Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Handschoenen voor kou en regen

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 21 jan 2017 12:12

Een handschoen vast aan het stuur.
Valpartijtjes voorgeprogrammeerd.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 21 jan 2017 16:38

havana schreef:Voor langere tochten gewoon 2 setjes meenemen. Zijn ze vol met zweet gelopen, nieuw setje aan je kunt weer 2 uur fietsen...

Met andere woorden: bestel meteen 2 paar.
Zo'n stomme simpele oplossing, en daar dan zelf niet op komen. :mrgreen: Wel een goeie. :)

Kees, handschoenen aan het stuur lijk mij ook niet geweldig., vragen om ellende.
Veni. Vidi. Fietsie.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 21 jan 2017 16:58

Mijn problemen zijn sinds deze winter opgelost: http://www.rapha.cc/eu/en/shop/deep-win ... duct/DWG02
Rond 0°: zonder binnenhandschoenen
Rond -5°C: met dunne binnenhandschoen van Craft of de merino liners van Rapha.
Afbeelding

danoontje
Forum-lid

danoontje 21 jan 2017 18:21

rene schreef:Ik heb ook de Venitex Leather gekocht ( 3 paar ) voor de koude winterdagen. Helaas nog niet kunnen testen, maar ze gaan ook zeker mee op wintersport als reserve paar.
Echt top, ga je geen spijt van krijgen. Kosten overigens relatief weinig tov alle fancy merken.
Ik kreeg van m'n fietsmaatjes wel de vraag of ik de Marlboro-man had overvallen :lol:
Anima Sana In Corpore Sano.

mimarron
Forum-lid

mimarron 21 jan 2017 18:39

zie net verwarmde handschoenen bij ekoi op de site , ook overschoenen ☺
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

i-mac

i-mac 22 jan 2017 08:45

Keezx schreef:Een handschoen vast aan het stuur.
Valpartijtjes voorgeprogrammeerd.....
Ik heb een vriend/collega van me die dergelijke handschoenen heeft. Die gebruikt hij enkel als hij alleen op pad gaat. In het geval hij zou vallen, dan sleurt hij geen anderen met zich mee. Maar koude handen heeft hij nooit hiermee.

Langs de andere kant, vallen kan je altijd en overal. Of dat nu met dergelijke handschoenen is of met andere. Alleen kan je nooit tijdig reageren als je valt met handschoenen die vast zitten aan je stuur. Met andere woorden, zeer grote kans op een sleutelbeenbreuk.

Elk moet voor zich afwegen hoe ver hij/zij wil gaan om geen koude handen te hebben/krijgen.

bever
Forum-lid

bever 22 jan 2017 22:54

Bas de Vries
Forum-lid

Bas de Vries 26 jan 2017 22:17

Heeft iemand tips voor handschoenen voor -10 tot -15 graden?

Neoprene handschoenen waren vandaag met onderhandschoenen net niet al te koud met -6 maar niet comfortabel, en zeker niet geschikt voor ritjes veel langer dan een uur doordat deze niet ademen.

Het weer lijkt weer beter te worden maar het lijkt mij prettig om toch fietshandschoenen in huis te hebben die ook bij nog kouder weer hun werk doen.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 27 jan 2017 01:16

Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jan 2017 07:54

Bas de Vries schreef:Heeft iemand tips voor handschoenen voor -10 tot -15 graden?

Neoprene handschoenen waren vandaag met onderhandschoenen net niet al te koud met -6 maar niet comfortabel, en zeker niet geschikt voor ritjes veel langer dan een uur doordat deze niet ademen.

Het weer lijkt weer beter te worden maar het lijkt mij prettig om toch fietshandschoenen in huis te hebben die ook bij nog kouder weer hun werk doen.
Hoe krijg je onder neopreen handschoenen nog een set onderhandschoenen? Buiten het feit dat het bij mij echt niet gaat passen zouden m'n vingers ook rechtuit blijven staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

i-mac

i-mac 27 jan 2017 08:33

amclassic-fan schreef:
Bas de Vries schreef:Heeft iemand tips voor handschoenen voor -10 tot -15 graden?

Hoe krijg je onder neopreen handschoenen nog een set onderhandschoenen? Buiten het feit dat het bij mij echt niet gaat passen zouden m'n vingers ook rechtuit blijven staan.
Door ze een maat (of desnoods 2) groter te kopen?

dnnscz78
Forum-lid

dnnscz78 27 jan 2017 08:47

Ik heb van de Decathlon winterhanschoenen. Type 700. Kosten omgerekend zo'n 28 euro. Ook hier in Tsjechie al ritjes mee gedaan (-5 / -7). Geen last van koude handen. Werken voor mij goed. In NL zelfde prijs zie ik.

http://www.decathlon.nl/fietshandschoen ... 69611.html

Plaats reactie