Welke 12 speed HG 11-44 heb jij gevonden dan? Ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden.MarkVeenstra schreef: ↑13 aug 2024 14:40
Dus, ik kwam erop uit om een enkel blad voor (42 in mijn geval), een 11-32 cassette achter. En als ik de bergen in ga, zet ik er een bergverzet op. Er is 1 HG cassette verkrijgbaar die 12 speed 11-44 is. Eventueel wissel ik het voorblad dan nog.
Gravelbike met 2 tandwiels voor.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43525
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Denk sram NX cassette.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Hoe goed werkt dat met Shimano spul?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15003
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
https://r2-bike.com/SRAM-XPLR-Cassette- ... 1-44-Teethderxx schreef: ↑13 aug 2024 22:51Welke 12 speed HG 11-44 heb jij gevonden dan? Ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden.MarkVeenstra schreef: ↑13 aug 2024 14:40
Dus, ik kwam erop uit om een enkel blad voor (42 in mijn geval), een 11-32 cassette achter. En als ik de bergen in ga, zet ik er een bergverzet op. Er is 1 HG cassette verkrijgbaar die 12 speed 11-44 is. Eventueel wissel ik het voorblad dan nog.
Deze bv
En kom je dan nog wel uit met je kettinglengte? Of heb je voor beide cassettes een aparte ketting?MarkVeenstra schreef: ↑13 aug 2024 14:40
Dus, ik kwam erop uit om een enkel blad voor (42 in mijn geval), een 11-32 cassette achter. En als ik de bergen in ga, zet ik er een bergverzet op. Er is 1 HG cassette verkrijgbaar die 12 speed 11-44 is. Eventueel wissel ik het voorblad dan nog.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43525
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Om optimaal te kunnen schakelen is 2 kettingen wel beter. En slijt dan ook gelijkmatiger op elkaar in. Extra ketting kost ook de wereld niet en betaald zich deels ook weer terug.
Gefeliciteerd je je grizzlybeer, erg fijn fietsje!
Bij mij gaat ie juist naar 2x11 (of 12), vind dat fijner als ik hem op de weg gebruik.
Gefeliciteerd je je grizzlybeer, erg fijn fietsje!
Bij mij gaat ie juist naar 2x11 (of 12), vind dat fijner als ik hem op de weg gebruik.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Die ga ik zeker even onthouden, thx. Zeker voor langere klimmen waar langere stukken >10% in zitten is dit wellicht een oplossing om iig wat hogere cadans te kunnen fietsen ipv met 55rpm stoempen. Als je meer dan 90kg weegt wordt het boven de 10% gewoon lastig, het gaat wel, maar het vreet wel aan je.wasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2024 13:07https://r2-bike.com/SRAM-XPLR-Cassette- ... 1-44-Teethderxx schreef: ↑13 aug 2024 22:51Welke 12 speed HG 11-44 heb jij gevonden dan? Ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden.MarkVeenstra schreef: ↑13 aug 2024 14:40
Dus, ik kwam erop uit om een enkel blad voor (42 in mijn geval), een 11-32 cassette achter. En als ik de bergen in ga, zet ik er een bergverzet op. Er is 1 HG cassette verkrijgbaar die 12 speed 11-44 is. Eventueel wissel ik het voorblad dan nog.
Deze bv
Thanks! Vandaag binnengekomen en in elkaar gezet.daniel1975 schreef: ↑16 aug 2024 14:28 Om optimaal te kunnen schakelen is 2 kettingen wel beter. En slijt dan ook gelijkmatiger op elkaar in. Extra ketting kost ook de wereld niet en betaald zich deels ook weer terug.
Gefeliciteerd je je grizzlybeer, erg fijn fietsje!
Bij mij gaat ie juist naar 2x11 (of 12), vind dat fijner als ik hem op de weg gebruik.
Ik ben (nog) niet van plan hem in de bergen te gaan gebruiken, maar in dat geval zijn 2 kettingen inderdaad wel handiger. Vandeweek even een HG race body bestellen en dan een kleinere cassette er op, dan moet ik volgens mijn berekeningen op de weg ook prima uitkomen
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15003
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik rijd met een XX1 derrie en shifter met dezelfde ketting op een 11/52 (garbaruk cassette dat is ook HG) als op mijn 11/30 ultgera cassette.
Op de 11/30 werkt alleen de 30 niet echt lekker. Maar op de weg is 11 tm 26 prima met een 38T voor.
Ik vind het nog verrassend goed schakelen
Voor gravel misschien een 42 of 44T voor ivm iets minder weerstand en iets kleinere banden.
Op de 11/30 werkt alleen de 30 niet echt lekker. Maar op de weg is 11 tm 26 prima met een 38T voor.
Ik vind het nog verrassend goed schakelen
Voor gravel misschien een 42 of 44T voor ivm iets minder weerstand en iets kleinere banden.
