Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 dec 2020 20:04

Ramon73 schreef: 23 dec 2020 19:24
rikkert schreef: 23 dec 2020 09:07 Keezx en Ramon73: Als je klaar bent met je zorgtaken (stelt toch niks voor, dus zo gedaan), dan mag je de TV van mijn moeder even repareren. Stelt ook niks voor.
{KNIP]
Moraal van het verhaal: beetje respect voor werkzaamheden waar andere mensen met hart en ziel mee bezig zijn, is wel gepast denk ik.
Nergens lees je bij mij dat het allemaal niks voorstelt. Wat je wel leest (als je dat tenminste doet...) is dat er veel taken zitten in de functie van verpleegkundige die meer tijd dan kwalificaties vragen. Opruimen, poetsen, drankjes rondbrengen vraagt niet om een speciale opleiding maar kost wel genoeg tijd. Voor het werk dat minder specifieke verpleegkundige kwaliteiten vraagt kun je heel makkelijk andere mensen inzetten.
Maar goed, als je het niet wil begrijpen, tsja, dan begrijp je het niet.

KNIP
De eigenlijke vraag had al in april ofzo moeten zijn:
Wat kan iemand in een spoedcursus van 6 maanden leren om het personeel dat er niet is te vervangen/ontlasten.
Werk is meestal voor 90-95% ervaring, zo ook verpleegtaken, ook mensen met 40 jaar ervaring maken fouten.
Stageplaatsen zat.
Het starre opleidingssysteem is iets waar we aan gewend zijn,,,,
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 dec 2020 20:16

rikkert schreef: 23 dec 2020 17:01
RVV schreef: 23 dec 2020 13:14
monique70 schreef: 23 dec 2020 11:39 Ik ben het spoor bijster, Creatief oplossingen bedenken voor de gezondheidszorg, Opteren om mensen zonder ervaring zorg laten verlenen aan onze dierbaren. En ondertussen weigeren dat stomme mondkapje op te zetten en trots zijn op je dochter dat ze ook durft dat ding af te laten. Sorry hoor.

Laten we ons aan de regeltjes houden. Dat stomme mondkapje zal in elk geval minder schaden dan een bed bezet houden op de IC. Ook al houd dat kapje maar 1 besmetting tegen op de IC. Niemand heeft de wijsheid op dit moment welke maatregelen echt effectief zijn, maar alle beetjes helpen. En de winkels zijn nu toch dicht, hoe onzinnig is het dan om met z'n allen de randjes van de mogelijkheden op te zoeken en massaal in de rij gaan staan bij de Makro, omdat je daar die absoluut noodzakelijke tv wel kan kopen. Gevolg van dit gedrag is alleen maar dat de maatregelen nog iets langer duren.
Ja ik ben trots op mijn dochter omdat ze niet zo’n mak schaap is. De harde eis dat we al onze vrijheden moeten opgeven om elke corona patiënt uit de zeilen te houden is een gotspe.

En behalve het kapje ben ik zo’n beetje de meest brave Henderik als het aankomt op de zogenaamde corona regels.
Grappig, behalve het mondkapje ben je de meest brave Hendrik. Volgens mij is het dringende advies om alleen boodschappen te doen. Dus ik begrijp dan niet zo goed wat Hendrik met zijn dochter in de supermarkt doet. :oops:
Ochoch... het is op het asociale af om met je 14 jarige dochter voor haar eigen verjaardag boodschapjes te halen.

Goed idee om je kinderen in huis op te sluiten. Ome Rutte mag dan denken dat hij de jeugd alle vrijheid kan afnemen maar ik als vader doe dat nu even niet.

Wederom weer leuke actie om mij proberen te tackelen. Maar ik doe er verder niks mee.
Laatst gewijzigd door RVV op 23 dec 2020 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

senior
Forum-lid
Berichten: 2232
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 23 dec 2020 20:20

Het kwartje wil blijkbaar maar niet vallen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 dec 2020 20:46

https://nos.nl/l/2361774

Niet best. Maar het verbaast mij ook niets. Onzichtbare slachtoffers van de corona crisis. Mijn kinderen staan behoorlijk sterk in de schoenen maar als ik dan zie wat ze afgelopen jaar hebben moeten incasseren dan brokkelt het flink af.

i-mac

i-mac 23 dec 2020 20:51

RVV schreef: 23 dec 2020 20:46 https://nos.nl/l/2361774

Niet best. Maar het verbaast mij ook niets. Onzichtbare slachtoffers van de corona crisis. Mijn kinderen staan behoorlijk sterk in de schoenen maar als ik dan die wat ze afgelopen jaar hebben moeten incasseren dan brokkelt het flink af.
Niet alleen kinderen hoor. Voor veel mensen zijn het bittere tijden. Ik heb er alle begrip voor. Maar voor veel jongeren, die nu volop zouden moeten genieten van hun jonge leven, is het armoe troef. En ik begrijp dat bepaalde ouderen zeggen dat ze niet moeten zeuren, want zij maakten 5 bitteren jaren mee ten tijde van de vreselijke WOII. Maar tijden veranderen, dus moet je hiermee niet vergelijken. Om het cru te stellen, nog niet zo lang geleden poepten mensen ook in een gat in de grond.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3125
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 23 dec 2020 21:22

Het is ook niet dat de kinderen uit ww2 allemaal mentaal ongeschonden uit de oorlog zijn gekomen. Zo plaats ik zo'n opmerking van een 85 jarige ook maar.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4667
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 dec 2020 21:26


Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 23 dec 2020 21:30

RVV schreef: 23 dec 2020 20:16
rikkert schreef: 23 dec 2020 17:01
RVV schreef: 23 dec 2020 13:14
En behalve het kapje ben ik zo’n beetje de meest brave Henderik als het aankomt op de zogenaamde corona regels.
Grappig, behalve het mondkapje ben je de meest brave Hendrik. Volgens mij is het dringende advies om alleen boodschappen te doen. Dus ik begrijp dan niet zo goed wat Hendrik met zijn dochter in de supermarkt doet. :oops:
Ochoch... het is op het asociale af om met je 14 jarige dochter voor haar eigen verjaardag boodschapjes te halen.

Goed idee om je kinderen in huis op te sluiten. Ome Rutte mag dan denken dat hij de jeugd alle vrijheid kan afnemen maar ik als vader doe dat nu even niet.

Wederom weer leuke actie om mij proberen te tackelen. Maar ik doe er verder niks mee.

Deugmensen... zucht http://anw.inl.nl/article/deugmens
Rikkert schrijft niet dat het 'bij het asociale af is'. Dat vul jij zo zwart in. Hij trekt alleen jouw opmerking over 'de meeste brave hendrik' zijn in twijfel. En niemand hoeft jou te tackelen, dat doe je regelmatig zelf:

Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 dec 2020 21:46

RVV noemt alles wat hem niet bevalt deugmens en de discussie ligt meteen plat.... toch een vorm van geestelijke armoe.

Even iets anders, wat ik meteen na het afkondigen al dom vond, namelijk het vuurwerkverbod lijkt zelfs voor ouwejaar al problematisch te worden. op diverse plaatsten in den lande bestookt men de politie met zwaar illegaal vuurwerk uit balorigheid en , ja, het spul is toch al aangeschaft.
Indien dat gewoon op oudejaarsdag/nacht had kunnen gebeuren, waren er alleen wat handen& ogen gesneuveld (wat ik niet erg vind, doen ze het niet snel weer....) , zoals het er nu naar uitziet is de schade aanzienlijk meer.
Meer afknijpen is gewoon niet altijd effectief....dat politiehoofd bij Nieuwsuur snapte het niet en denkt alleen in repressie.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 23 dec 2020 21:51

Keezx schreef: 23 dec 2020 21:46
Even iets anders, wat ik meteen na het afkondigen al dom vond, namelijk het vuurwerkverbod lijkt zelfs voor ouwejaar al problematisch te worden. op diverse plaatsten in den lande bestookt men de politie met zwaar illegaal vuurwerk uit balorigheid en , ja, het spul is toch al aangeschaft.
Indien dat gewoon op oudejaarsdag/nacht had kunnen gebeuren, waren er alleen wat handen& ogen gesneuveld (wat ik niet erg vind, doen ze het niet snel weer....) , zoals het er nu naar uitziet is de schade aanzienlijk meer.
Meer afknijpen is gewoon niet altijd effectief....dat politiehoofd bij Nieuwsuur snapte het niet en denkt alleen in repressie.
Zonder te kunnen beoordelen of je gelijk of ongelijk hebt, vraag ik me wel af: Is bovenstaande jouw mening, inschatting, eigen (mogelijk gekleurde) waarneming of gebaseerd op objectieve feiten?

bever
Forum-lid
Berichten: 2147
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 23 dec 2020 21:57

RVV schreef: 23 dec 2020 20:46 https://nos.nl/l/2361774

Niet best. Maar het verbaast mij ook niets. Onzichtbare slachtoffers van de corona crisis. Mijn kinderen staan behoorlijk sterk in de schoenen maar als ik dan zie wat ze afgelopen jaar hebben moeten incasseren dan brokkelt het flink af.
Heb er dagelijks mee te maken...nu even niet, weekje vakantie

Ik denk dat jouw kinderen mede sterk in hun schoenen staan omdat ze een warm nest hebben :winkthumb: , dat heeft niet iedereen helaas...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 dec 2020 22:07

afrit13 schreef: 23 dec 2020 21:51
Keezx schreef: 23 dec 2020 21:46
Zie boven

Zonder te kunnen beoordelen of je gelijk of ongelijk hebt, vraag ik me wel af: Is bovenstaande jouw mening, inschatting, eigen (mogelijk gekleurde) waarneming of gebaseerd op objectieve feiten?
Het betreft hier uitsluitend mijn eigen inschatting aan de hand van wat ik zie in de media (meervoud dus) en in mijn omgeving.
De balans kan pas over een dag of 10 worden opgemaakt....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gesloten