Cannondale
Zo zie ik het ook wel. Tis toch een kwestie van vraag en aanbod en nu is (of was) er gewoon veel vraag. Dus hup prijzen omhoog. Ik verwacht (Beetje afhankelijk hoe corono zich ontwikkeld) komend seizoen een piek op de 2de hands markt en een daling in verkochte nieuwe fietsen. Met hopelijk weer wat normale prijzen als gevolg. Het is nu gewoon een slechte tijd om een nieuwe fiets te kopen..
-
- Forum-lid
Nee inderdaad ik hoef die fiets niet te kopen, ik hoef geen enkele fiets te kopen. Maar nieuw speelgoed is altijd leuk
vond het gewoon een opvallende sprong in prijs terwijl ik vrij zeker ben dat ik altijd al naar het 2021 model aan het kijken was. Had ik hem vorige week gekocht was ik dus €500 goedkoper uitgekomen
Ik wou ook helemaal de fietsenmakers afzeiken, mijn exucuses als ik zo overkwam. Maar ik weet uit ervaring dat 10% marge meestal wel mogelijk is. Maar misschien ben ik dan te gierig om gewoon de advies prijs te betalen.
Dat de corona de prijzen omhoog trekt is inderdaad wel merkbaar, ook de levertijden aan de lange kant. Maar ik denk niet dat merken als Cannondale of specialized hun prijzen gaan laten zakken als de 2ehands markt een piek krijgt. Misschien dat de fietsenwinkels wel wat extra proberen doen maar dat is moeilijk te voorspellen.
Ik snap niet goed wat de lange termijnrelaties ermee te maken hebben maar ik ga nu al 5j met mijn fietsen bij dezelfde fietsenmaker en heb een goede band met hun.

Ik wou ook helemaal de fietsenmakers afzeiken, mijn exucuses als ik zo overkwam. Maar ik weet uit ervaring dat 10% marge meestal wel mogelijk is. Maar misschien ben ik dan te gierig om gewoon de advies prijs te betalen.
Dat de corona de prijzen omhoog trekt is inderdaad wel merkbaar, ook de levertijden aan de lange kant. Maar ik denk niet dat merken als Cannondale of specialized hun prijzen gaan laten zakken als de 2ehands markt een piek krijgt. Misschien dat de fietsenwinkels wel wat extra proberen doen maar dat is moeilijk te voorspellen.
Ik snap niet goed wat de lange termijnrelaties ermee te maken hebben maar ik ga nu al 5j met mijn fietsen bij dezelfde fietsenmaker en heb een goede band met hun.
Zo bedoelde ik het nietZottenpedj schreef: ↑07 sep 2020 12:21
1. De fietsverkoop zal denk ik weer wat gaan dalen na de coronapiek. Dus hopelijk weer meer voorraden in de winkels en een betere prijs.
2. Er gaan veel mooie fietsen op de 2de hands markt komen van mensen die nav corona een fiets hebben gekocht maar dan niet meer fietsen maar hun eigen sport doen.
Die 500 euro duurder is niet de schuld van de fietsenmaker, het meeste daarvan gaat richting Cannondale zelf.Zottenpedj schreef: ↑07 sep 2020 12:21 Nee inderdaad ik hoef die fiets niet te kopen, ik hoef geen enkele fiets te kopen. Maar nieuw speelgoed is altijd leukvond het gewoon een opvallende sprong in prijs terwijl ik vrij zeker ben dat ik altijd al naar het 2021 model aan het kijken was. Had ik hem vorige week gekocht was ik dus €500 goedkoper uitgekomen
De truc van onderhandelen is ook iets laten staan als je niet krijgt wat je wilt. Prima geen korting, ik heb in mijn hoofd 10/15/25/40% korting. Als ik het niet krijg, laat ik het staan even goede vrienden.
Krijg ik het nergens bij Cannondale, heb ik 2 keuzes of wel betalen of ander merk.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid HC
Ik ook 10% tm 20% voor niet overjarige modellen!
Ja ik vind het ook nooit leuk als het duurder wordt en einde van het jaar wil ik ook weer meer geld van de baas.
Zo gaat het....Dat heet een niet kloppend/eerlijk financieel systeem waar hele slimme mensen voor geleerd hebben.
Ja ik vind het ook nooit leuk als het duurder wordt en einde van het jaar wil ik ook weer meer geld van de baas.
Zo gaat het....Dat heet een niet kloppend/eerlijk financieel systeem waar hele slimme mensen voor geleerd hebben.
Als het verdien model van “normaal” geprijsde fietsen niet goed is, betekend het niet dat ik van plan ben om met een duurdere fiets de fietsenmaker zijn jaar goed te gaan maken.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Cannondale Caad13
Dank je Freek.