Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
mca
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 12 nov 2011 17:37
mca
18 jun 2012 20:58
amclassic-fan schreef:mca schreef:Is het al duidelijk of huidige wielen (mavic, easton, ffwd) compatible zijn met dura-ace 9000? Is de huidige hub al compatibel of is er ruimte om een nieuwe bredere hub erop te plaatsen?
Op praktisch alle naven moet een bredere body gewoon passen. De nieuwe body van Shimano heeft dezelfde splines (zodat er nog wel een 8-9-10 speed cassette op kan met een extra spacer). De nieuwe body is praktisch even breed als die van Campagnolo, dus alle naven waar je zo een Campagnolo body op kan schuiven zonder gedoe moeten ook een nieuwe 11 speed Shimano body kunnen krijgen.
Dat lijkt onderstaande site ook te zeggen:
The freehub width has been extended by 1.8mm, so it is now the same as you get with Campagnolo 11-speed which will make things easier for wheel manufacturers (although the spline pattern is still different so you can’t use them interchangeably). It also means that riders with Campag-compatible wheels from manufacturers like Mavic, Zipp and so on can swap the freehub for a Shimano 11-speed one. Shimano have had to redesign their own wheels to bring them into line here. ref:
http://road.cc/content/news/58457-first ... e-11-speed" onclick="window.open(this.href);return false;
Prima, dan zal ik eens gaan kijken voor een mooi setje wielen.
-
jsparie
- Forum-lid
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55
jsparie
19 jun 2012 00:24
Wel grappig dat de huidige standaard shimano wielen niet passend zijn en de huidige standaard mavic wielen met shimano passing zonder problemen gebruikt kunnen blijven worden met de nieuwe groep.
-
kxlight
- Forum-lid HC
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05
kxlight
03 jul 2012 20:19
Rabobank vandaag allemaal op de nieuwste wielen:

-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
03 jul 2012 23:03
En op 25 mm tubes, vraag me wel af hoeveel aerodynamischer deze combi moet zijn dan de 'oude' wielen met 22-23 mm tubes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
scepticus
- Forum-lid HC
- Berichten: 10718
- Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32
scepticus
03 jul 2012 23:25
jsparie schreef:Wel grappig dat de huidige standaard shimano wielen niet passend zijn en de huidige standaard mavic wielen met shimano passing zonder problemen gebruikt kunnen blijven worden met de nieuwe groep.
Mavic HG bodies zijn altijd al iets breder geweest, vandaar het bijgeleverde ringetje.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
jsparie
- Forum-lid
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55
jsparie
04 jul 2012 00:17
scepticus schreef:jsparie schreef:Wel grappig dat de huidige standaard shimano wielen niet passend zijn en de huidige standaard mavic wielen met shimano passing zonder problemen gebruikt kunnen blijven worden met de nieuwe groep.
Mavic HG bodies zijn altijd al iets breder geweest, vandaar het bijgeleverde ringetje.
Precies. Dat bedoelde ik ook. Waardoor je de "oude" mavic wielen dus gewoon kunt blijven gebruiken icm de nieuwe shimano groepen door dat ringetje weg te laten. Het lijkt erop dat de mavic body dan precies pas zal zijn voor de nieuwe shimano groepen. Achteraf bezien toch een vooruitziende blik bij mavic........
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2986
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
gaisdergerman
04 jul 2012 09:15
Gisteren had shimano wel slechte reclame. Volgens mij reden Sanchez als petacchi met de nieuwe dura ace groep.
-
tomtom
- Forum-lid
- Berichten: 1210
- Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
- Locatie: Arnhem
tomtom
04 jul 2012 09:18
Natuurlijk (Italiaanse ploeg op een Italiaanse fiets!) rijdt Petacchi niet met DA 9000, die rijdt met EPS van Campa (en zoals alle Italiaanse spullen gaat dat (snel) stuk.....

)!
Aeroad
Grail
Ultimate
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2986
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
gaisdergerman
04 jul 2012 10:53
tomtom schreef:Natuurlijk (Italiaanse ploeg op een Italiaanse fiets!) rijdt Petacchi niet met DA 9000, die rijdt met EPS van Campa (en zoals alle Italiaanse spullen gaat dat (snel) stuk.....

)!

....dacht dat ik een dura ace derailleur zag maar toch niet goed gezien dus.
Blijft alleen Sanchez nog over die niet meer kon schakelen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
04 jul 2012 12:30
amclassic-fan schreef:En op 25 mm tubes, vraag me wel af hoeveel aerodynamischer deze combi moet zijn dan de 'oude' wielen met 22-23 mm tubes.
Dat word wel een beetje de trent, wielen ed zo stijf mogelijk en dan het comfort uit de banden. Waar je normaal met bv 25 of 35 mm velgen rijd nu met 50 of meer en dan het comfort uit de banden.
Ik vind het wel een intressante ontwikkeling.
-
litespeed
- Forum-lid
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32
litespeed
04 jul 2012 19:59
wasbeer2006 schreef:Dat word wel een beetje de trent, wielen ed zo stijf mogelijk en dan het comfort uit de banden.
De keuze voor 25mm banden staat nagenoeg volledig los van de velghoogte. Het zal eerder om grip/comfort, rolweerstand en wellicht aerodynamica gaan.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
06 jul 2012 22:11
litespeed schreef:wasbeer2006 schreef:Dat word wel een beetje de trent, wielen ed zo stijf mogelijk en dan het comfort uit de banden.
De keuze voor 25mm banden staat nagenoeg volledig los van de velghoogte. Het zal eerder om grip/comfort, rolweerstand en wellicht aerodynamica gaan.
Nou dat zou ik niet te hard zeggen. Die wielen zo stijf mogelijk maken en hoe hoger de velg hoe stijver en dan vervolgens het confort uit de band halen.
Ik zeg niet dat het altijd gebeurt, maar het kan een afweging zijn.