BRM 200 Boekelo, woensdag 28 december 2016
Mooie dag op de fiets met goed gezelschap, niks te klagen over de route. Ik vond het wel fijn dat we na de laatste controle voornamelijk over hoofdwegen reden. In het donker zie je toch weinig en dan prefereer ik een goed wegdek/fietspad boven landweggetjes.
@Boekelo: Misschien volgend jaar het tankstation in Holtwick de officiële controle maken? De grill was dicht voor de kerst (als ik het opschrift op de deur goed heb gelezen).
Voor de rest alleen spijt van mijn fietskeuze. Met mijn logge toerfiets kom ik niet fatsoenlijk die klimmetjes bij Tecklenburg omhoog en met een Rohloff-naaf is het ook een behoorlijk gekloot om een lekke band te repareren (zoals ik gisteren moet doen).
@Boekelo: Misschien volgend jaar het tankstation in Holtwick de officiële controle maken? De grill was dicht voor de kerst (als ik het opschrift op de deur goed heb gelezen).
Voor de rest alleen spijt van mijn fietskeuze. Met mijn logge toerfiets kom ik niet fatsoenlijk die klimmetjes bij Tecklenburg omhoog en met een Rohloff-naaf is het ook een behoorlijk gekloot om een lekke band te repareren (zoals ik gisteren moet doen).
bakker/ cafe Holtwick:
Op de hoek Legdener Strasse/ Kirchstrasse voor de Lidl.
https://www.strava.com/athletes/11348617
Op de hoek Legdener Strasse/ Kirchstrasse voor de Lidl.
https://www.strava.com/athletes/11348617
ga je richting zee dan heb je de wind niet mee!
Was weer mooie dag op de fiets! Leuk om bij de start wat forumleden te ontmoeten!!
Na een klein uurtje de grote groep laten gaan en op het gemak naar de bakker in Tecklenburg gereden. Na vertrek daar dalen we af met een groep van zo'n 14 man, die na een serie stoplichten uit elkaar valt. Uiteindelijk rijden we met 6 man het donker in. Onuitgesproken blijft de groep bij elkaar: plaspauzes, batterijenwissels, krentebolletje uit de tas.....iedereen wacht op elkaar. Goed om elkaar wat beter te leren kennen, goed om mijn roestige duits weer eens te oefenen.
Finish was bij Gert thuis, waar een heerlijke kop dampende soep op ons stond te wachten. @Gert: dank voor organisatie, ontvangst en de soep!! Was mooie route. Wellicht goed idee om controle in Holtwick aan te passen (ook vorig jaar moesten we uitwijken naar het benzinestation).
Was 'maidenbrevet' voor WIND22. Uitstekend bevalen en ben zeer tevreden over de combi Son/EdeluxII. Smaakt naar meer
Na een klein uurtje de grote groep laten gaan en op het gemak naar de bakker in Tecklenburg gereden. Na vertrek daar dalen we af met een groep van zo'n 14 man, die na een serie stoplichten uit elkaar valt. Uiteindelijk rijden we met 6 man het donker in. Onuitgesproken blijft de groep bij elkaar: plaspauzes, batterijenwissels, krentebolletje uit de tas.....iedereen wacht op elkaar. Goed om elkaar wat beter te leren kennen, goed om mijn roestige duits weer eens te oefenen.
Finish was bij Gert thuis, waar een heerlijke kop dampende soep op ons stond te wachten. @Gert: dank voor organisatie, ontvangst en de soep!! Was mooie route. Wellicht goed idee om controle in Holtwick aan te passen (ook vorig jaar moesten we uitwijken naar het benzinestation).
Was 'maidenbrevet' voor WIND22. Uitstekend bevalen en ben zeer tevreden over de combi Son/EdeluxII. Smaakt naar meer
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Insgelijks en het is een fantastische fiets. Ik ben erg gecharmeerd van die 32 mm. banden (wist niet dat dit formaat er ook is). Hoe ging de klim naar Tecklenburg?Delange63 schreef:Leuk om bij de start wat forumleden te ontmoeten!!

Bij mij ging het na de stop in Holtwick niet helemaal als gepland, pakte een verkeerd spoor en die hield op... Daardoor deed ik er twintig kilometer langer over.
Tot een volgende keer!
4-seasons in 32mm? Hmmmm… officieel niet in Nederland te krijgen, maar ik zie ze op de Britse Conti-site inderdaad wél staan. Da's goed te weten.
Vorsprung durch Pedantik
-
FryskBloed
- Forum-lid
Ik rijd er nu zo'n zes maanden op; bevallen prima, ook op gravel, schelpenpaadjes, verrot asfalt etc. (nog geen lek mee gereden). Gekocht bij bike24. Op (intern) 19mm brede velgen zijn ze bij 4 bar 34mm breed. De GP4000 op 28mm (werkelijk: 31mm) loopt gevoelsmatig nog iets lichter.
Het was weer een geslaagde tocht wat mij betreft. Paar leuke klimmetjes, aangenaam gezelschap, droog en stil weer, wat wil je nog meer? Kreeg wel bijna medelijden met de kassière bij het eerste benzinestation, gewoonweg een invasie van randonneurs die (alleen maar) een stempeltje wilde hebben
See you in Bunnik...
Het was weer een geslaagde tocht wat mij betreft. Paar leuke klimmetjes, aangenaam gezelschap, droog en stil weer, wat wil je nog meer? Kreeg wel bijna medelijden met de kassière bij het eerste benzinestation, gewoonweg een invasie van randonneurs die (alleen maar) een stempeltje wilde hebben
See you in Bunnik...
Conti GP 4seasons. Bevalt uitstekend tot nu toe. Ze komen van Bike24. Opgegeven breedte maken ze in praktijk volgens mijn schuifmaat helemaal waar op de DT Swiss velgen. Op mijn woon-werk fiets heb ik Pasela's van 32mm liggen, ook een uitstekend bandje. Gebruik deze maat als "winterband", rijd 's zomers met 28mm rond.Walter G schreef:Ik ben erg gecharmeerd van die 32 mm. banden (wist niet dat dit formaat er ook is)
En nee, ik heb geen aandelen in WIND Cycleworks, maar dit is echt mijn de beste fiets ever. Klim ging uitstekend, frame is stijf genoeg om ff flink te stampen op de pedalen.
Aangezien de fiets ook heel comfortabel is, was wel benieuwd wat er zou gebeuren in de afdaling na het bakkertje. Het is dat de verkeerssituatie het niet toe liet harder te gaan dan een kleine 70, maar ik had bij wijze van spreken de krant kunnen gaan lezen......
Bijna jammer dat het volgende brevet zo plat is als een pannenkoek (als denk ik daar op 28 januari ongetwijfeld iets genuanceerder over
-
aloisvonesterhazy
- Forum-lid
Het was een mooie tocht. Naar mijn gevoel ging ik vooral het tweede stuk veel langzamer dan zou moeten. Misschien had het ermee te maken dat ik niet goed genoeg had opgelet om genoeg te drinken, waardoor ik in de klimmetjes nogal verkrampte. Misschien lag het ook aan het broodje Hackfleisch in Tecklenburg, dat volgens mij (gezien de hernieuwde kennismaking de nacht erna) iets te lang in de vitrine had gelegen. Ik was wel net als Delange63 erg te spreken over mijn nieuwe wiel met Son/Edelux, toen het eenmaal donker werd. Ik heb voor het eerst sinds tijden gewoon niet na hoeven te denken over mijn verlichting.
Volgende keer iets weloverwogener op pad gaan, en rustiger beginnen.
Volgende keer iets weloverwogener op pad gaan, en rustiger beginnen.