Crapve... ehh Cervélogaisdergerman schreef: ↑25 jul 2025 07:52 Die positieve ervaringen zijn voornamelijk gesponsorde reviews. Althans dat is mijn idee.
Overigens zijn er ook voldoende a merken welke hun tollerenties niet op orde hebben.
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
michiel831
- Forum-lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 21 mei 2012 14:28
Is dat dan niet het grote verschil tussen china merken en ''normale merken''?
Dat een maandagmorgenmodel niet door de QC komt?
Dat een maandagmorgenmodel niet door de QC komt?
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 1317
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat de door QC (van de bekende merken) afgekeurde frames alsnog door de Chinese fabrikant verkocht worden op Ali etc?
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Ieder merk heeft dergelijke 'oeps'-modellen.
Shimano heeft een hele oeps-hollow crank reeks
Shimano heeft een hele oeps-hollow crank reeks
-
michiel831
- Forum-lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 21 mei 2012 14:28
Daar hebben ze er gelukkig maar 3 miljoen van op de markt gebracht....
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2986
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Het afgelopen jaar heb ik een stuk of 3 wielset jes gespaakt met voornamelijk carbon velgen.
Als je naar de prijzen van light bicycle en eye dan zijn de carbon velgen significant duurder dan op AliExpress.
Via Ali heb ik wel eens besteld bij carbon bike store. Toen een velg gescheurd was en ik dit aangaf heb ik geen enkele reactie meer ontvangen. Hier ga ik dus niet nogmaals bestellen.
Ik zou graag wat vaker een wielsetje gaan spaken en ben op zoek naar een goede/betrouwbare leverancier. Vooral als ik voor vrienden/bekende een wielset spaak dan moet de velg wel gewoon goed zijn.
Heeft er hier iemand een partij/leverancier welke aan te raden is?
Als je naar de prijzen van light bicycle en eye dan zijn de carbon velgen significant duurder dan op AliExpress.
Via Ali heb ik wel eens besteld bij carbon bike store. Toen een velg gescheurd was en ik dit aangaf heb ik geen enkele reactie meer ontvangen. Hier ga ik dus niet nogmaals bestellen.
Ik zou graag wat vaker een wielsetje gaan spaken en ben op zoek naar een goede/betrouwbare leverancier. Vooral als ik voor vrienden/bekende een wielset spaak dan moet de velg wel gewoon goed zijn.
Heeft er hier iemand een partij/leverancier welke aan te raden is?
Het kopen op Aliexpress is altijd een risico, maar voor de prijs het proberen waard, garantie 'levenslang'
:
https://nl.aliexpress.com/item/40002277 ... 00168636_3
https://nl.aliexpress.com/item/40002277 ... 00168636_3
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Light bicycle heb je goede ervaring mee, lekker bij blijven zou ik doen. Zelf ook 2x velgen besteld na volle tevredenheid.gaisdergerman schreef: ↑14 aug 2025 12:59 Het afgelopen jaar heb ik een stuk of 3 wielset jes gespaakt met voornamelijk carbon velgen.
Als je naar de prijzen van light bicycle en eye dan zijn de carbon velgen significant duurder dan op AliExpress.
Via Ali heb ik wel eens besteld bij carbon bike store. Toen een velg gescheurd was en ik dit aangaf heb ik geen enkele reactie meer ontvangen. Hier ga ik dus niet nogmaals bestellen.
Ik zou graag wat vaker een wielsetje gaan spaken en ben op zoek naar een goede/betrouwbare leverancier. Vooral als ik voor vrienden/bekende een wielset spaak dan moet de velg wel gewoon goed zijn.
Heeft er hier iemand een partij/leverancier welke aan te raden is?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Iemand ervaring met de Velobuild VB-TT-023 framset? Of in het algemeen met andere frames van Velobuild?
https://www.velobuild.com/products/vb-t ... ted-cables
Ik ben geniepig aan het kijken naar een eventuele budget tijdritbuild. Met diepe 65-80 wielset en dan ook tijdritgroepset van L-twoo.
Andere tips voor tijdrit frames zijn ook altijd welkom
https://www.velobuild.com/products/vb-t ... ted-cables
Ik ben geniepig aan het kijken naar een eventuele budget tijdritbuild. Met diepe 65-80 wielset en dan ook tijdritgroepset van L-twoo.
Andere tips voor tijdrit frames zijn ook altijd welkom
Ik heb 2 Velobuild frames gehad. Een wegfiets (VB-R-051) en een gravel (GF-001)

Beenhard (echt niet normaal)
Probleem met zakkende zadelpen (opgelost door een carbonhersteller: wat extra carbon aan de pen)
Door de snelspanners soms aanlopende remmen
Beetje knutselen om de DI2-batterij vast te krijgen in de zadelpen
Stuurde echt goed, scherp
Verder nooit problemen mee gehad, best goed fietsje en snel fietsje (wel oncomfortabel)

Best hard (minder dan de 051)
Zadelpen zat soms ook wat los, beetje lastig om goed vast te krijgen (vast zetten met momentsleutel, wat wringen en trekken aan het zadel dan terug vast zetten met momentsleutel, dit een aantal keren herhalen en na 1-2 ritten nog eens herhalen, dan bleef het wel goed)
Scherp sturend, reed erg goed
Water kon niet uit frame, door het vocht dat steeds bleef staan, ging de DI2-batterij vroegtijdig kapot (2x)
Beetje knutselen om de DI2-batterij vast te krijgen in de zadelpen
Na 4 jaar/13500km frame gescheurd aan BB
Zou ik het opnieuw doen, waarschijnlijk niet. Toen waren de prijzen wel echt goed (770€ voor de eerste, met carbon stuur en extra derailleur hangers; 500$ voor de tweede. Beide met custom kleur, verzending inbegrepen) en was de keuze bij ons niet zo groot. Ik zou nu eerder een overjarig frame op de kop tikken (weet niet hoe de prijzen voor een TT-fiets zijn, misschien dat het daar wel weer kan lonen)
Communicatie is ook horror, zeker nadat je betaald heb.

Beenhard (echt niet normaal)
Probleem met zakkende zadelpen (opgelost door een carbonhersteller: wat extra carbon aan de pen)
Door de snelspanners soms aanlopende remmen
Beetje knutselen om de DI2-batterij vast te krijgen in de zadelpen
Stuurde echt goed, scherp
Verder nooit problemen mee gehad, best goed fietsje en snel fietsje (wel oncomfortabel)

Best hard (minder dan de 051)
Zadelpen zat soms ook wat los, beetje lastig om goed vast te krijgen (vast zetten met momentsleutel, wat wringen en trekken aan het zadel dan terug vast zetten met momentsleutel, dit een aantal keren herhalen en na 1-2 ritten nog eens herhalen, dan bleef het wel goed)
Scherp sturend, reed erg goed
Water kon niet uit frame, door het vocht dat steeds bleef staan, ging de DI2-batterij vroegtijdig kapot (2x)
Beetje knutselen om de DI2-batterij vast te krijgen in de zadelpen
Na 4 jaar/13500km frame gescheurd aan BB
Zou ik het opnieuw doen, waarschijnlijk niet. Toen waren de prijzen wel echt goed (770€ voor de eerste, met carbon stuur en extra derailleur hangers; 500$ voor de tweede. Beide met custom kleur, verzending inbegrepen) en was de keuze bij ons niet zo groot. Ik zou nu eerder een overjarig frame op de kop tikken (weet niet hoe de prijzen voor een TT-fiets zijn, misschien dat het daar wel weer kan lonen)
Communicatie is ook horror, zeker nadat je betaald heb.

- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 1317
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Heeft er iemand ervaring met BXT HT frames voor de mtb?
Mijn huidige sena merano evo is gewoon te lomp en misschien een maatje te groot.
Prima voor boswielrennen, niet geschikt voor het betere mtb werk. Ik wil vooral weten of de achtervork sterk genoeg is.
De uitgebreide versie van mijn vraag heb ik ook op het mtb forum geplaatst.
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 6&start=15
Mijn huidige sena merano evo is gewoon te lomp en misschien een maatje te groot.
Prima voor boswielrennen, niet geschikt voor het betere mtb werk. Ik wil vooral weten of de achtervork sterk genoeg is.
De uitgebreide versie van mijn vraag heb ik ook op het mtb forum geplaatst.
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 6&start=15
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.