Power2Max - Vermogensmeter
Eens.Puntje bij paaltje duurt het weer n tijd na aankondiging. En die pioneer tja. Als je van tieraps houd dan is dat een aanrader. Ik snap werkelijkwaar niet hoe ze zoiets kunnen verzinnen. En dan die headunit....poepoe. Garmin is ook niet alles (mn doordat handmatig calibreren diep in de menus zit) maar die ligt dan toch weer mijlenver voor.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Voor de mensen die ook zitten te wachten op de Vector release hier een update van 31-okt uit het Q3 Earnings call:
"Simona Jankowski - Goldman Sachs
And any update on the Vector timing?
Clifton Pemble
Yes Simona, this is Cliff. We are making progress on Vector. We have been evaluating new design changes and we do feel like things are looking promising and are sticking to our early next year or first quarter or early second quarter deliveries."
"Simona Jankowski - Goldman Sachs
And any update on the Vector timing?
Clifton Pemble
Yes Simona, this is Cliff. We are making progress on Vector. We have been evaluating new design changes and we do feel like things are looking promising and are sticking to our early next year or first quarter or early second quarter deliveries."
Heeft intussen iemand al een update over de ervaringen met Power2max na de temperatuurcompensatie? Ik sta op het punt om er één te bestellen...
Verder vraag ik me nog af of hij compatibel gaat zijn met mijn Bryton. Zowel Power2max als ook Bryton 40/50 durven geen definitieve uitspraak te doen. Heeft iemand dit al getest?
Verder vraag ik me nog af of hij compatibel gaat zijn met mijn Bryton. Zowel Power2max als ook Bryton 40/50 durven geen definitieve uitspraak te doen. Heeft iemand dit al getest?
Ik heb de mijne laten updaten met de temperatuurcompensatie en links/rechts verdeling (hoewel deze laatste op de huidige manier van meten niks toevoegd... Zat er gratis bij) maar geen testen gedaan. Ik heb wel n site gevonden waar iemand zn best heeft gedaan.
http://bikeboard.at/Board/Power2max-Tem ... n-th171831" onclick="window.open(this.href);return false;
Je vind daar nog meer p2m testen.
Als je duits goed is heb je mazzel. Anders google translate het werk laten doen. Komt er op neer dat het wel wat toevoegt iig.
Verder heb ik goede ervaringen met de klantenservice en ook met de unit (alhoewel begin wat moeizaam liep, draai bv je kettingbladboutjes niet heeeeel vast, maar gewoon vast). Ik zou als ik nu de keuze zou hebben twijfelen tussen rotor en de p2max. Niet dat ik ontevreden ben met de p2m, zeker niet maar meer dat ik die rotor ook wel wat vind hebben (nog even los van de performance die nu door diverse leden van het wattage forum wordt bekeken). Kortom, ik kan alleen maar positief adviseren.
http://bikeboard.at/Board/Power2max-Tem ... n-th171831" onclick="window.open(this.href);return false;
Je vind daar nog meer p2m testen.
Als je duits goed is heb je mazzel. Anders google translate het werk laten doen. Komt er op neer dat het wel wat toevoegt iig.
Verder heb ik goede ervaringen met de klantenservice en ook met de unit (alhoewel begin wat moeizaam liep, draai bv je kettingbladboutjes niet heeeeel vast, maar gewoon vast). Ik zou als ik nu de keuze zou hebben twijfelen tussen rotor en de p2max. Niet dat ik ontevreden ben met de p2m, zeker niet maar meer dat ik die rotor ook wel wat vind hebben (nog even los van de performance die nu door diverse leden van het wattage forum wordt bekeken). Kortom, ik kan alleen maar positief adviseren.
Mbt de bryton:
http://m.bikeradar.com/road/gear/catego ... t-12-46534" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens die review is de bryton 40 ant+ compatible met n ant+ powermeter (en dat is power2max). Moet lukken dus
http://m.bikeradar.com/road/gear/catego ... t-12-46534" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens die review is de bryton 40 ant+ compatible met n ant+ powermeter (en dat is power2max). Moet lukken dus
Bedankt voor de reactie. Dat duits valt wel mee, ik werk in DuitslandRuud_G schreef:Ik heb de mijne laten updaten met de temperatuurcompensatie en links/rechts verdeling (hoewel deze laatste op de huidige manier van meten niks toevoegd... Zat er gratis bij) maar geen testen gedaan. Ik heb wel n site gevonden waar iemand zn best heeft gedaan.
http://bikeboard.at/Board/Power2max-Tem ... n-th171831" onclick="window.open(this.href);return false;
Je vind daar nog meer p2m testen.
Als je duits goed is heb je mazzel. Anders google translate het werk laten doen. Komt er op neer dat het wel wat toevoegt iig.
Verder heb ik goede ervaringen met de klantenservice en ook met de unit (alhoewel begin wat moeizaam liep, draai bv je kettingbladboutjes niet heeeeel vast, maar gewoon vast). Ik zou als ik nu de keuze zou hebben twijfelen tussen rotor en de p2max. Niet dat ik ontevreden ben met de p2m, zeker niet maar meer dat ik die rotor ook wel wat vind hebben (nog even los van de performance die nu door diverse leden van het wattage forum wordt bekeken). Kortom, ik kan alleen maar positief adviseren.
Ik zit me ook de hele tijd af te vragen of ik die nieuwe powermeting van Rotor moet nemen.
Voordelen:
- aparte links/rechts meting
- veel lichter
Nadelen:
- nog geen gebruikerservaringen
- toch weer bijna dubbel zo duur
- Dat opzetstuk aan de niet tandwielzijde vind ik echt lelijk:
http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... 2-35097/2/" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Een ploeggenootje van mij rijdt sinds 2 maanden met een P2M. Het 1e wat me op viel was dat de spider wel een stukje lomper was dan die lijkt op de foto's op de website. De spider is een stuk dikker dan bijv de van een SRM. Voor mij persoonlijk zou het geen onoverkomelijk iets zijn ivm de prijs. Qua customer service zou ik zelf de voorkeur geven aan een Duits bedrijf boven een Spaans of Amerikaanse toko, als er iets mee is dan is 't toch wel fijn als de crank enkel naar Duitsland moet.
Links-rechts meting zie ik op dit moment weinig voordeel van in, het is niet meer dan een leuke gimmick. Iedereen heeft een voorkeursbeen, maar er is helemaal geen onderzoek naar gedaan of dat kwaad kan. Het nodigt uit om een hoop moeite te gaan doen om te zorgen dat beide benen hetzelfde vermogen leveren, maar de kans is nogal groot dat je daar helemaal niets mee op schiet. In combinatie met 't feit dat de Rotor gloednieuw is en zich nog totaal niet bewezen heeft zou mijn keus dat niet zijn. Je komt dan al behoorlijk richting de prijsklasse van SRM's.
Daarnaast vraag ik me af hoe Rotor nu precies de kracht meet. Wat er op de website staat kan niet kloppen. Ze claimen dat ze in het hart van de holle crankarmen meten, maar precies in 't midden kan je geen deflectie meten. Daarnaast is er nog de claim dat ze in 3 richtingen de kracht meten, om op 3 te komen moet je wel een creatieve manier van optellen hebben. En een plaatje zoals hieronder is puur voor de marketing in elkaar gezet en heeft niets met een meting te maken:

Links-rechts meting zie ik op dit moment weinig voordeel van in, het is niet meer dan een leuke gimmick. Iedereen heeft een voorkeursbeen, maar er is helemaal geen onderzoek naar gedaan of dat kwaad kan. Het nodigt uit om een hoop moeite te gaan doen om te zorgen dat beide benen hetzelfde vermogen leveren, maar de kans is nogal groot dat je daar helemaal niets mee op schiet. In combinatie met 't feit dat de Rotor gloednieuw is en zich nog totaal niet bewezen heeft zou mijn keus dat niet zijn. Je komt dan al behoorlijk richting de prijsklasse van SRM's.
Daarnaast vraag ik me af hoe Rotor nu precies de kracht meet. Wat er op de website staat kan niet kloppen. Ze claimen dat ze in het hart van de holle crankarmen meten, maar precies in 't midden kan je geen deflectie meten. Daarnaast is er nog de claim dat ze in 3 richtingen de kracht meten, om op 3 te komen moet je wel een creatieve manier van optellen hebben. En een plaatje zoals hieronder is puur voor de marketing in elkaar gezet en heeft niets met een meting te maken:

Als je rotorbladen wil dan kan dat bij de p2m compactversie (bcd 110) allleen met de "speciale" rotor ocp bladen in positie 3. Als je met de p2m compactversie rotor aerobladen wil dan moet je een stukje uit het aeroblad zagen (net als ik gedaan heb). Bij de p2m 130 bcd hoeft dat niet.
