Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Orange Cycling Team

dc
Forum-lid

dc 15 aug 2014 10:23

Ernie C. schreef: Voor de duidelijkheid, Persoonlijk ben ik er voorstander van om al dit soort figuren te weren uit de wielersport maar zowel via de wet als de regels van de sport is daar onvoldoende mogelijkheid voor.
flauwekul.

1. Bruyneel mag ook niet meer de sport in.
2. Wedstrijden kopen (matchfixing) is hardstikke strafbaar.

Nogmaals: de civeiel rechter heeft het Management team gewoon keihard aangewezen als medeplichtige. Dat de politiek/KNWU/UCI/Ant doping authoriteit niets doen is geen kwestie van niet kunnen, dat is een kwestie geweest van niet willen.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 15 aug 2014 10:25

Ben je nu hier met je stokpaardjes bezig? Laat die mannen gewoon iets opzetten. Als men vindt dat zij dat niet zouden mogen doen hadden ze zelf iets op moeten zetten. Dat is niet gebeurd, dit wel.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dc
Forum-lid

dc 15 aug 2014 10:33

JPAR, jij bent nooit zo ver gegaan om Bruyneel of Armstrong te verketteren, dus je krijgt serieus een enorm thumbs up van mij. 8-)

Maar verwacht niet dat ik het geweeklaag over Vino en Bruyneel niet aan de tand stel door te wijzen op Rabo. En ja, Breukink is een heel sterk voorbeeld van de hypocrisie van vele posters. Bruyneel kan verrekken, maar Breukink is ok.

Tot slot: over de moraliteit van doping valt te twisten. Publiekelijk een wedstrijd kopen is strafbaar. Dit is geen handgeld in een koers voor de nummer twee, dit was gewoon het kopen van de koers.

Tsja, laat het dan maar een stokpaardje zijn 8-)

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 15 aug 2014 10:38

Ik zeg niet dat geen gelijk hebt met het feit dat alle doping eruit moet. Echter is op dit moment de werkelijkheid nog anders. Ik vind zelfs dat, gekeken naar de omstandigheden waarin Armstrong acteerde (ongeacht of het nu juist is of niet), Armstrong zijn touroverwinningen terug moet krijgen. Wil je toch vasthouden aan het afnemen, wat ook prima is, dan moet je ook iedereen die verder in die lijsten voorkomen (Ulrich, Basso, Riis enz) verwijderen.

Edit: Zelfs Pantani, ook al leeft hij niet meer.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 aug 2014 10:45

dc schreef:
Ernie C. schreef: Voor de duidelijkheid, Persoonlijk ben ik er voorstander van om al dit soort figuren te weren uit de wielersport maar zowel via de wet als de regels van de sport is daar onvoldoende mogelijkheid voor.
flauwekul.

1. Bruyneel mag ook niet meer de sport in.
2. Wedstrijden kopen (matchfixing) is hardstikke strafbaar.

Nogmaals: de civeiel rechter heeft het Management team gewoon keihard aangewezen als medeplichtige. Dat de politiek/KNWU/UCI/Ant doping authoriteit niets doen is geen kwestie van niet kunnen, dat is een kwestie geweest van niet willen.
Dat is dus precies het probleem. USADA neemt wel de moeite om te onderzoeken en te straffen terwijl de Nederlandse dopingautoriteit gewoon de boel onder het tapijt mag vegen van WADA en de UCI en wat mij betreft mee helpt de grootste dopingzaak uit de geschiedenis (90% van de beoefenaars van één tak van sport over een periode van 10 jaar) in de doofpot mag stoppen.

Zolang daar geen eenduidig beleid in is zal er altijd met twee maten gemeten worden. Bruyneel en Armstrong zijn gestraft op Amerikaanse wijze, Breukink, Boogerd, Ulrich, Pantani op de wijze van hun land.
Campagnolo Ultra Dork

dc
Forum-lid

dc 15 aug 2014 10:50

Was het maar zo dat er een "Amerikaanse wijze" is. :( Niet omdat ik vind dat er hard moet worden gestraft (ik ben echt geen ijzervreter), maar enige duidelijkheid en structuur zou fijn zijn. In werkelijkheid wordt ook in de USA er gestraft wanneer het uitkomt. (Hey Carl, mooie medailles!).

Het is de willekeur die eruit moet. En dat een gedrogeerde renner later ploegleider wordt kan ik eigenlijk niet mee zitten, er is ook iemand als Vaughters.

Overigens moet me weer van het hard at Uli en Pantani gestraft zijn, B en B nooit... Voor Boogerd kan ik daarmee leven, maar Breukink heeft gewoon teveel uitgevreten (omkoping+doping). Dat moet toch enige consequenties hebben.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 aug 2014 10:35

ben eigenlijk wel benieuwd op welke fietsen ze gaan rijden, in een NOS item werd een nederlands merk gesuggereerd (door de NOS zelf)

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 16 aug 2014 10:52

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. In meerdere berichten wordt geschreven dat de fietsensponsor (zeker) een Nederlands merk zalzijn. Als je dan naar de grootste Nl-merken kijkt dan denk ik aan Koga en Jan Jansen. Kleiner merk zou Isaac kunnen zijn. Sensa kan ik me niet zo goed voorstellen, maar je weet het nooit.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 aug 2014 11:06

Theo V schreef:Ik dacht dat dit een soort opleidingsploeg moest worden voor Nederlandse talentvolle renner, een beetje zoals Topsport Vlaanderen.
Met het contracteren van Hoogerland slaan ze dus die plank helemaal mis.
Nu lijkt het meer een ploeg voor mislukte talenten. ;)
Misschien wat voor van Hummel. :mrgreen:
Het aantrekken van Hoogerland is duidelijk een publicitaire kwestie. De man heeft totaal geen koersinzicht en wint vrijwel nooit, maar hij is populair, Roompot is een van oorsprong Zeeuws bedrijf, Hoogerland is een Zeeuw en aangezien het niet direct te verwachten is dat de ploeg met jonge renners in opleiding en een aantal oudere B-profs meteen voor overwinningen kan gaan in de koersen die op tv komen heeft de sponsor veel aan een renner die in de koersen die wel op tv komen veelvuldig in ontsnappingen en met (weliswaar kansloze) aanvallen de sponsornaam veelvuldig in beeld fietst.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 aug 2014 20:13

Helemaal met je eens wat betreft Hoogerland. Ben wel benieuwd of ze Rob Ruijgh ook aantrekken. In die man moet toch meer zitten dan we de laatste tijd zagen gezien zijn tour in 2012.

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 17 aug 2014 08:34

Jonge jonge jonge toch , wat een azijnpissers lopen er toch rond in dat wielergekke holland.
Hou op en bekijk het eens positief , het is in elk land hetzelfde met oud renners en daar gaat het ook gewoon door en geloof me het is stukken schoner dan ooit.
Ik ben blij dat er een Nieuwe ploeg bij komt en ik benblij dat er oud renners in zitten die weten hoe een renner af moet zien en dat ook uit kunnen leggen , 3 mooie ploegen wat wil je nog meer.
Ben wel een beetje klaar met het verleden hoor en we weten het nu wel , heb Zondag bij de 3 landen omloop nog eens goed mijn ogen de kost gegeven en genoten van de kliene ploegen maar ook van het RABO dev team met Theunissen en Lindeman, en daar lopen ook allemaal oud renners rond , maar die weten wel hoe er gekoerst moet worden.

Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 aug 2014 09:12

Ja, en dat inzicht hebben deze mannen enorm...... :roll:

Het hele dopeverhaal boeit mij niet; dan zouden alle ploegleider eruit moeten.
Ik heb alleen geen geloof in hun koers- en organisatie talent.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie