fizik schreef:Ik heb Tour2009 op de Belg gezien gisteravond. Da's ook niet echt bijzonder hoogstaand. Je merkt bij beide programma's dat er weinig tijd is om een programma in elkaar te draaien.
@ Eelcoz: Je hoeft dit topic niet te sluiten. Kritiek mag er ook zijn. Waterreus een vreselijke man noemen begrijp ik niet. Hij kwam helemaal niet zo vreselijk over.
Dat ik de kritiek 'zeiken' noem komt doordat elk jaar deze discussie op dit forum terug komt. Hier zitten fietsliefhebbers en mensen die behoorlijk wat weten van het fietsen. Dan is een programma als de avondetappe gewoon niet diepgravend genoeg. Hetzelfde geldt voor het commentaar van Dijkstra en Ducrot. Die komen ook steeds met dezelfde feitjes terug. Voor 90% van de kijkers is dat vermakelijk genoeg. Kenners willen graag nieuwe dingen horen en niet zelf het commentaar gegeven te hebben voordat commentatoren ermee komen.
Wat Waterreus betreft heb je misschien wel gelijk. Ik heb de bewuste uitzending niet gezien, maar m'n haren gaan altijd recht overeind staan als hij op tv komt (meestal in voetbalprogramma's). Een vreselijke man gaat misschien een beetje ver, ook omdat ik hem verder niet ken natuurlijk.
Wat Dijkstra en Ducrot (en ook Smeets) betreft, klopt het wel dat ze ook die andere 90% van de kijkers iets moeten bieden, maar is het dan nodig om af en toe echt klinkklare onzin te verkopen. Ik denk dat dat het punt is waar veel 'fanatieke wielerliefhebbers' moeite mee hebben.