Monique van der Vorst
Ach, een ervaring rijker en een ilusie armer. Leuke meid maar het zou mij sterk verbazen als zij een topper gaat worden. Ze moet nog wedstrijdervaring op gaan doen in clubniveau. Het zou natuurlijk leuk zijn als het haar lukt maar ik denk dat dit haar enige seizoen wordt bij een topploeg.
Even iets anders, los van de discussie hier, heb haar net even gehoord namelijk; Als ze een jaar geleden eigenlijk net als een baby opnieuw heeft moeten leren lopen en ze kan aankomend jaar het niveau halen van de profs (wat ik hoop) dan moet dat los van hoe hoog het niveau van de vrouwen is, een enorme stimulans geven voor een hoop vrouwelijk fietsend talent. Het moet ongetwijfeld, en misschien zelfs nu al, een gevoel geven van: als ik maar wil en er keihard voor werk, dan kom ik er wel. Wat dat betreft is ze alleen al op sportief gebied een geschenk uit de hemel voor iedereen die het damesfietsen liefheeft.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Ik lees dat hier als: ná de dwarslaesie of wat het dan ook geweest mag zijn....scepticus schreef:Alleen zo werkt het dus niet....benvdv schreef:een gevoel [...]van: als ik maar wil en er keihard voor werk, dan kom ik er wel.
VO2max = VO2max (en dwarslaesie = dwarslaesie).
Als iedereen er met hard werken zou kunnen komen dan is VO2max dus níet bepalend. Als Monique dat ermee wil zeggen geeft ze dus aan dat de sport nog niet supercompetitief is. Dat hoeft op zichzelf niet negatief te zijn, kan juist wel een motivatie zijn voor andere meisjes die wielrenster willen worden.
Het mannenwielrennen is hoe dan ook verder, daar kun je zonder talent denk ik geen topper meer worden. Of je 'er kunt komen' hangt van je definitie af.. met weinig talent maar hard werken kun je wellicht nog wel waterdrager/wegkapitein worden.
Het mannenwielrennen is hoe dan ook verder, daar kun je zonder talent denk ik geen topper meer worden. Of je 'er kunt komen' hangt van je definitie af.. met weinig talent maar hard werken kun je wellicht nog wel waterdrager/wegkapitein worden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zonder talent kan je 't bij de mannen niet eens bij houden bij de elite-beloften, laat staan dat je ooit prof wordt. De waterdragers en andere knechten reden meestal geen verkeerde uitslagen als amateur. Niet alle profs wonnen als amateur veel wedstrijden, maar ze reden wel op z'n minst constant goede uitslagen en dat gaat toch echt niet lukken met alleen veel trainen.
Het niveau van 't dames wielrennen is niet zo hoog, maar ik zie genoeg meisjes die er alles voor over hebben en het jarenlang proberen maar toch 't hoogste niveau echt niet halen.
Het niveau van 't dames wielrennen is niet zo hoog, maar ik zie genoeg meisjes die er alles voor over hebben en het jarenlang proberen maar toch 't hoogste niveau echt niet halen.
Nou dan zijn zowel het mannen- als het vrouwenwielrennen verder dan pak 'm beet darts 
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Jos, jij bent ook een talent:P Waar rijd je volgend jaar eigenlijk?
Verder sluit ik me geheel aan bij AMclassic.. Het vrouwenniveau is niet zo hoog
Verder sluit ik me geheel aan bij AMclassic.. Het vrouwenniveau is niet zo hoog