havana schreef:Een bergetappe ZONDER finish bergop is GEEN bergetappe. Ik ben het met Rob eens, ik denk dat dit de meest saaie Tour in jaren wordt (en dat is op zichzelf al een prestatie).
Als Andy Schleck wel had meegedaan had hij geen enkele kans gehad om te winnen. Die verliest in 90 tijdritkilometers toch zeker 5-10 minuten op Evans en Wiggins en dat had hij in de bergen nooit goed gemaakt, mede door het feit dat er weinig selectieve bergetappes inzitten.
Fiedoo, was jij niet degene die het veldrijden ook zo enorm interessant vond

Was ik ja, omdat ik alle aspecten van het wielrennen waardeer.
Maar eigenlijk gaat het hier over de tour, die ik al jarenlang eigenlijk een saaie bedoening vind.Heb ik trouwens al verschillende malen vermeld dat ik de Giro 5x liever zie dan de tour.
Maar stellen dat je enkel een interressante tour zou kunnen hebben als je vijf keer op de tourmalet en zes keer op de galibier de streep trekt , dan lijkt mij dat je iets te weinig inzicht hebt in de psychologie van de meeste renners.
Iedereen gaat bij zulke aankomsten gewoon wachten tot de laatste kms van de laatste klim om een laatste inspanning te leveren om op het laatste ogenblik bij een late en laatste versnelling toch niet te veel tijd te verliezen als ze hun inspanning niet moesten kunnen volhouden.
Een minder zwaar parcours geeft veelal meer strijd omdat meer renners zich geroepen voelen om wat te proberen. Zoals ik eerder al zei: ideaal voor een Sanchez, Valverde en neem er ook Voeckler maar bij. Een goede klimmer die geisoleerd geraakt op een zware klim zal zonder zware inzinking niet te veel tijd verliezen. Integendeel tot iemand die in het middelgeberte geisoleerd geraakt en moet optornen tegen een kopgroepje die samenrijdt.