Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6135
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 apr 2024 08:41

rene schreef: 31 mar 2024 17:10
galileo2 schreef: 31 mar 2024 15:40 José de Cauwer heeft de laatste 10 minuten al 3 keer gezegd als hij maar geen hongerklop krijgt. Die leeft nog duidelijk in vroeger tijden.
Volgens mij had die ouwe het toch goed: Van der Poel had z’n gelletje hard nodig de laatste 5 Km.
T feit dat vd poel op 5km nog een gelletje neemt, is toch juist het teken dat hij tot aan de streep met zijn eten bezig is gebleven? En dus dat het probleem van de hongerklop op het wk, tegenwoordig niet meer aan de orde is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2024 08:49

Ernie C. schreef: 01 apr 2024 08:23 Jammer voor van Anrooij, maar voor de ploeg begrijpelijk. Met z'n 3en voorop met twee van Trek en de domste en sterkste renster in koers erbij is natuurlijk de ideale situatie.
Was Longo Borgini gaan pokeren in het wiel van Niewiadoma, dan was die wellicht wel gaan nadenken en had Vos gewoon gewonnen.

Vanuit Nederlands oogpunt was het dus niet zo best, maar tactisch gezien briljant.
Jammer voor VanAnrooij.
Ik begrijp hieruit dat de ploeg onsportieve houding aanneemt tegenover haar jonge rensters. Borghini flikte hetzelfde met Realini vorig jaar.
Krijg je alleen gedaan met brave types als VanAnrooij en VanAert, gaat met Remco nooit gebeuren zoiets. (herinner je het incident met een jong Jakobsen en Remco)
Borghini moest niet pokeren, Borghini moest niet aanvallen want ze geraakte niet alleen weg. Borghini moest het leven van Kopecky en Vollering zuur maken. Die twee hadden gisteren als enige ambitie om Vos naar de sprint te leiden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2024 08:50

MarkVeenstra schreef: 01 apr 2024 08:41

T feit dat vd poel op 5km nog een gelletje neemt, is toch juist het teken dat hij tot aan de streep met zijn eten bezig is gebleven? En dus dat het probleem van de hongerklop op het wk, tegenwoordig niet meer aan de orde is.
Daar heeft ie blijkbaar zijn lesje geleerd. Dat zei hij zelf ook in het interview met Maarten.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2024 08:55

fiedoo schreef: 01 apr 2024 08:06 .............
Toch ook eens stellen dat tijdens de vuelta verleden jaar forumleden het niet vonden kunnen dat kuss niet aangevallen werd door vinnie en roglic en de zege zogezegd kreeg. Ik weet niet meer wie en dat heeft ook geen belang wie het waren maar dan moet je hierbij ook consequent blijven.
Ik duimde in elk geval voor Shini.
............
Precies.

Ook nog aan toevoegen dat niemand het ok vond dat in diezelfde Vuelta Vlasov zijn eigen jonge ploegmaat (Uitdebroeks) aanviel en die zijn plek inpikte.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2024 08:58

senior schreef: 31 mar 2024 21:23

Waar haal jij Lamborghini vandaan? Het was toch Elisa Longo Borghini?
Dat is haar bijnaam in het peleton.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2024 09:03

daniel1975 schreef: 31 mar 2024 20:57
lugosi schreef: 31 mar 2024 20:23
Precies daarom dat ik zeg, als ze maar geen 2e 'Wout' wordt. Zoveel talent, zonde.
Denk dat ze nog vreselijk veel van Longo Borgini kan leren. Een van de leepste rensters in koers imho.
Dat is zeker zo, de leepste is natuurlijk Vos. Die gisteren sd worx voor haar aan het werk zette.

Maar het is niet alleen koersinzicht, het heeft ook met je aard te maken. Met veel rensters/renners krijg je zoiets niet gedaan. En ik vrees dat zo'n karaktereigenschap je hele carrière je blijft benadelen ondanks dat je met de jaren meer koersinzicht krijgt.

In Vlaanderen is er de uitdrukking 'te goed, is half zot'.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16407
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 apr 2024 09:49

lugosi schreef: 01 apr 2024 08:49
Ernie C. schreef: 01 apr 2024 08:23 Jammer voor van Anrooij, maar voor de ploeg begrijpelijk. Met z'n 3en voorop met twee van Trek en de domste en sterkste renster in koers erbij is natuurlijk de ideale situatie.
Was Longo Borgini gaan pokeren in het wiel van Niewiadoma, dan was die wellicht wel gaan nadenken en had Vos gewoon gewonnen.

Vanuit Nederlands oogpunt was het dus niet zo best, maar tactisch gezien briljant.
Jammer voor VanAnrooij.
Ik begrijp hieruit dat de ploeg onsportieve houding aanneemt tegenover haar jonge rensters. Borghini flikte hetzelfde met Realini vorig jaar.
Krijg je alleen gedaan met brave types als VanAnrooij en VanAert, gaat met Remco nooit gebeuren zoiets. (herinner je het incident met een jong Jakobsen en Remco)
Borghini moest niet pokeren, Borghini moest niet aanvallen want ze geraakte niet alleen weg. Borghini moest het leven van Kopecky en Vollering zuur maken. Die twee hadden gisteren als enige ambitie om Vos naar de sprint te leiden.
Van Anrooij is inderdaad te braaf en Remco is ervan overtuigd dat het universum om hem draait. Ze zouden nog iets van elkaar kunnen leren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16407
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 apr 2024 09:51

lugosi schreef: 01 apr 2024 08:55
fiedoo schreef: 01 apr 2024 08:06 .............
Toch ook eens stellen dat tijdens de vuelta verleden jaar forumleden het niet vonden kunnen dat kuss niet aangevallen werd door vinnie en roglic en de zege zogezegd kreeg. Ik weet niet meer wie en dat heeft ook geen belang wie het waren maar dan moet je hierbij ook consequent blijven.
Ik duimde in elk geval voor Shini.
............
Precies.

Ook nog aan toevoegen dat niemand het ok vond dat in diezelfde Vuelta Vlasov zijn eigen jonge ploegmaat (Uitdebroeks) aanviel en die zijn plek inpikte.
In Vuelta ging het om welke Jumbo er ging winnen, daar was geen concurrent meer in beeld. Dat is een totaal onvergelijkbare situatie.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38239
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 apr 2024 10:02

lugosi schreef: 01 apr 2024 08:49 Krijg je alleen gedaan met brave types als VanAnrooij en VanAert, gaat met Remco nooit gebeuren zoiets.
Gelukkig heeft die al meer dan genoeg compenserende andere stommiteiten begaan :mrgreen:

Van Anrooij had het gisteren never nooit gered tegen het peloton.
En Longo Borghini staat als persoon helemaal niet als vervelend bekend in het peloton. Wel als een slimme gehaaide renster die graag andere bordjes eerst leeg eet (hoi Marianne), maar niet negatief als mens.
Less is bore

senior
Forum-lid
Berichten: 2241
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 01 apr 2024 13:15

lugosi schreef: 01 apr 2024 08:58
senior schreef: 31 mar 2024 21:23

Waar haal jij Lamborghini vandaan? Het was toch Elisa Longo Borghini?
Dat is haar bijnaam in het peleton.
We zitten hier niet in het peloton.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5484
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 apr 2024 13:35

lugosi schreef: 01 apr 2024 08:49
Ernie C. schreef: 01 apr 2024 08:23 Jammer voor van Anrooij, maar voor de ploeg begrijpelijk. Met z'n 3en voorop met twee van Trek en de domste en sterkste renster in koers erbij is natuurlijk de ideale situatie.
Was Longo Borgini gaan pokeren in het wiel van Niewiadoma, dan was die wellicht wel gaan nadenken en had Vos gewoon gewonnen.

Vanuit Nederlands oogpunt was het dus niet zo best, maar tactisch gezien briljant.
Jammer voor VanAnrooij.
Ik begrijp hieruit dat de ploeg onsportieve houding aanneemt tegenover haar jonge rensters. Borghini flikte hetzelfde met Realini vorig jaar.
Krijg je alleen gedaan met brave types als VanAnrooij en VanAert, gaat met Remco nooit gebeuren zoiets. (herinner je het incident met een jong Jakobsen en Remco)
Borghini moest niet pokeren, Borghini moest niet aanvallen want ze geraakte niet alleen weg. Borghini moest het leven van Kopecky en Vollering zuur maken. Die twee hadden gisteren als enige ambitie om Vos naar de sprint te leiden.
Ik zal het nog één keer zeggen. Jouw beeld van Van Aert is volledig onjuist en vooral door je eigen inkleuring bepaald. Hij is één van de absolute kopmannen binnen Visma. Hij mag grotendeels zijn eigen programma vormgeven en bepaalt zelf hoe hij er invulling aan geeft. Heeft niks met een braaf type zijn te maken. Hij doet waar hij zich goed bij voelt. En daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is jouw mening, niet een feit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2024 13:48

Ernie C. schreef: 01 apr 2024 09:49
Van Anrooij is inderdaad te braaf en Remco is ervan overtuigd dat het universum om hem draait. Ze zouden nog iets van elkaar kunnen leren.
Daar kan ik me wel in vinden.

Plaats reactie