Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race toerversie 2015 (zaterdag 18 april)

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 apr 2015 23:17

Ik heb al jaren niet meer meegereden maar tot voor kort zag je ze alleen lopen op de Keuteberg en Cauberg, dat waren namelijk de enige 2 steilere klimmetjes die ook in de korte makkelijke korte routes waren opgenomen. 90% van de fietsers die de routes boven de 100km kiezen hoefden normaal gesproken nergens te lopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 20 apr 2015 07:39

Ik heb de 150km gereden. Zijn om 6.50 vertrokken. Heb werkelijk het gevoel gehad een tocht van de lokale toervereniging gereden te hebben, alleen bij de stopplaatsen lagen 16 miljard bananen, daaraan was te herkennen dat het een drukke dag zou worden.

Enige drukke momentje (overigens niet drukker dan een zondag-met-mooi-weer) was een klein stukje voor de Keutenberg, waar alle afstanden even bij elkaar kwamen. Maar volgens mij hebben degenen die 125 of minder reden de Keutenberg niet gehad, want vlak na dat drukke punt kwam dus een splitsing en moest de 150 links af en vanaf dat moment was het weer heerlijk rustig. Tweede drukke stukje was bij de Cauberg. Maar ja dat is logisch. En zelfs dat zou ik niet eens superdruk noemen, als je bij een normale toertocht toevallig in een groep van 30 de laatste km's rijdt heb je zo'n zelfde drukte.

Verkeersregelaars waren ook top, al hadden ze op 1 plaats wel mogen staan: terug vanuit Vaals richting de Camerig. Maar waarschijnlijk hadden ze daar geen vergunning voor gekregen. En top dat ze bij de klim de Vaalserberg op waarschuwden voor spijkers op de weg (??!!).

Tip voor volgend jaar: vroeg starten! Echt, heerlijke dag gehad, en alle zorgen vooraf (filevorming en moeten afstappen vanwege de drukte) totaal geen last van gehad.

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 20 apr 2015 08:25

Ik heb de 150km gereden en was om 06.30 gestart samen met de 240km, lekker rustig zeg en onderweg bijna geen hinder ondervonden van renners. Sommige renners zie je wel op punten staan dat je denkt waarom sta je daar, maar gelukkig geen last van gehad. Wel last gehad van een malloot die met twee paarden en een los lopend veulen ineens op de weg liep en mij een beetje begon uit te schelden. Jullie kunnen wellicht wel begrijpen wat mij reactie was :)
Al met al mooie leuke dag en de dag daarna lekker naar de profs gekeken

Duccie
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 aug 2014 18:56

Duccie 20 apr 2015 19:32

Ik vond het weer geweldig!! Vrijdag middag er al heen gereden richting hotel in Valkenburg .
S'avonds lekker gegeten en na het eten richting de cauberg gelopen voor de Radler Challenge! Was super leuk om naar te kijken hoe die schaatsers die bult op knallen!! Daarna rond 23:00 uur lekker het bedje in en de volgende morgen om 07:00 goed ontbijten om vervolgens om 08:00 te starten voor de 240 km!
We hebben aardig door kunnen trappen ook de heuveltjes op , alleen helaas dat er altijd weer van die mensen zijn die dan links gaan rijden als ze wat langzamer zijn .. Blijf dan rechts rijden zodat de snellere rijders er links langsop kunnen!! Al met al een zeer geslaagde dag !

We hadden op de 240 km een gemiddelde van 28,8 dus ben tevreden met dit resultaat!!

Gebruikersavatar
ebrinks
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 apr 2014 09:51

Gebruikersavatar ebrinks 20 apr 2015 20:40

Welaten grappig hoe mensen negatief reageren op de AGR. In mijn ogen een goed georganiseerde toertocht, drukte hoort erbij en even wachten voordat je de Keutenberg op kon wat voor mij geen probleem. Even een beetje dollen met andere wachtenden is geen probleem bij een toertocht. Als je goede tijden wilt rijden moet je dit niet doen bij een toertocht.
Enige ergenis, zijn mensen die denken dat ze alles mogen, afval weggooien, verkeersregels negeren en lokale bewoners pesten.

Limburg bedankt voor een mooi weekend!
Gilbertson Allure, Quasar QS4, 105 5800, 3T componenten

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 20 apr 2015 20:50

ach en wat betreft de troep daar zie je vandaag al helemaal niks meer van
Heel stuk AGR route gereden vandaag en ben misschien 1 lege gel verpakking tegengekomen en verder niks
Ze zijn vlug hier van de gemeente werken :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 20 apr 2015 22:24

peter1981 schreef:ach en wat betreft de troep daar zie je vandaag al helemaal niks meer van
Heel stuk AGR route gereden vandaag en ben misschien 1 lege gel verpakking tegengekomen en verder niks
Ze zijn vlug hier van de gemeente werken :mrgreen:
Toen ik vanmorgen naar m'n werk hobbelde zag ik er inderdaad weinig meer van. Heeft de organisatie idd goed geregeld met de betrokken gemeentes. :-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 08 mei 2015 19:45

Ik heb de 240km gereden, om 9u stipt over de start gereden. Eigenlijk was dit geen nadeel, op de Keutenberg was er niemand meer toen ik er passeerde. :) Prachtige streek, toffe tocht, goeie bevoorrading behalve na de finish was er geen meer, erg spijtig... de seingevers deden goed werk en leuk dat ze die filmpjes ook doen.

Plaats reactie