Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 23 dec 2020 23:12

afrit13 schreef: 23 dec 2020 21:51
Keezx schreef: 23 dec 2020 21:46
Zie boven

Zonder te kunnen beoordelen of je gelijk of ongelijk hebt, vraag ik me wel af: Is bovenstaande jouw mening, inschatting, eigen (mogelijk gekleurde) waarneming of gebaseerd op objectieve feiten?
Het betreft hier uitsluitend mijn eigen inschatting aan de hand van wat ik zie in de media (meervoud dus) en in mijn omgeving.
De balans kan pas over een dag of 10 worden opgemaakt....
Voor iemand die 'juist quoten' zo belangrijk vindt, maak je er hier wel een potje van...

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 23 dec 2020 23:43

Iemand die het wil volgen kan het terugvinden waar het over ging tog?
Juist quoten boeit me niet zo, alleen irriteert me het eindeloos opnieuw quoten van hele lappen tekst+foto's die ergens vlak boven staan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 24 dec 2020 00:31

rikkert schreef: 23 dec 2020 22:40
RVV schreef: 23 dec 2020 20:16
rikkert schreef: 23 dec 2020 17:01
Grappig, behalve het mondkapje ben je de meest brave Hendrik. Volgens mij is het dringende advies om alleen boodschappen te doen. Dus ik begrijp dan niet zo goed wat Hendrik met zijn dochter in de supermarkt doet. :oops:
Ochoch... het is op het asociale af om met je 14 jarige dochter voor haar eigen verjaardag boodschapjes te halen.

Goed idee om je kinderen in huis op te sluiten. Ome Rutte mag dan denken dat hij de jeugd alle vrijheid kan afnemen maar ik als vader doe dat nu even niet.

Wederom weer leuke actie om mij proberen te tackelen. Maar ik doe er verder niks mee.

Deugmensen... zucht http://anw.inl.nl/article/deugmens
Je raadt het niet RVV. Ik sluit me bij aan, alleen wel bij je laatste woord: zucht.

Jij profileert je als zoals jij dat dan noemt deugmens. Zegt je op mondkapje na aan alle regels houdt. En een zin daarboven blijkt dat je je aan andere regels ook niet houdt. Als jij vindt dat ik je probeer te tackelen, mij best. Ik denk dat je zelf struikelt.
Je leest niet wat ik schrijf...

Het leven van mij wat ik hierboven schets leefde ik al min of meer voor corona. De corona regels die later kwamen overlapte mijn manier van leven. Daardoor volg ik onbedoeld de regels. Dat maakt mij geen deugmens. Dat zou zijn als ik anderen er op aan zou spreken (de regels) en dat is nou niet wat ik doe of heb gedaan in het verleden. Ik ben nogal van het leven en laten leven. Ipv andermans leven willen sturen.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 dec 2020 07:41

RVV schreef: 24 dec 2020 00:31
RVV schreef: 23 dec 2020 20:16

Ochoch... het is op het asociale af om met je 14 jarige dochter voor haar eigen verjaardag boodschapjes te halen.

Goed idee om je kinderen in huis op te sluiten. Ome Rutte mag dan denken dat hij de jeugd alle vrijheid kan afnemen maar ik als vader doe dat nu even niet.

Wederom weer leuke actie om mij proberen te tackelen. Maar ik doe er verder niks mee.

Deugmensen... zucht http://anw.inl.nl/article/deugmens
Je raadt het niet RVV. Ik sluit me bij aan, alleen wel bij je laatste woord: zucht.

Jij profileert je als zoals jij dat dan noemt deugmens. Zegt je op mondkapje na aan alle regels houdt. En een zin daarboven blijkt dat je je aan andere regels ook niet houdt. Als jij vindt dat ik je probeer te tackelen, mij best. Ik denk dat je zelf struikelt.

Het leven van mij wat ik hierboven schets leefde ik al min of meer voor corona. De corona regels die later kwamen overlapte mijn manier van leven. Daardoor volg ik onbedoeld de regels. Dat maakt mij geen deugmens. Dat zou zijn als ik anderen er op aan zou spreken (de regels) en dat is nou niet wat ik doe of heb gedaan in het verleden. Ik ben nogal van het leven en laten leven. Ipv andermans leven willen sturen.
Nou applaus zou ik zeggen. :like:

En ik lees wat je schrijft: je schrijft namelijk:dat je je houdt op mondkapje na aan de regels. En je schrijft: ik was met mijn dochter in de supermarkt. En ik spreek je er niet op aan dat je je niet aan de regels houdt, ik spreek je aan op je uitspraak dat je je aan de regels houdt, wat je dus niet doet.

Je volgt de regels dus niet. Niet bedoeld en niet onbedoeld. En waarom het me helemaal stoort, is dat je er vervolgens ook nog eens mee koketteert dat je de regels volgt.

Ik denk dat je nogmaals struikelt......
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bikerke
Forum-lid

bikerke 24 dec 2020 08:16

i-mac schreef: 23 dec 2020 20:51 Om het cru te stellen, nog niet zo lang geleden poepten mensen ook in een gat in de grond.
Poepten we?
Als Vlamingen zijnde kakten we..... :roll:

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 dec 2020 08:32

Ik blijf het vaak jammer vinden dat we soms de nuance een beetje verliezen met elkaar en maar wijzen naar anderen. Geldt gelukkig niet voor iedereen.

Het is niet zwart/wit. Voor de een is het makkelijk praten, die wordt bijna niet geraakt.
Zoals ik zelf, die kerst kan me gestolen worden. Wat drinken en (illegaal) vuurwerk op oudejaars dag/avond vind ik als gepensioneerde pyromaan dan weer jammer.

Ik snap best wel dat mensen door draaien van de situatie al het je (hard) raakt. Als je nu de hele dag thuis niets te doen hebt zou ik ook gek worden en me wellicht anders uitlaten na al die maanden. Misschien kinderen die het er lastig mee hebben.

We hebben twee keuzes, of we doen het zo als nu, of je laat mensen dood gaan en weigert ze bij de voordeur. Wat is erger? Dat zullen we over vijf jaar weten. Ben blij dat ik die keuze niet hoef te maken.

Het is vreemd dat we mensen met dezelfde angsten compleet anders behandelen. Iemand die de hele dag thuis blijft en alleen naar de supermarkt gaat vinden we over het algemeen helemaal goed! Iemand die een situatie heeft waardoor hij er straks aan onderdoor gaat en nu andere keuzes maakt vinden we raar, terwijl het vaak dezelfde overlevings- angst/drang is.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 24 dec 2020 09:46

rikkert schreef: 24 dec 2020 07:41

En ik lees wat je schrijft: je schrijft namelijk:dat je je houdt op mondkapje na aan de regels. En je schrijft: ik was met mijn dochter in de supermarkt. En ik spreek je er niet op aan dat je je niet aan de regels houdt, ik spreek je aan op je uitspraak dat je je aan de regels houdt, wat je dus niet doet.

Je volgt de regels dus niet. Niet bedoeld en niet onbedoeld. En waarom het me helemaal stoort, is dat je er vervolgens ook nog eens mee koketteert dat je de regels volgt.

Ik denk dat je mijn zelfspot hebt gemist.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 dec 2020 09:51

RVV schreef: 24 dec 2020 09:46

Ik denk het ook. En in de wetenschap dat er sprake is van zelfspot, heb ik nogmaals onze discussie doorgelezen. Maar zelfs als ik weet dat er volgens jou zelfspot inzit, kan ik de zelfspot nog steeds niet ontdekken. Het zal vast aan mij liggen.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 dec 2020 09:55

Ik dank eenieder hier in dit topic voor de discussies. Soms luchtte het me op, soms gaf het me inzichten die ik niet eerder had en soms leerde het me meningen waar ik het niet mee eens ben. Ik merk alleen dat de ergernis nu de overhand begint te nemen, en dat is eenvoudig op te lossen: dit topic laat ik links liggen. Andere topics blijf met belangstelling volgen, en meepraten.

Prettige kerstdagen allemaal!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 dec 2020 09:58

Nee Rikkert, het ligt niet aan jou, maar aan RVV. Hij doet alsof hij anders is/schrijft als dat hij is.
Terwijl ik het tik schrijf je nog meer. Ik begrijp het, het is alleen jammer dat straks het geluid van één de indruk zou geven dat we het met hem eens zijn.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 24 dec 2020 10:22

rikkert schreef: 24 dec 2020 09:51
RVV schreef: 24 dec 2020 09:46

Ik denk het ook. En in de wetenschap dat er sprake is van zelfspot, heb ik nogmaals onze discussie doorgelezen. Maar zelfs als ik weet dat er volgens jou zelfspot inzit, kan ik de zelfspot nog steeds niet ontdekken. Het zal vast aan mij liggen.
Dat zal dan aan de “platheid” van het internet liggen ;-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 dec 2020 13:59

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gemeesters

Al een wat ouder bericht, maar hierin een infectie deskundige die stelt dat mondkapjes zelfs negatief kunnen werken.
En plaats nu de invoering van de kulkapjes eens in de grafiek met positieve testen....... Ik weet het, statistieken kun je gebruiken zoals het je uitkomt, maar de gedachte is op zijn minst het onderzoek waard.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Gesloten