Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
-
speric
- Forum-lid HC
speric
04 okt 2007 10:35
En weer de eerste koffie vd dag zonder suiker... om te zeggen dat het bevalt...
Voel me wel een stuk frisser op de dag moet ik zeggen.
Ik heb om te beginnen mij voor genomen geen suiker in koffie of thee. Minder cola ( alleen weekend) geen of heel weinig snoep. Na het avondeten niet meer snoepen.
Toch een mooi begin ? Hoef ook niet alles in een keer te doen natuurlijk.
Maar die koffie .....

-
IBAN
- Forum-lid
IBAN
04 okt 2007 11:28
die koffie is juist makkelijk, na een week weet je niet beter en is koffie met melk en suiker gewoon VIES.
vanmorgen de eerste D1 training op nuchtere maag volbracht

ik doe gezellig mee.
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master
-
luna
- Forum-lid
luna
04 okt 2007 11:42
fietsen op nuchtere maag ??? heb het wel geprobeerd maar freet me daarna ongans aan de boterhammen.
ik moet ontbijten.
ik heb wel eens een 2 weken lang alles opgeschreven wat ik naar binnen werkte.
het verbaasde me wat voor schommelingen er in zaten. terwijl ik gewoon naar behoefte had gegeten, (wel gezonde dingen). de ene dag zat ik net aan de 1400 en de dag erna weer 2500.
ik word trouwens geen kilo zwaarder.
lijkt me wel interresant om deze winter ook wat kilos kwijt te raken.
weeg nu 51,5. doel is 49. moet lukken.
Zoetstoffen: ik heb ergens gelezen (geloof bodybuilding site) dat je lichaam bij inname van zoetstoffen hetzelfde reageert als bij suiker , dus je bloedsuiker stijgt gewoon, wat er weer voor zorgt dat je toch vet opslaat door je hogere suikerspiegel.
-
mgeelen
- Forum-lid
mgeelen
04 okt 2007 11:42
[quote="SpEric"]
Maar die koffie .....

[/quote]
Dat is gewoon wennen. Over een maand weet je niet beter en waardeer je de smaak van koffie een stuk meer. Als je dan een kopje koffie met suiker neemt, dan merk je pas het verschil. Dat is dan niet meer te pruimen.
Nog een tipje:
Eet je toetje pas om 8 uur en niet meteen na het avondeten. Als het dan ook nog een gezond toetje is, dan is het helemaal goed. Yoghurt met Cruesli is lekker, gezond en vult vrij goed. Dan is je hongergevoel in de avond een stuk minder.
-
speric
- Forum-lid HC
speric
04 okt 2007 11:56
yoghurt is altijd wel een goed ja, met perzik...
Wat ook goed helpt, is voor je avond eten een boullion te nemen, of een beetje soep.
daardoor neem je niet een te vol bord eten..
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
04 okt 2007 12:21
Even zoeken op wikipedia naar acrylamide leert mij dat het zowiezo in alles zit wat door bakken, braden of magnetronnen bruiner wordt, daarnaast zit het ook in die ongelofelijk "ongezonde" olijven. Hmm, dit betekend dan in principe dat zo ongeveer alles wat we eten kankerverwekkend kan zijn.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
04 okt 2007 16:00
[quote="Specliffeddes"]matig uw vleesconsumptie.
[/quote]
En: als je vlees eet: pas op met gehakt! Dat is behoorlijk vet, en bevat ook nog eens veel 'verkeerd' (verzadigd) vet. Neem dan liever kip of kalkoen of vis

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
lancev7
- Forum-lid
lancev7
04 okt 2007 16:19
[quote="mgeelen"]
Nog een tipje:
Eet je toetje pas om 8 uur en niet meteen na het avondeten. Als het dan ook nog een gezond toetje is, dan is het helemaal goed. Yoghurt met Cruesli is lekker, gezond en vult vrij goed. Dan is je hongergevoel in de avond een stuk minder.
[/quote]
Klopt dat doe ik dus ook, echter let wel op dat je niet teveel siroop (voor de zmaak) toevoegd want dit zijn dan weer veel zoetstoffen en ook niet teveel cruesli in je yoghurt doet. per 100gr. heeft cruesli toch nog altijd een voedingswaarde van 144Kcal (fruit van quaker). Doe je zowel siroop als Cruesli erin dan zit je toch al snel weer aan een behoorlijk aantal Kcal.
Vergeet echter niet, je lichaam heeft altijd energie nodig dus 'draaf' niet door pas ook niet in één keer je hele voedingspatroon aan. je lichaam krijgt dan in één keer een grote verandering waardoor je je wellicht nog slapper gaat voelen en je de verandering moeilijker kunt omzetten tot gewoontes.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
04 okt 2007 16:38
Pas op met cruesli!
Cruesli = muesli in klonten aan elkaar geplakt met suiker en (vaak ook nog geharde, dus extra slechte) plantaardige vetten. (Quaker Cruesli = 17% vet)
Dus neem liever muesli. Minder vet en minder suiker.

= erg lekker.
-
lancev7
- Forum-lid
lancev7
04 okt 2007 16:43
help:S jikes.. dus ik denk al 'n jaar lang goed te doen maar ondertussen.. tijd om m'n voedingsgewoonte aan te passen. al moet ik zeggen met mij 62kg voor 1.73m heb ik weinig te klagen.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
04 okt 2007 16:47
Oh ja, havermout schijnt ook heel erg oke te zijn.
-
lancev7
- Forum-lid
lancev7
04 okt 2007 17:00
mijn ontbijt bestaat uit een schaal melk (300ml) met een mix van brinta en havermout, erg lekker en inderdaad gezond. soms wat (bloemen)honing erbij voor wat extra smaak. bordevol met vezels en nog best lekker (als je eraan gewend bent)