Dank je.monsieurpinot schreef:vanaf post @guerciotti even samengevoegd met het reeds bestaande topic over 'solofietsen'.
de "solofietser"
Toertochten in groep, maar wel meestal en liefst met volk van gelijk niveau. Als ik echt een gestructureerde training wil afwerken rijd ik alleen, en mijn niet-gestructureerde (rustig kan ik ze niet altijd noemen) duurritten kunnen alleen of in groep (club of klein groepje fietsvrienden). Volgens Strava fiets ik 28% van de ritten in groep, en 72% alleen.
Ik ben dit jaar ook gedurende 5 dagen alleen gaan fietsen in de Italiaanse Alpen. Dat was op en top genieten van het natuurschoon, de pijn en de eenzaamheid op de fiets. Het zegt genoeg dat je jezelf op de fiets betrapt op luidkeels lachen of het uiten van kreten van be- en verwondering... Alleen zou het 's avonds nog wel leuker kunnen zijn in goed gezelschap bij een lekker diner en een goed glas wijn.
Ik ben dit jaar ook gedurende 5 dagen alleen gaan fietsen in de Italiaanse Alpen. Dat was op en top genieten van het natuurschoon, de pijn en de eenzaamheid op de fiets. Het zegt genoeg dat je jezelf op de fiets betrapt op luidkeels lachen of het uiten van kreten van be- en verwondering... Alleen zou het 's avonds nog wel leuker kunnen zijn in goed gezelschap bij een lekker diner en een goed glas wijn.

- TheTourist
- Forum-lid
Ik heb tot een paar maanden terug eigenlijk altijd solo gereden. Sindsdien af en toe met een pas aan het fietsen geslagen makker. Tijdens een toertocht zoek ik de groepen wel op en dat vind ik dan ook leuk. Maar solo fietsen is toch "relaxter". En dan af en toe met z'n tweeën voor de gezelligheid. Prima.
Heb er wel aan gedacht om komend jaar een clubje te zoeken, hier in omgeving Den Haag/Leidschendam. Maar de locaties daarvan plús de tijden (zondagochtend 8:30..!?) werken solo fietsen voor mij wel in de hand, vermoed ik..
Heb er wel aan gedacht om komend jaar een clubje te zoeken, hier in omgeving Den Haag/Leidschendam. Maar de locaties daarvan plús de tijden (zondagochtend 8:30..!?) werken solo fietsen voor mij wel in de hand, vermoed ik..
Canyon Aeroad CF SLX 7.0
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
24bike schreef:Uhm, nu ben ik toch aardig bekend met Strava maar waar kan ik dit ergens zien?raven14 schreef:Volgens Strava fiets ik 28% van de ritten in groep, en 72% alleen
http://labs.strava.com/roster/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
You're a Lone Wolf
16% (2 days) with others, 84% (10 days) going it alone
Klopt wel aardig. Al komt dat ook omdat de meeste van mijn vrienden verschillende werktijden hebben. Weekends zien we elkaar dan wel weer maar dat is dan meestal in de kroeg
16% (2 days) with others, 84% (10 days) going it alone
Klopt wel aardig. Al komt dat ook omdat de meeste van mijn vrienden verschillende werktijden hebben. Weekends zien we elkaar dan wel weer maar dat is dan meestal in de kroeg
Geen gestress om op een bepaalde tijd ergens te zijn,wil ik spontaan weg dan doe ik dat.
Wil ik deze keer niet,dan ga ik niet.
Wil ik naar links ga ik naar links of toch maar rechtsaf.
Wil ik terug ga ik terug,wil toch nog effe door ga ik ff door.
Wil ik irritant bij iemand in zn wiel hangen doe ik dat.
Wil ik hem koste wat kost voor blijven,probeer ik dat.
Heerlijk,hoofd leeg en pijn in je zitvlak.
Wil ik deze keer niet,dan ga ik niet.
Wil ik naar links ga ik naar links of toch maar rechtsaf.
Wil ik terug ga ik terug,wil toch nog effe door ga ik ff door.
Wil ik irritant bij iemand in zn wiel hangen doe ik dat.
Wil ik hem koste wat kost voor blijven,probeer ik dat.
Heerlijk,hoofd leeg en pijn in je zitvlak.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Met 1% met andere ben ook ik een duidelijke "Lonely Wolf" en dat klopt. Als ik al jullie antwoorden terug lees dan is volgens mij het voor het merendeel van de forumleden hetzelfde.!
Zelf kunnen bepalen wanneer en waar ik naar toe ga, hoe hard ik rij, heerlijk. Ondanks dat ik het heerlijk vind om alleen te fietsen schuw ik niet om met iemand naast mij - na te zijn ingehaald of anders als ik hem/haar inhaal - een praatje te maken. Al hangt dat er wel vanaf met welk verschil in snelheid dat gebeurd.
Als een groep(je) wielrenners mij inhaalt dan haak ik meestal wel aan en neem soms ook wel deel in het kopwerk. Het komt alleen niet zo vaak voor want de meeste wielrenners kom je toch echt alleen maar tegen.
Het fietsen in een groep blijf ik ook gevaarlijk vinden, er wordt vaak met zijn tweeën naast elkaar gereden, met hogere snelheden en soms (te) veel gekletst waardoor de aandacht op het sturen toch gauw is afgeleid.
Zelf kunnen bepalen wanneer en waar ik naar toe ga, hoe hard ik rij, heerlijk. Ondanks dat ik het heerlijk vind om alleen te fietsen schuw ik niet om met iemand naast mij - na te zijn ingehaald of anders als ik hem/haar inhaal - een praatje te maken. Al hangt dat er wel vanaf met welk verschil in snelheid dat gebeurd.
Als een groep(je) wielrenners mij inhaalt dan haak ik meestal wel aan en neem soms ook wel deel in het kopwerk. Het komt alleen niet zo vaak voor want de meeste wielrenners kom je toch echt alleen maar tegen.
Het fietsen in een groep blijf ik ook gevaarlijk vinden, er wordt vaak met zijn tweeën naast elkaar gereden, met hogere snelheden en soms (te) veel gekletst waardoor de aandacht op het sturen toch gauw is afgeleid.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
R1Phrankey
- Forum-lid
Volgens Strava Labs: You're a Social Butterfly and have matched with 219 Strava Athletes
Blijkbaar merendeel van de ritten niet solo.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik meestal wel een lus alleen doe en vervolgens met een groep verder ga. Dat zijn dan meestal verschillende groepen. Op zondag de club, op andere dagen een ander, vaak kleiner groepje.
Blijkbaar merendeel van de ritten niet solo.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik meestal wel een lus alleen doe en vervolgens met een groep verder ga. Dat zijn dan meestal verschillende groepen. Op zondag de club, op andere dagen een ander, vaak kleiner groepje.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
I'm THE LoneWolf
100%
In al die anderhalve jaren dat ik nu (sportief) fiets heb ik altijd nog alleen gefietst en dat bevalt me goed. De redenen zijn hier al wel genoemd en kunnen worden samengevat in: Vrijheid.
Heb geen ervaring met het fietsen in groepen. Ik denk ook niet dat ik dat, tijdens het fietsen, leuk zou vinden. Samen een terrasje pakken is natuurlijk wel gezellig.
Heb ook nog geen toertochten gefietst, maar wil dat komend voorjaar wel eens proberen.
Met een stel vrienden een paar dagen de Alpen in lijkt me wel leuk ... maar m'n vrienden fietsen niet.
En fietsten ze wel dan zou dat hooguit worden gebruikt als excuus voor een weekendje weg. 
In al die anderhalve jaren dat ik nu (sportief) fiets heb ik altijd nog alleen gefietst en dat bevalt me goed. De redenen zijn hier al wel genoemd en kunnen worden samengevat in: Vrijheid.
Heb geen ervaring met het fietsen in groepen. Ik denk ook niet dat ik dat, tijdens het fietsen, leuk zou vinden. Samen een terrasje pakken is natuurlijk wel gezellig.
Heb ook nog geen toertochten gefietst, maar wil dat komend voorjaar wel eens proberen.
Met een stel vrienden een paar dagen de Alpen in lijkt me wel leuk ... maar m'n vrienden fietsen niet.
Keep On Harking !