Samen met @magoo, @csteenbe en @monsieurpinot hebben we er een avondvullend programma van gemaakt. Lekker gedineerd en nagepraat in Bierkerk Heer Olivier.
Uiteraard waren er hoogtepunten en dieptepunten. Ik vond dat er relatief veel schietschijven waren. Maar soit. De Emonda viel erg tegen door de lelijke zadelpenconstructie, verder een topframe.
Hoop fietsen zoals Rose en Cube waar ik echt niet blij van word. Maar goed, ieder z'n meug.
Bij Cadenz vroeg de medewerkster of ik de fiets toevallig ergens anders had gezien: "ja bij Dengfu", was mijn antwoord
De DeRosa stand vond ik tegenvallen ondanks de complimenten al hier. De SK is gewoon een gedrocht, de nieuwe spuitschema's van de XS zijn niks. De Scandium is wel een pláátje.
Campa prima, interessant gesprek gehad met @memento_mori over de strategie van Campa. Ik hoef me nergens zorgen over te maken dus dat is mooi
Net als vorig jaar waren we onder de indruk van Chesini. Prachtige frames. Sowieso vielen de "ouwelullenframes" erg in de smaak, althans bij @csteenbe en mijzelf. Colnago c60, prachtig, beetje gedateerd qua techniek en misschien wat over the top qua spuitwerk maar o zo fraai.
Ook St Joris Cycles heeft me positief verrast. Prachtige frames, wel errug overpriced.
Stand van Shimano was behoorlijk minder omvangrijk dan vorig jaar en mensen kinderen wat is de crank toch lelijk. Mijn god, wat doet Shimano ons aan.
Tot slot eindeloos op zoek geweest naar Time, maar dat viel me wat tegen. De Skylon is een dertien-in-dozijn aeroframe en de Fluidity loopt met z'n ISP en externe kabels een jaar of tien achter.
Rotorgroep wilde ik ook graag zien en proberen. Viel tegen, schakelde minder dan een mechanische groep in mijn ogen. Vond ook dat het veel kracht vereiste.
Ook de FSA-groep in het echt kunnen aanschouwen. Shifters hebben een wat rare vorm maar zijn optisch ok. De derailleurs daarentegen zijn vreselijk.
Wat kunnen we er verder nog over zeggen? Kwaremont bier is best lekker en het aantal lekkere wijven had beter gekund...