Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Rob Kuijpers
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jan 2013 15:24

Rob Kuijpers 05 jan 2017 00:08

Vandaag mezelf getrakteerd met de 505hc. Na een simpele set-up hem meteen aan de pc gehangen en CycloAgent geïnstalleerd. En braaf de update 4.4.7 geprobeerd te installeren. Met als resultaat een soort van vastloper en ook nog t bericht dat de 505hc te weinig geheugen heeft voor de update....wtf! Nog geen meten gefietst en nu al dit soort ellende. Wat te doen????

Een totale reset is niet mogelijk?

Dan de bevestiging op de hidemybell-mount. Dit geeft direct slijtage aan de plastic lipjes op de.Mio zelf.

Iemand tips anders morgen een enkeltje Cyclewear.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 05 jan 2017 07:01

Klinkt mij raar in de oren. Ik gebruik zelf ook de 505hc maar die is echt nog nooit vast gelopen.
En update doet hij altijd vanzelf. Mijn mio staat vol met tracks en heb hem pas nog geupdate.
Ik zou het nog eens proberen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 05 jan 2017 07:35

Die hydemybell passing is slecht ( de mijne ligt inmiddels in de kliko) fouriers is stukken beter.
Software werkt top denk dat hier iets fout gaat

Rob Kuijpers
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jan 2013 15:24

Rob Kuijpers 05 jan 2017 21:56

Uiteindelijk het apparaat maar geformatteerd, dit op advies van de Mio service knul. Op voorhand contact met de winkel gehad. Zeer behulpzaam en de toezegging als ie weer vast zou hangen, ik 'm kon ruilen voor een nieuwe.

1e x formatteren resulteerde in een werkende fietscomputer, maar dan zonder kaarten. 2e x formatteren en nu zijn de kaarten wel zichtbaar.

Nu een kwestie van experimenteren met routes, hartslagzones en Strava-segmenten...

Enfin...laat ik het erop houden dat we een valse start maakte. Op naar de klassiekers!

patrickOrbea
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2017 10:21

patrickOrbea 07 jan 2017 10:31

Ik heb inderdaad ook problemen met mijn cyclo315 . De pc herkent hem wel en na synchronisatie zegt hij dat alles is bijgewerkt maar als ik dan kijk op mijn cyclo agent staan mijn tracs er niet op . Heeft iemand al een oplossing hiervoor ben net nieuw op dit forum .

Rob Kuijpers
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jan 2013 15:24

Rob Kuijpers 05 feb 2017 14:45

Ben nu een keer of 6 met de 505 op pad veweest. Maar die batterij is echt snel leeg. Natuurlijk gebruik ik Cad en Hartslag sensoren. Geen Strava live. En dan toch na 4 uur plat. Dat belooft niet veel goed voor de langere tochten. Iemand advies?

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 05 feb 2017 15:02

heb je de scherm verlichtimg wel uit staan

Als je een cadans sensor gebruikt kun je de gps snelheid ook uitschakelen.

Die van mij gaat zo,n 7a8 uur mee

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 05 feb 2017 21:27

Ridley Noah flyer schreef:heb je de scherm verlichtimg wel uit staan

Als je een cadans sensor gebruikt kun je de gps snelheid ook uitschakelen.

Die van mij gaat zo,n 7a8 uur mee
Die van mij staat zo economiesch ogelijk maar de batterij-
duur is echt bagger maar nu word het weer boven nul en liojkt het wel per graad langer mee te gaan
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Beam me up, Scotty
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38

Beam me up, Scotty 22 feb 2017 11:03

In het begin was de accuduur van mijn 505hc slechts 3 a 4 uur, maar dat is na 5 a 10x gebruik/ opladen beter geworden, echter lang niet de beloofde 12 uur. In de winter gaat hij nu 2 korte ritjes mee, zonder navigeren, hartslag en cadans, geluid uit en scherm zo donker mogelijk. In tijd is dat hooguit 4 a 5 uur. Als de temperatuur wat hoger is trekt hij net 1 lange toertocht of cyclosportive, dat is in mijn geval ca 8 uur, zonder navigeren. :dislike:

Ondertussen heb ik mijn derde stuurhouder (zo'n compacte met tie-rips) alvast besteld. De eerste hield het ca 6 maanden uit en is toen gebarsten, ondanks telkens met beleid monteren van de Mio. Als dat onverwacht gebeurt is de kans groot dat je Mio op straat in stukken uiteen valt. :(

Overigens stuurt hij me met navigeren wel eens een onverharde weg op (die kennelijk als verhard in het systeem staat). Als je die overslaat stuurt hij je vervolgens naar het gemiste punt ipv de route te vervolgen. Misschien doe ik iets verkeerd, maar ik heb toen de route moeten annuleren en opnieuw ingesteld. Daardoor worden ook je trainingsresultaten in tweeën geknipt. Iemand hiervoor een oplossing? :?:

Verder bevalt hij mij goed: hij is intuïtief te bedienen, geeft gratis kaart-updates, heeft de juiste functies en als je het nodig hebt navigeert hij oha prima. Maar bovenstaande zaken zijn voor mij een behoorlijke smet op het functioneren van het ding. :?
Achteraf is elke fietstocht leuk.

Martijnvh
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2016 12:05

Martijnvh 24 mar 2017 12:51

Ik heb sins kort ook de Fietsnavigatie: Mio Cyclo 505 aangeschaft! Ben erg blij met dit apparaatje! Raden jullie aan om gelijk een andere houder aan te schaffen? Ik lees hier en daar namelijk dat de houder snel verslijt.

Dankjulliewel!
Laatst gewijzigd door Martijnvh op 05 apr 2017 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.

raassie
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 24 mar 2017 13:06

Dat is erg wisselend volgens mij. Ik heb een jaar of 2.5 gedaan met mijn eerste houder, met regelmatig in en uitklikken voor dat er een stukje afgesleten was waardoor de mio niet meer goed geklemd zat, zonder dat hij eruit viel trouwens....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 25 mar 2017 20:51

Ik ou die houder zo snel mogelijk vervangen
Die van mijn heeft al 4x op straat gelegen
Met een fronthouder totaal geen last meer
Verder is het een fijn apparaat
met een korte batterij duur
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Plaats reactie