bePro Favero vermogensmeter
Je moet eerst achteruit trappen, weet uit mijn hoofd even niet hoe lang, maar laten we zeggen tussen de 10 en 20 sec. Dan gaat ie in calibratie modus, vervolgens trap je een half minuutje ofzo met een cadans van 80 en dan is hij klaar met calibreren.
Kun je dus prima buiten doen zonder omval gevaar En binnen de minuut gepiept.
Kun je dus prima buiten doen zonder omval gevaar En binnen de minuut gepiept.
Ik ben voor , dank je.sjoerdth schreef: ↑02 jun 2017 13:18 Je moet eerst achteruit trappen, weet uit mijn hoofd even niet hoe lang, maar laten we zeggen tussen de 10 en 20 sec. Dan gaat ie in calibratie modus, vervolgens trap je een half minuutje ofzo met een cadans van 80 en dan is hij klaar met calibreren.
Kun je dus prima buiten doen zonder omval gevaar En binnen de minuut gepiept.
Gisteren het eerste ritje gemaakt. Aanvankelijk zag ik erg hoge waardes die niet konden kloppen, maar na een nieuwe (statische) 'kalibratie' was dat probleem opgelost. Bij Mio zit daar een button voor in het scherm waar je de sensoren koppelt. Daarna lekker gefietst en gekeken wat de vermogens deden. Die kwamen gelukkig overeen met wat ik gevoelsmatig zou verwachten, hoewel mijn ervaring is beperkt tot indoortrainingen op een wattbike. Zoals al eerder gezegd geven de rode look plaatjes wel erg veel speling, dus dat worden grijze. Met in- en uitklikken had ik geen enkel probleel, met de veerspanning op gemiddeld.
Ik heb een nieuw favero assioma met eenzijdige meter. Ik heb de vermogensmeter gekoppeld met mn Garmin 520. Vervolgens een zero off set uitgevoerd. Ik heb alle andere koppelingen verwijderd. Wanneer ik ga fietsen krijg ik echter geen vermogen waardes op mn garmin, er verschijnen nullen. Iemand een tip wat ik fout doe?
Wanneer ik calibreer, krijg ik alleen de zero offset. Deze wordt succesvol uitgevoerd en vervolgens gebeurd er niks (m.a.w. de edge geeft niet aan dat er een dynamische calibratie nodig is). Wanneer ik vervolgens ga fietsen gebeurt er verder ook niks.
Moet ik een speciale actie uitvoeren voor de dynamische calibratie?
N.B. in de manual is aangegeven dat alleen een zero off set nodig zou zijn. Zie ook https://drive.google.com/drive/folders/ ... UszVE5ESGs
onder 11.
Moet ik een speciale actie uitvoeren voor de dynamische calibratie?
N.B. in de manual is aangegeven dat alleen een zero off set nodig zou zijn. Zie ook https://drive.google.com/drive/folders/ ... UszVE5ESGs
onder 11.
Nog steeds een rare L/R Ballance
Aan het begin van mijn rit is die 53/47 maar later meer naar de 60-40 of 55-45.
Door Favero moest ik die static tourq check doen maar zelfs dan na correctie. Geen verbetering. Volgens mij is het totale gemiddelde vermogen wel aardig ok. Maar echt vertrouwen krijg ik niet in deze powermeter is van begin al gezeik.
Iemand meer dit probleem bij de Bepro powermeter?
Voor mij in de toekomst stages double sided denk ik
Aan het begin van mijn rit is die 53/47 maar later meer naar de 60-40 of 55-45.
Door Favero moest ik die static tourq check doen maar zelfs dan na correctie. Geen verbetering. Volgens mij is het totale gemiddelde vermogen wel aardig ok. Maar echt vertrouwen krijg ik niet in deze powermeter is van begin al gezeik.
Iemand meer dit probleem bij de Bepro powermeter?
Voor mij in de toekomst stages double sided denk ik
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende