Nieuwe wielset, Fulcrum 1 of toch handgespaakt?
-
materialist
- Forum-lid
Naast elkaar Kinlin en pacenti
http://wheelbuilder.org/rims.html
http://wheelbuilder.org/rims.html
OK, ik dacht even dat je bij de Pacenti's uit ging van een externe breedte van 23mm, wat de naam wellicht suggereert. Het verschil tussen externe en interne breedte is bij beide velgen 6mm, maar door andere vormgeving zijn Kinlins mogelijk enkele tienden dikker.litespeed schreef:Als je het over mijn post hebt: veel dunner is idd overdreven bij nader inzien. Zo op het oog (mijn oog) lijkt de Pacenti iets dunner.apexrider schreef:Dat Van die dunnere remrand ontgaat mij.
Oeps, leesfoutje mijnerzijds. Ik had kinlin 270 gelezen, maar het was dus 279. Dan zijn de verschillen inderdaad klein.
Maar toch, ze zijn er. Kinlin is inderdaad ca. 1 mm smaller (en dat merk je zeker) en ca. 100 g lichter voor de set, en dat merk je ook, aangezien het gewichtsverschil geheel in de velg zit. Het levert een iets speelsere wielset op.
Maar toch, ze zijn er. Kinlin is inderdaad ca. 1 mm smaller (en dat merk je zeker) en ca. 100 g lichter voor de set, en dat merk je ook, aangezien het gewichtsverschil geheel in de velg zit. Het levert een iets speelsere wielset op.
Als je zo gevoelig bent dan ben je vast ook te porren voor de 2mm hogere Kinlin velg. Véél aerodynamischer. Zal wel met een windtunnel ontworpen zijn.loos schreef:Oeps, leesfoutje mijnerzijds. Ik had kinlin 270 gelezen, maar het was dus 279. Dan zijn de verschillen inderdaad klein.
Nou ja, alles ligt nu onder een vergrootglas. De bottomline is dat als je er eenmaal op rijdt, het allemaal heerlijke wielsets zijn, daar ben ik van overtuigd.litespeed schreef:[
Als je zo gevoelig bent dan ben je vast ook te porren voor de 2mm hogere Kinlin velg. Véél aerodynamischer. Zal wel met een windtunnel ontworpen zijn.
-
platformer
- Forum-lid
Een kort vraagje naast de kwestie:
Wie is de distributeur voor pacenti en kinlin in Nederland?
Wie is de distributeur voor pacenti en kinlin in Nederland?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Met alle respect maar TS weegt 102 kg voor 198 cm.loos schreef:..................
Kinlin is inderdaad ca. 1 mm smaller (en dat merk je zeker)
en ca. 100 g lichter voor de set, en dat merk je ook,
....................
Dan gaat die 1 mm en 100 gram er echt niet toe doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Wat dan te denken van de winkel die nog verdient op de wielen? Ik kocht broeken in trade mark aan voor 17 euro, winkelwaarde boven de 50 euro. Als dat met fabriekswielen ook zo is, moet je je toch bedrogen voelen tov handgespaakte wielen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoezo ? Marge groothandel, kosten winkelier, marge winkelier?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Niet bij constante snelheid, wel bij versnellen a.g.v. inertie:lcsmt schreef: Met alle respect maar TS weegt 102 kg voor 198 cm.
Dan gaat die 1 mm en 100 gram er echt niet toe doen.
http://www.fietsica.be/versnellen.htm