. Vervolgens de weg vervolgt en eigenlijk een zeer lange periode redelijk op hoogte gebleven (ongeveer 400 meter) via de dorpen Irmenach, Lotzbeuren en Ravensbeuren komen we in het dorpje Hahn. Naar dit dorpje is het redelijk bekende vliegveld Frankfurt-Hahn genoemd. Na Hahn moeten we helaas een klein stukje over een grote doorgaande weg maar gelukkig gaan we na enkele kilometers alweer linksaf richting de Moezel. Een mooie afdaling naar Zell volgt, via Alf (waar we lunchen) rijden we naar Bremm. Hier zit een BIG dus die wil ik graag afstrepen, het wordt de tweede echte klim van de dag. We komen boven in Beuren, van daaruit is het naar het dorpje Bad-Bertrich waar we even wat moeite hebben om de route te vinden. Het blijkt een klein weggetje te zijn, dat nog behoorlijk steil is! We komen boven in Bonsbeueren om vervolgens lekker af te dalen, vooral het eerste stuk is super. Het tweede is toch echt minder goed asfalt. Daarna op het fietspad langs de doorgaande weg naar het dorpje Bengel. Hiervandaan rijden we de berg op die Mont Royal heet. Pittige klim, we nemen daarna niet de kortste route retour maar komen langs de moezel uit om ruim de 100km te kunnen passeren. Uiteindelijk 106km met 23,3 gemiddeld.
https://www.strava.com/activities/310097296

Zondag, dag 3. Er staat een langere rit geplant waarin we twee BIG's af kunnen strepen. Namelijk de Stumpfer Turm en de Eberskopf (tevens hoogste punt Rheinland-Pfalz). Vanuit Traben-Trarbach gaat het naar Longkamp via Kommen over de Stumpfer Turm gaat het naar Bruchsweiler. Via Sensweiler, Wirschweiler komen we in Allenbach. Hier begint het laatste deel van de klim naar de Eberskopf. Het is een grote brede weg, we hebben echter de mazzel dat we op een fietspad kunnen rijden tot bijna helemaal boven. Helemaal top! Later komen we erachter dat we toevallig de goede kant op gereden hebben, vanaf de andere kant hadden we namelijk geen fietspad gehad. Op de grote weg moeten we op een gegeven moment linksaf slaan om de daadwerkelijke top te bereiken. Even snel de top fotograferen en ASAP naar beneden. Het is namelijk fris en er dreigt regen. Snel weg daar! Dus afdalen naar het dorpje Thalflang, direct erna een klein klimmetje om het laatste deel afdalen te doen voor we bij de Moezel terugkomen. Na het dorpje Dhron (mooi uitzicht erop) nog een klein stukje klimmen om daarna de rivier over te steken. Inmiddels is het warm geworden, de zon schijnt met volle kracht dus besluiten we zo snel mogelijk te gaan lunchen. Nog voor de Pierportberg eten we een lekkere uitsmijter, we na het bergje rijden we naar Klausen. Via Osann-Mozel en Maring-Noviand dalen we langzaam af naar de Moezel. De laatste 30km zullen we langs de moezel terug rijden. Helaas lagen er nog dikke boomwortels wat ervoor zorgt dat mijn maat op zijn plaat gaat. gelukkig Relatief weinig fysieke en materiele schade. We kunnen de rit afmaken, niet helemaal van harte. Het gaat gelukkig wel... Op redelijk tempo komen we terug. 126.61km 24,6gem
https://www.strava.com/activities/310808659

Maandag, we hebben gelukkig nog een hele dag. Dinsdag ook vrij!
We besluiten samen 65 km te rijden, daarna verder te zien. De schouder van mijn fietsmaat toch niet 100% is dit achteraf het maximaal haalbare. Vanuit Traben-Trarbach voor de derde keer het weekend de lekker lopende klim naar Longkamp gedaan. Vandaaruit de afdaling naar de Moezel naar Bernkastel-Kues van hieruit rijden we ongeveer 15km langs de moezel om bij het plaatsje Kinheim over te steken om vandaaruit weer Mont-Royal te beklimmen. Omdat er op de top werkzaamheden zijn bijna geen auto verkeer, heerlijk!!! De afdaling die volgt is dan ook de lekkerste van het weekend. Mooi asfalt en slechts 1 auto onderweg, we komen in Bengel van waar we een klein stuk op het fietspad rijden, en al snel rechtsaf slaan. We gaan van hieruit opnieuw Mont Royal op. Een rustig lopende klim later komen we op de top, eerst paar km vals plat daarna een pittige afdaling om bij de daadwerkelijke Mont Royal te komen (vroeger een grote vesting, nu Landal). We rollen zo het dorp in waar we slapen, we gaan lunchen. 65km gehad, niet wat ik gehoopt had. Gelukkig is er voor mij wel de ruimte nog de 100km vol te maken. Ik besluit na een lunch door te rijden en nogmaals naar Longkamp te klimmen. Ik ga volle bak omhoog, tegen het rood aan en boven doet het dan ook pijn. Veel harder kan het niet! Helaas heeft strava mijn segment niet gepakt, wijkt te veel af om een mooie tijd neer te zetten (stomme GPS). Daarna opnieuw de afdaling naar Bernkastel-Kues, heel rustig aan constant meetrappend om het zuur eruit te krijgen. Daarna geheel langs de Moezel terug naar Traben-Trarbach. Meeste stukken over het fietspad waar het door de dreigende lucht niet heel druk is. Zeer voorspoedig kom ik terug in het appartement. Totaal toch nog 107,5km met 25,1 gem.
https://www.strava.com/activities/311432959

Morgenochtend vroeg nog een klein rondje voordat de thuisreis begint en dan was het een mooi weekend.
Tot nu toe totaal 404 km in ongeveer 16,5 uur.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

hans905
Forum-lid

hans905 26 mei 2015 13:51

Bedankt voor de Strava-links Laurens, ik ben van plan over een paar weken de Erbeskopf te doen (vanuit Center Parcs Bostalsee) dus dit komt goed van pas.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 mei 2015 17:32

Vandaag gewoon een rondje Groene Hart. Was net te doen in kort/kort maar wind op het eind was niet m'n grootste vriend :?
Toch lekker gefietst al was het maar omdat het zo bizar rustig overal was.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 27 mei 2015 20:00

Vandaag een keer niet gefietst maar lekker geshopt in Duitsland en onze trouwdag gevierd. We zijn nu 28 jaar getrouwd. :)
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie