Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Op de terugweg......(ouder worden)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 jun 2025 08:35

Als duursporters hebben we natuurlijk soms ook een autistische drang om maar meer (gekke) dingen te doen.
Ik moest en zou 15 jaar terug vanaf januari elk weekend minimaal een rit van 3 uur maken en in feb van 4 uur en vanaf maart 5 uur.

Dat soort gekke dingen leg ik mezelf niet meer op. Ik doen het nu veel meer als ik er zin in heb en plezier. Soms jezelf even naar buiten hijsen terwijl je wat minder zin hebt is ook wel eens goed, maar het moet niet maniakaal worden en dat is het bij een aantal van ons wel.

Met jonge kinderen was het voor mij ook wel een vlucht om even wat voor jezelf te hebben, helemaal niks aan je hoofd. Nu ze ouder zijn kies ik er veel vaker voor lekker wat met hun te gaan doen.

Wat voor velen hier (inclusief ondergetekende) niet veel doen is, dat is voor de meeste mensen heel veel doen!

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 12 jun 2025 09:03

53x11 schreef: 11 jun 2025 19:37 De ex topsporter hier in huis heeft anders een stuk minder moeite te accepteren dat ze niet meer zo fit is als toen dan ik.
Hier hetzelfde... haar bekende gezegde is steeds 'IK heb mijn truien' wanneer ik weer eens overgemotiveerd bezig ben met cijfertjes en doelen :D. Ze geniet van gezond te sporten en eigenlijk alles wat daarrond hangt, en doet af en toe eens iets geks , maar is niet meer bezig met topprestaties uit haar lijf te halen.
Afbeelding

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 12 jun 2025 09:28

wasbeer2006 schreef: 12 jun 2025 08:35 Als duursporters hebben we natuurlijk soms ook een autistische drang om maar meer (gekke) dingen te doen.
Ik moest en zou 15 jaar terug vanaf januari elk weekend minimaal een rit van 3 uur maken en in feb van 4 uur en vanaf maart 5 uur.

Dat soort gekke dingen leg ik mezelf niet meer op. Ik doen het nu veel meer als ik er zin in heb en plezier. Soms jezelf even naar buiten hijsen terwijl je wat minder zin hebt is ook wel eens goed, maar het moet niet maniakaal worden en dat is het bij een aantal van ons wel.

Met jonge kinderen was het voor mij ook wel een vlucht om even wat voor jezelf te hebben, helemaal niks aan je hoofd. Nu ze ouder zijn kies ik er veel vaker voor lekker wat met hun te gaan doen.

Wat voor velen hier (inclusief ondergetekende) niet veel doen is, dat is voor de meeste mensen heel veel doen!
Beide rikkertsJr hebben afgelopen jaar op 19 en 21 jarige leeftijd het licht gezien: ze rijden af en toe een rondje mee. De ene zorgt ervoor dat ik redelijk verrot thuis kom, de andere moeten we 10km voor de finish op sleeptouw nemen. En de ritjes met mijn jongste (de snelste ook), dagen mij ook uit wat harder door te trappen. En leuk te zien dat mijn oudste het oppakt om zijn conditie te verbeteren. Ook weer een leuke fase.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 12 jun 2025 13:56

Sulla
Forum-lid

Sulla 12 jun 2025 14:02

53x11 schreef: 11 jun 2025 19:37 De ex topsporter hier in huis heeft anders een stuk minder moeite te accepteren dat ze niet meer zo fit is als toen dan ik.
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat het ook voor best wat topsporters echt een verademing is om niet altijd meer te zo hoeven presteren maar gewoon en gewoon een wedstrijdje te kunnen spelen om daarna onder het genot van een bitterballetje en een biertje heel hard te lachen over alle pijntjes en alle spieren die niet meer zo precies deden wat ze een paar jaar eerder nog wel konden.

Wellicht is dat voor teamsporters wat makkelijker dan voor duursporters.

Maar op de hockeyvelden meer dan eens in het veld gestaan tegen of met gepensioneerde Oranje spelers die echt enkel nog voor de lol bezig waren. Pro tip....je moet ze niet per ongeluk op de enkel slaan. Dan gaan ze plots weer iets harder hun best doen. :D

rikkert schreef: 12 jun 2025 09:28
Beide rikkertsJr hebben afgelopen jaar op 19 en 21 jarige leeftijd het licht gezien: ze rijden af en toe een rondje mee. De ene zorgt ervoor dat ik redelijk verrot thuis kom, de andere moeten we 10km voor de finish op sleeptouw nemen. En de ritjes met mijn jongste (de snelste ook), dagen mij ook uit wat harder door te trappen. En leuk te zien dat mijn oudste het oppakt om zijn conditie te verbeteren. Ook weer een leuke fase.
Leuk is dat (maar soms ook wat pijnlijk). Geef training aan mijn dochter (12) op de hockey, en ik heb die meiden echt nog wel wat te leren. Maar op de training met het partijtje mee hockeyen begint 'gevaarlijk' te worden. Het niveau en de snelheid van die meiden gaan zo hard vooruit dat het echt niet lang meer gaat duren voordat ik gruwelijk gedold ga worden.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 jun 2025 15:33

Vandaag heerlijk ouder geworden. Vanaf de camping richting de Gorge de la Nesque - aangesloten bij een toerclub uit Marseille ( 🍎 tjes van Marseille ). Door de Gorges / prachtig - door naar Sault voor een cola met de Mrs. Naar chalet Reynard - en afgedaald terug naar Bedoín / camping.

Na 88Km bij 35*C in de middagzon vonden wij het wel voldoende. Heerlijk gereden op een rustig tempo met een gem. HR van 138.

Toen ik 10 jaar jonger was zou ik volgas naar chalet Reynard zijn gegaan. Nu 10 jaar later blijf ik gezellig bij de Mrs. en kom ik niet uitgeput boven.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jun 2025 17:23

rene schreef: 12 jun 2025 15:33 ........... Nu 10 jaar later blijf ik gezellig bij de Mrs. en kom ik niet uitgeput boven.
Vraag is hoe Mrs. boven is gekomen? :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 jun 2025 17:26

Lcsmet schreef: 12 jun 2025 17:23
rene schreef: 12 jun 2025 15:33 ........... Nu 10 jaar later blijf ik gezellig bij de Mrs. en kom ik niet uitgeput boven.
Vraag is hoe Mrs. boven is gekomen? :)
Met de fiets zonder ondersteuning ! En gewoon op het gemakje - ze kan slecht tegen de warmte. Maar ze zal zich zeker niet over de kop fietsen.

Volgende week de Marmotton samen doen - dus een beetje klim voorbereiding is wel goed. Helemaal leeg trappen is minder, zeker een week van te voren.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 12 jun 2025 18:10

wasbeer2006 schreef: 12 jun 2025 08:35 Als duursporters hebben we natuurlijk soms ook een autistische drang om maar meer (gekke) dingen te doen.
Dwangmatig is niet hetzelfde als autisme. Autisme is eerder een stoornis op het vlak van prikkelverwerking waardoor input en prikkels op diverse sensorische manieren ongefilterd binnenkomen.

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 12 jun 2025 18:26

Voor wat het waard is.... bijkomende reden om te blijven fietsen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250612_93668318

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 13 jun 2025 15:40

Mensen kinder wat een zooi aan cookies hebben die lui er onder gezet.
Alles geblokt! Dan maar niet lezen.
...

kees0251
Forum-lid

kees0251 14 jun 2025 12:10

Klik op alles afwijzen en je kan verder , kan veel beroerder....
Aan het eind van het artikel kwam wat aan de orde , wat ik al behoorlijk lang denk, namelijk dat alles doen met elektronische hulpies, zoals naviegaatsie (speciaal voor dubbeldekker, kannie weer 7 uitroeptekens plaatsten..) leidt tot snellere degeneraatsie (vooruit , nog een keer) der hersentjes.
Wie de schoen (niet) past, trekke hem (niet) aan..
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald

Plaats reactie