Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

wintersport!

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 16 feb 2011 14:14

Misschien een keer naar Whistler oid? Een maatje had het daar erg naar z'n zin gehad in de 'champagne powder'.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 feb 2011 14:17

Ben twee jaar geleden naar Steamboat en Vail geweest (USA) en dat was inderdaad absoluut top. Twee dumps gehad, in totaal 6 echte poederdagen. "Champagne powder" is absoluut top. :D

mda1
Forum-lid

mda1 16 feb 2011 14:35

[quote="Daniel1975"]Chamonix en Verbier liggen aan de voet van hetzelfde "colletje".
Maakt niet zo heel veel uit waar vandaan je start.[/quote]

Nou... dat is niet helemaal waar... kijk maar op de kaart. Ze liggen hemelsbreed al een stuk of 40 km uit elkaar, en je mist inderdaad het hele MtBlanc massif. En daarnaast is de Haute Route natuurlijk historisch gezien de route van Chamonix naar Zermatt en niet van Verbier naar Zermatt.

Ach, maakt niet zoveel uit. Toerskien is prachtig en freeride ook. Ik hoop dit weekend naar Chamonix te gaan, en in Maart nog naar Ischgl. Vingers gekruisd voor dikke poeder.

dario
Forum-lid

dario 16 feb 2011 16:34

Vandaag schijnt het wel te sneeuwen op de W- en Z-zijde van de Alpen, maar de hoeveelheid verse sneeuw lijkt vooralsnog niet zoals verhoopt. :(
Ik wacht nog tot de tweede helft van maart - da's nog een maandje, dus hopelijk tegen dan...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bibske
Forum-lid

bibske 16 feb 2011 20:37

[quote="MDA1"][quote="bibske"]
Ik word door een collega ook helemaal warm gemaakt om te gaan toerskieën, hij heeft de Haute Route (deels) gedaan. Deze tocht gaat van Verbier naar Zermatt in een aantal dagen.[/quote]

*ahum* De meest beroemde toerskiroute van de alpen gaat van Chamonix naar Zermatt...

[/quote]

Oeps, ik heb hier wat ontketend! mijn excuses voor deze feitelijke onjuistheid en dank voor de correctie!

Jammer genoeg kan je de leukste ski's niet huren voor je ze koopt en testen doen ze hier in NL al helemaal niet aan! Ik heb al vaker ski's gekocht zonder te testen maar de laatste 2x wel na uitgebreid nalezen van test reports. Mijn Volkl Supersport 6* van 7 jaar geleden zijn echt mijn beste koop ooit. Deze keer is het ook goed gegaan, ik zocht een poederski maar wel eentje waarmee ik nog een normale bocht kon maken. Uiteindelijk in de aanbieding de K2 Obsethed gekocht en ze zijn echt super, vooral naast de piste maar ook op de piste kan ik ermee uit de voeten. Het was best wel eng hoor maar af en toe moet je een gokje wagen!

Ondanks het gebrek aan echte goede poeder heb ik maar 1 dag met de Volkls geskied, vooral naast de piste :-)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 feb 2011 22:46

Twee paar blijft toch het meest ideaal. Naar Amerika had ik alleen mijn Salomons mee; ging redelijk op de piste maar het korte werk blijft lastig. Is ook meer een poederbak dan een all-mountain. Mijn zwager had zijn Rossignol B2's mee (een echte all-mountain). Op de piste prima te doen, zowel het korte werk als carven, maar off-piste presteerde die ski dan weer stukken minder dan mijn Salomons.

Ik zou zelf dus niet snel een all-mountain kopen, ook omdat ik graag tourbindingen op mijn poederbakken wil. Voor mijn telemarksetje zit ik overigens wel te denken aan all-mountain.

dario
Forum-lid

dario 17 feb 2011 10:29

Sinds ik een aantal jaar terug voor het eerst Stöckli-skis probeerde ben ik nogal verslingerd aan dat merk (heb een paar Laser SC: houdt het midden tussen de GS en de SL; zalig op de piste, lastig erbuiten), dus zit in eerste instantie te denken aan de Stöckli Stormrider. Als er in maart goeie verse sneeuw is ga ik dus ongetwijfeld eens bij een testcenter langs - ervan uitgaande dat ik dan in Zwitserland zit...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bibske
Forum-lid

bibske 17 feb 2011 10:42

[quote="havana"]Twee paar blijft toch het meest ideaal. ...
Voor mijn telemarksetje zit ik overigens wel te denken aan all-mountain.[/quote]

Twee is ook niet genoeg ;)
't is eigenlijk net als met fietsen, voor elke gelegenheid een ander setje!

- een paar goede pisteracers
- een paar vette pooederbakken
- een setje park speeltjes
- een paar ski's om af te raggen als er te weinig sneeuw ligt zodat je je goeie ski's niet moet verpesten, ook ideaal voor borstelpistes of Snowworld
- een snowboard voor de verandering
- een paar telemarks, ook voor de verandering
- een vergevingsgezind paar voor een luie middag op de piste
- ...

Een mens kan nooit te veel fietsen of ski's hebben :D

dario
Forum-lid

dario 17 feb 2011 11:51

...en je vergeet nog een paar langlauflatten! (als het weer te slecht is om 'echt' te skiën is dit een prima alternatief)

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 17 feb 2011 12:03

[quote="bibske"][quote="havana"]Twee paar blijft toch het meest ideaal. ...
Voor mijn telemarksetje zit ik overigens wel te denken aan all-mountain.[/quote]

Twee is ook niet genoeg ;)
't is eigenlijk net als met fietsen, voor elke gelegenheid een ander setje!

- een paar goede pisteracers
- een paar vette pooederbakken
- een setje park speeltjes
- een paar ski's om af te raggen als er te weinig sneeuw ligt zodat je je goeie ski's niet moet verpesten, ook ideaal voor borstelpistes of Snowworld
- een snowboard voor de verandering
- een paar telemarks, ook voor de verandering
- een vergevingsgezind paar voor een luie middag op de piste
- ...

Een mens kan nooit te veel fietsen of ski's hebben :D[/quote]

Tjonge jonge, en dat allemaal voor dat ene weekje in het jaar? ;)

dario
Forum-lid

dario 17 feb 2011 12:34

Hum, hangt ervan af hoe fanatiek je bent: ik beperk me bv noodgedwongen tot gemiddeld drie weekjes per jaar, maar da's alleen omdat er nu eenmaal ook af en toe gewerkt moet worden...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2011 13:00

Tsja, werken kost nu eenmaal veel vrije tijd :)

@bibske: dat vergevingsgezinde setje is wel een beetje overdreven hoor, daar kun je nog wat ruimte besparen :D

Setje leuke pisteracers heb ik ook al eens naar gekeken, maar tot op heden is het altijd bij huren gebleven. Vind het ook verdomd moeilijk om te kiezen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie