Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
En deze was vlak, hoe waren de andere ritten? En in welke fase van de koers? En wordt er nu niet meer specifiek op getraind?
Ik geloof ook niet in 100% clean, maar er zijn veel meer variabelen.
Ik geloof ook niet in 100% clean, maar er zijn veel meer variabelen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Daarbij komt ook het verschil in materiaal. Bergop maakt dit imo niet gigantische verschillen, maar de tijdrit fietsen van tegenwoordig, in combinatie met een optimale aërodynamische houding (door middel van testen in de windtunnel), geeft toch wel erg veel voordeel, denk ik.
Idd. De fietsen die ze gebruiken in bergetappes zitten toch al een jaar of 15 rond de 7 kg max, dus VAM bergop is veel beter te vergelijken.
En dan zie je bijvoorbeeld dat Nibali deze Giro zeker niet onmenselijk hard klom.
En dan zie je bijvoorbeeld dat Nibali deze Giro zeker niet onmenselijk hard klom.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- thestudent
- Forum-lid HC
Het waren vandaag ook vrij rechte wegen, niet een extreem lastig parcours. Dat helpt ook wel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar buiten dat om: het is onbeschoft hard!! Dat gemiddelde haal ik solo amper in volle sprint!!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
in 2010 won HTC de ploegen proloog tijdrit in de Vuelta. Een vlak parkoers van 13 km en een gemiddelde van 55,319 kmh. Dat was de sneltrein ploeg die Cavendish aan ritzeges moest helpen. Die jongens konden echt wel een stukje fietsen.
Nu rijdt Orica over 25 km een gemiddelde van 57,841 kmh. Dat is 4,5% harder en daar is 14,3% meer vermogen voor nodig. Stel nu dat de HTC renners allemaal 65 kg wogen en 6 Watt/kg haalden. Als zij ook 57,841 kmh hadden willen fietsen dan hadden ze 6,85 Watt/kg moeten halen.
Ik geloof er dus geen barst van dat ze ook maar iets schoner fietsen dan in 2010. Eerder met meer doping
Nu rijdt Orica over 25 km een gemiddelde van 57,841 kmh. Dat is 4,5% harder en daar is 14,3% meer vermogen voor nodig. Stel nu dat de HTC renners allemaal 65 kg wogen en 6 Watt/kg haalden. Als zij ook 57,841 kmh hadden willen fietsen dan hadden ze 6,85 Watt/kg moeten halen.
Ik geloof er dus geen barst van dat ze ook maar iets schoner fietsen dan in 2010. Eerder met meer doping
Live fast; die young. mijn blog
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
ONgelooflijk hard? Lemond reed de tijdrit in de tour op zijn eentje aan 54 gemiddeld!
In goede omstandigheden, en ik veronderstel dat die er vandaag toch waren , moet een tijdrit met ploeg toch wat harder gereden worden veronderstel ik?
In goede omstandigheden, en ik veronderstel dat die er vandaag toch waren , moet een tijdrit met ploeg toch wat harder gereden worden veronderstel ik?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Vreselijk dat een goede prestatie direct door een dopingbril bekeken wordt! Ben heel het gezwets over doping beu. Het overloze gebabbel op TV zonder aandacht te besteden aan de schoonheid van de dag,,,,,,,,,,,, Sensatie zoekerij zou je het bijna mogen noemen.
Het verleden verdient geen plaats in het hedendaagse peloton! Gun die gasten het voordeel van de twijfel en we zien over een paar jaar wel of de beste renner of dokter gewonnen heeft. Ik geniet nog steeds van de heroiek, de koers en het landschap. Dit neemt EPO, Aicar of wat dan ook niet van ons af!
Het verleden verdient geen plaats in het hedendaagse peloton! Gun die gasten het voordeel van de twijfel en we zien over een paar jaar wel of de beste renner of dokter gewonnen heeft. Ik geniet nog steeds van de heroiek, de koers en het landschap. Dit neemt EPO, Aicar of wat dan ook niet van ons af!
Laatst gewijzigd door rbr op 03 jul 2013 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Twitter: @rbruijns