Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2025

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 apr 2025 11:48

Als Wout tweede was geworden achter hier iemand anders van de ploeg, stond heel Vlaanderen weer klaar om hem als domme knecht weg te zetten. Wat dat betreft zit hij echt in een rotpositie nu en heeft Wasbeer2006 wel gelijk.

Maar je kunt het ook slim spelen. Laat Jorgenson en Benoot allebei een keer wegspringen in de laatste 5 km, maar laat ze net niet hard genoeg rijden zodat Powless ze terug kan halen. Dan rijd je al een andere sprint dan tegen iemand die rustig in het treintje meedraait.
Campagnolo Ultra Dork

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 03 apr 2025 11:56

Zelfs in de sprint hadden ze het beter gekund. Laat Wout gewoon een gat laten vallen tussen Benoot en hem - dan moet Powless het dichtrijden en de sprint beginnen. Geen garantie op winst maar in ieder geval een kras op de carrosserie van Powless en een betere uitgangspositie voor Wout.

Je zag duidelijk gedurende de ontsnapping dat Powless erg sterk was - laakbaar dat je daar niet meer mee doet met zijn drietjes.
Afbeelding

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 03 apr 2025 12:14

Ik zou de cijfers van de sprint van Wout van Aert graag willen zien, en van zijn sprints in de training. Ik twijfel aan al die veranderingen aan cranklengte en zadel- en stuurhoogte. Maar ja, in het Visma-lab zullen ze dat allemaal wel tot minstens zes cijfers achter de komma hebben uitgedokterd, toch?

Verder ben ik het volkomen eens met de mooie inlevende woorden van Demi Vollering!

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 03 apr 2025 12:23

Kudos voor Vollering (in dit geval).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2025 12:29

SantaSCSI schreef: 03 apr 2025 11:44 . Als je namelijk luid en duidelijk roept dat jij wil sprinten en je rivaal hoort dit, dan weet die ook wat doen. Of zou het toch gewoon in het Nederlands zijn en heeft Neilson goed "gegokt".
Ik had het gewoon in het NL gedaan inderdaad. “We gaan voor de sprint” is natuurlijk niet te begrijpen als je zelf Engels spreekt :mrgreen:
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

1094
Forum-lid

1094 03 apr 2025 15:37

Klein_Verzet schreef: 03 apr 2025 12:14 Ik zou de cijfers van de sprint van Wout van Aert graag willen zien, en van zijn sprints in de training. Ik twijfel aan al die veranderingen aan cranklengte en zadel- en stuurhoogte. Maar ja, in het Visma-lab zullen ze dat allemaal wel tot minstens zes cijfers achter de komma hebben uitgedokterd, toch?

Verder ben ik het volkomen eens met de mooie inlevende woorden van Demi Vollering!
Ik denk dat de cranklengte theorie over een paar jaar in dezelfde hoek als hoge cadans zit

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 03 apr 2025 16:29

Ernie C. schreef: 03 apr 2025 09:45 Als hij geen RVV of P-R wint, moet hij wat mij betreft naar een andere ploeg. Dit krijg je intern niet gereset denk ik.
Goed idee, onafhankelijk van zijn resultaat in RvVl of P-R.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 03 apr 2025 16:30

MarkVeenstra schreef: 03 apr 2025 09:10 ..........
Nu rijden er 4 man een ploegentijdrit (of 3, Powless draaide wel mee tot 3km voor t eind, maar we weten natuurlijk niet hoeveel energie hij daarin stopte).., die rijden amper 50 seconden bij elkaar in 40km, tegen een peloton waar niet eens organisatie op gang komt. Waar Pedersen zelf nog bijna de grootste stoorzender is.
Hoe kan het dan v Aert, Benoot en Jorgenson.., allemaal grote motoren toch.., die voorsprong niet veel vlotter hadden uitgebouwd?....
De vraag stellen is ze beantwoorden.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 03 apr 2025 16:35

Theo V schreef: 03 apr 2025 08:45 Ik zie in de sprint van gisteren dat van Aert niet 100% in vorm is.
Een goede van Aert wint normaal gesproken deze sprint met twee vingers in de neus.
Dus ik heb mijn bedenkingen of hij zondag mee kan als de toppers echt op de pedalen gaan staan.
Voor hem is te hopen dat het resultaat van de hoogtestage boven komt op het juiste moment.
Hoe lang is het geleden dat VanAert een topper in de sprint klopte?
Hij voelt dat zelf op voorhand blijkbaar ook niet aan. Net zoals op het wk in Leuven, dat waren ook vijgen na pasen, dat zijn sommigen niet vergeten.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 03 apr 2025 17:30

lugosi schreef: 03 apr 2025 16:35
Theo V schreef: 03 apr 2025 08:45 Ik zie in de sprint van gisteren dat van Aert niet 100% in vorm is.
Een goede van Aert wint normaal gesproken deze sprint met twee vingers in de neus.
Dus ik heb mijn bedenkingen of hij zondag mee kan als de toppers echt op de pedalen gaan staan.
Voor hem is te hopen dat het resultaat van de hoogtestage boven komt op het juiste moment.
Hoe lang is het geleden dat VanAert een topper in de sprint klopte?
Hij voelt dat zelf op voorhand blijkbaar ook niet aan. Net zoals op het wk in Leuven, dat waren ook vijgen na pasen, dat zijn sommigen niet vergeten.
Zo’n beetje van augustus vorig jaar verleden. In de Vuelta klopte hij ook de nodige sprinters maarja een Vuelta is niet de beste reverentie als sprint koers….
Adversity is the Catalyst of Change

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 03 apr 2025 17:50

Toen ik het interview met WvA zag, had ik toch echt met hem te doen. Huilen nader dan lachen. Goed, over de tactiek is al genoeg gezegd. Maar zag hem daar zitten. Alle ellende die hij al gehad heeft. Als ik aan die val tijdrit/tour denk, krijg ik weer de rillingen. Richting Kanarieberg, dat lullige randje eerder op de Pater in de E3, dan weer in de Vuelta, pruts voorjaar, alle druk en kritiek, en vaak in zijn carrière ook nog MvdP. En dan wil je álles in één keer goedmaken, mislukt je sprint.
Je zou voor minder eens flink naar de fles grijpen.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 03 apr 2025 18:22

Fietsgenieter schreef: 03 apr 2025 17:50 Toen ik het interview met WvA zag, had ik toch echt met hem te doen. Huilen nader dan lachen. Goed, over de tactiek is al genoeg gezegd. Maar zag hem daar zitten. Alle ellende die hij al gehad heeft. Als ik aan die val tijdrit/tour denk, krijg ik weer de rillingen. Richting Kanarieberg, dat lullige randje eerder op de Pater in de E3, dan weer in de Vuelta, pruts voorjaar, alle druk en kritiek, en vaak in zijn carrière ook nog MvdP. En dan wil je álles in één keer goedmaken, mislukt je sprint.
Je zou voor minder eens flink naar de fles grijpen.
Mooie analyse hoor Fiesgenieter!!

Je zou inderdaad voor minder de handdoek in de ring smijten!

Ik ben echt een enorme bewonderaar van WVA! Enorm sympathiek en altijd bereid om in dienst van anderen te werken!!

Juist daarom vond ik het een grote blunder van Visma om deze kans voorbij te laten lopen!
Hier hadden ze hun poulain gewoon een boost kunnen geven!
En dat hebben ze vanuit de ploegleiders wagen echt verzaakt!

Zoooo jammer! Want Wout verdient wel een beetje leiding, sturing en begeleiding na zo’n klote seizoen!!
Empathie is blijkbaar ver te zoeken in team visma lab….
Adversity is the Catalyst of Change

Plaats reactie