Toerversie Parijs-Roubaix, zondag 8 juni 2014
op m'n blog het hele verhaal
http://gastheerg.blogspot.nl/2014/05/ontroostbaar.html
http://gastheerg.blogspot.nl/2014/05/ontroostbaar.html
Gelukkig houdt je toch de humor erin Rotterdammert: 'Vijf! Daarmee zou ik beter doen dan Roger de Vlaeminck en Tom Boonen. Beide zijn immers op vier overwinningen blijven hangen. '
'De dame die me als eerste hielp vertelde dat ze dokter is. Ze was ook nog adembenemend mooi. Het zit ook wel eens mee.'........'De beide dames waren super behulpzaam. Daarnaast waren het echt een paar leuke meiden.
Al lig ik dood te gaan zal ik altijd grappen blijven maken en kon niet laten om te zeggen: "Wat zijn jullie een schatjes zeg, als ik half zo oud was en niet zo gelukkig getrouwd zou ik het best lastig vinden wie van jullie ik als eerste uit zou vragen".
Foei
En ook nog een gebroken rib
2014 is dus niet jouw jaar zoveel is wel duidelijk.
'De dame die me als eerste hielp vertelde dat ze dokter is. Ze was ook nog adembenemend mooi. Het zit ook wel eens mee.'........'De beide dames waren super behulpzaam. Daarnaast waren het echt een paar leuke meiden.
Al lig ik dood te gaan zal ik altijd grappen blijven maken en kon niet laten om te zeggen: "Wat zijn jullie een schatjes zeg, als ik half zo oud was en niet zo gelukkig getrouwd zou ik het best lastig vinden wie van jullie ik als eerste uit zou vragen".
Foei
En ook nog een gebroken rib
2014 is dus niet jouw jaar zoveel is wel duidelijk.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ze waren echt leuk 
-
rudi assauer
- Forum-lid
Ik rij hem zondag ook, de volledige versie. Conditie is goed, heb in 2014 al 5.000 km's gemaakt dus wat dat betreft verwacht ik weinig problemen. Mijn 2de afspraak dit seizoen na de 250 km versie van de Amstel.
Toch zou ik het fijn vinden om wat tips te krijgen van de meer ervaren P-R rijders.
Do's en don'ts zijn van harte welkom.
Hoe zijn de verzorgingsposten onderweg?
Handig om een klein rugtasje mee te nemen met daarin reserve buiten- en binnenbanden?
Alle raad en daad is welkom.
Groet.
Toch zou ik het fijn vinden om wat tips te krijgen van de meer ervaren P-R rijders.
Handig om een klein rugtasje mee te nemen met daarin reserve buiten- en binnenbanden?
Groet.

-
DeletedUser01
- Forum-lid
De editie van 210 kilometer heeft 55,15 kilometer aan (en in totaal 32) kasseienstroken.
Sinds 2012 is de langste versie ingekort naar deze afstand. Dat betekent dat de lange, glooiende aanloop naar de eerste strook kasseien eruit is.
Na 22 kilometer krijg je nu al de eerste strook bij Troisvilles voor de kiezen.
Over de posten onderweg: Je hoeft eigenlijk alleen maar bidons mee te nemen. De verzorgingsposten zijn zeer uitgebreid wat voorzieningen betreft.
Elke 40 tot 50 kilometer is er een.
In 2012 en 2008 ben ik niet lek gereden, in 2010 twee keer, waarvan één keer in Hem. Daar reed ene Kuiper ook eens lek...
Ik neem wat banden betreft alleen maar biba's mee.
Als je 's morgens vroeg start, vergeet dan niet een veiligheidshesje en verlichting mee te nemen. Succes!
Welk startnummer heb je?
Sinds 2012 is de langste versie ingekort naar deze afstand. Dat betekent dat de lange, glooiende aanloop naar de eerste strook kasseien eruit is.
Na 22 kilometer krijg je nu al de eerste strook bij Troisvilles voor de kiezen.
Over de posten onderweg: Je hoeft eigenlijk alleen maar bidons mee te nemen. De verzorgingsposten zijn zeer uitgebreid wat voorzieningen betreft.
Elke 40 tot 50 kilometer is er een.
In 2012 en 2008 ben ik niet lek gereden, in 2010 twee keer, waarvan één keer in Hem. Daar reed ene Kuiper ook eens lek...
Ik neem wat banden betreft alleen maar biba's mee.
Als je 's morgens vroeg start, vergeet dan niet een veiligheidshesje en verlichting mee te nemen. Succes!
Welk startnummer heb je?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Enige tip die bij mij zou helpen: eerste stroken op reserve nemen.rudi assauer schreef:Ik rij hem zondag ook, de volledige versie. Conditie is goed, heb in 2014 al 5.000 km's gemaakt dus wat dat betreft verwacht ik weinig problemen. Mijn 2de afspraak dit seizoen na de 250 km versie van de Amstel.
Groet.
Je kent het gevoel: je zit fris, ziet de eerste kasseien, en haalt ongeveer iedereen in met de vingers in de neus. De laatste stroken haal je misschien nog wel iedereen in, maar dan is het meer op het tandvlees. Dus goed doseren, dan is iedere strook 'genietbaar'. Zeker Carrefour is niet meer genietbaar als je beetje stuk zit, omdat het ook nog eens vals plat oploopt in het laatste stuk. Als je goed zit, laat je dan een keer goed gaan op bvb. Bersée, Mons-en-Pévele, Camphin en Carrefour (ik zeg niets over Wallers, daar kan niemand van genieten denk ik). Voor de rest rij je kasseien best niet te traag, maar toch op reserve. Het kan echt niet kwaad om enkele stroken in het wiel te blijven zitten, zeker op de onbeschutte stroken.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®editie 10 heb ik 2x lek gereden (met een geweldig memorabele apocalyptische wolkbreuk in Wallers), editie 12 geen malleur.
gister net op tijd ontdekt dat het balhoofd van mijn pinarello asolo gaar was. Er net even een ander ingezet.
Verder:
- 28mm bandjes (michelin dynamic draadbandjes)
- extra stuurlintje met van dat foam voor mtb bar ends eronder
- alles nog ff aangedraaid
Ik heb zo'n rugzakje van een camelback: daar gaan een paar biba's in. Iedereen veel plezier zondag!!
gister net op tijd ontdekt dat het balhoofd van mijn pinarello asolo gaar was. Er net even een ander ingezet.
Verder:
- 28mm bandjes (michelin dynamic draadbandjes)
- extra stuurlintje met van dat foam voor mtb bar ends eronder
- alles nog ff aangedraaid
Ik heb zo'n rugzakje van een camelback: daar gaan een paar biba's in. Iedereen veel plezier zondag!!
-
rudi assauer
- Forum-lid
De weersvooruitzichten zijn in ieder geval goed. =]
Zoals het nu lijkt regen tot ongeveer 12 uur 's middags, tegenwind (noord-noord-west en noord-oost en kracht 3) en een graadje of 17.
Het mag natuurlijk niet te technisch weer worden, lekker afzien.
Zoals het nu lijkt regen tot ongeveer 12 uur 's middags, tegenwind (noord-noord-west en noord-oost en kracht 3) en een graadje of 17.
Het mag natuurlijk niet te technisch weer worden, lekker afzien.

Ik weet niet waar jij kijkt maar die 17 graden is de minimum temperatuur in Roubaix zondag aanstaande. Maxima tot 26 graden. http://www.weeronline.nl/Europa/Frankri ... ix/4269238
Wel lekker. Warm en dan een lekkere bui.
Wel lekker. Warm en dan een lekkere bui.
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
rudi assauer
- Forum-lid

Dan zijn ze het niet erg eens
Scheelt nogal wat 18 of 26 graden. Ik ben meer geneigd weeronline te geloven zeker gezien het weer de komende dagen. Zondag gaat ook in Nederland de wind even naar de noordhoek en wordt het even wat koeler (KNMI zegt 22-24 graden) maar de relatief koele noordenwind heeft hier in Nederland een grotere invloed aangezien er weinig kans is tot opwarming.
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Ik geloof ook meer in weeronline:
Zondag tussen de 15 en 28 graden in de startplaats Bohain-en-Vermandois en tussen de 15 en 26 graden in Roubaix. Noordoostenwind in Bohain, oostenwind in Roubaix. Redelijk veel bewolking. In Roubaix in de middag kans op een enkele bui.
Lijkt me een stoffige editie van de hel te worden of er moet veel water zijn gevallen de laatste week.
Zondag tussen de 15 en 28 graden in de startplaats Bohain-en-Vermandois en tussen de 15 en 26 graden in Roubaix. Noordoostenwind in Bohain, oostenwind in Roubaix. Redelijk veel bewolking. In Roubaix in de middag kans op een enkele bui.
Lijkt me een stoffige editie van de hel te worden of er moet veel water zijn gevallen de laatste week.