Trainen en corona.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik herken mij wel in het verhaal van Stoffa.
Fuck de deugpiet, ik zoek het zelf wel uit binnen de regels. Ik hou afstand, rij solo of met gezin, zoek de risico’s niet op. Laat helaas ook (schoon)ouders alleen.
Dus niemand heeft het recht om daar iets over te zeggen, want wat ik doe valt binnen de rivm richtlijn.
En toch laat je je er door beinvloeden. Ik zie geen enkele reden om niet even een paar dagen naar een geopende camping te gaan met prive sanitair(legaal, zijn gewoon geopend) en toch houdt het negatieve gedoe ons tegen om het écht te doen.
Fuck de deugpiet, ik zoek het zelf wel uit binnen de regels. Ik hou afstand, rij solo of met gezin, zoek de risico’s niet op. Laat helaas ook (schoon)ouders alleen.
Dus niemand heeft het recht om daar iets over te zeggen, want wat ik doe valt binnen de rivm richtlijn.
En toch laat je je er door beinvloeden. Ik zie geen enkele reden om niet even een paar dagen naar een geopende camping te gaan met prive sanitair(legaal, zijn gewoon geopend) en toch houdt het negatieve gedoe ons tegen om het écht te doen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Tja, ik zou 't gewoon doen. Ik zou 't alleen niet op Twitter zetten.daniel1975 schreef: ↑17 apr 2020 12:34 Ik herken mij wel in het verhaal van Stoffa.
Ik hou me aan de wet, gebruik m'n gezond verstand en verder zoeken ze 't maar uit. Morgen ook maar weer eens lekker 100 km fietsen en daarna een kop koffie drinken bij m'n zusje.
Klopt. Tegenwoordig heb je naast de door de overheid gecreëerde regels ook rekening te houden met de maatschappelijke norm. Ik ben überhaupt iemand die daar over het algemeen weinig mee opheeft, maar nu merk je dat je echt serieus tegengas krijgt als je die norm naast je neerlegt.daniel1975 schreef: ↑17 apr 2020 12:34 Ik herken mij wel in het verhaal van Stoffa.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Spot de prof?
Maar voor het beeld, de echte wereldtop (Bart Swings), raffelt een 42km marathon af in een uur en 20 seconden.., Dus die gaan aan 42 in het uur (in peloton vorm, akkoord). Op een parcours.., dus reken maar dat zijn met wind in de rug zomaar een stuk boven de 50+ km/u zouden kunnen halen. Dat gezegd hebbende, een geoefende schaatser/skeeleraar kan voor de wind dus zomaar op 40 km/u komen zitten.
Of een rondje Lemans tijdens een 24uurs race (relay). Gemiddeld 45 km/u, top aan 74 km/u (met hoogteverschil).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/265755/m ... iet-welkom
Regels zijn op deze manier echt niet duidelijk, moet je nou solo fietsen mag je wel met z'n 2en fietsen en nu opeens mag je schijnbaar wel met 3 personen fietsen ?Voor alle wegen geldt (ook de dijk Uitdam – Volendam) natuurlijk wel dat handhavers en politie controleren op motorrijders en fietsers die met meer dan drie rijden. Politie en handhavers delen bij overtreding boetes uit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja dat merk ik ook.Stoffa schreef: ↑17 apr 2020 13:20 Klopt. Tegenwoordig heb je naast de door de overheid gecreëerde regels ook rekening te houden met de maatschappelijke norm. Ik ben überhaupt iemand die daar over het algemeen weinig mee opheeft, maar nu merk je dat je echt serieus tegengas krijgt als je die norm naast je neerlegt.
Zonder de zeurpieten nu NSBers te noemen begrijp ik we hoe het eind jaren ‘30 in NL is gegaan.
Blijkbaar krijg je in bijzonder tijden heel snel een tweedeling.
Interessante psychologische materie.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Het was ook een grappige constatering op dat moment. In een split second dacht ik zal ik even aanzetten en een wedstrijdje aangaan. Maar gelijktijdig vond ik dat weer te kinderachtig van mijzelf. Beste man was ook maar gewoon met zijn training bezig en misschien ook niet en wilde hij mij op mijn TT fiets een “poepje” laten ruiken. Ach boeit ook allemaal niet zo. Vond het wel cool om te zien.MarkVeenstra schreef: ↑17 apr 2020 13:22Spot de prof?![]()
Maar voor het beeld, de echte wereldtop (Bart Swings), raffelt een 42km marathon af in een uur en 20 seconden.., Dus die gaan aan 42 in het uur (in peloton vorm, akkoord). Op een parcours.., dus reken maar dat zijn met wind in de rug zomaar een stuk boven de 50+ km/u zouden kunnen halen. Dat gezegd hebbende, een geoefende schaatser/skeeleraar kan voor de wind dus zomaar op 40 km/u komen zitten.
Of een rondje Lemans tijdens een 24uurs race (relay). Gemiddeld 45 km/u, top aan 74 km/u (met hoogteverschil).
Dat kan ik mij wel voorstellen. Gisteren op de Oostvaardersdijk met een gangetje van zo'n 35km/h kwam mij een mountainbiker mij voorbij. het leek wel of al die noppen er vanaf schoten wat een lawaai, maar wat een snelheid had die 'persoon'. !
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Ik kijk amper naar de overige weggebruikers. Zie ze gewoon als obstakels en ben gefocust op ze in de zin van verkeer. Daarbij ben ik me bewust van dat ik me aan de regels houdt en andere weggebruikers zo min mogelijk tot last probeer te zijn of te laten schrikken. Of ze boos kijken en iets mompelen, geen idee.daniel1975 schreef: ↑17 apr 2020 12:34 Ik herken mij wel in het verhaal van Stoffa.
Ben sowieso niet iemand die zich snel iets aantrekt van anderen. Weet zelf wel of/wanneer ik fout zit en ben dan ook niet te beroerd om even bedankt of sorry te zeggen (is immers gratis). Als iemand echt gaat lopen zeiken zal mijn gedachte zijn dat ze beter binnen kunnen blijven, maar neem ik in de praktijk niet eens de moeite om te reageren want dat zijn doorgaans al niet de personen waarmee je kunt communiceren. Net als dat je een Ajacied niet gaat overtuigen dat Feyenoord beter is, ga je iemand die al een hekel aan wielrenners heeft ook niet overtuigen dat ook zij niet het alleenrecht hebben en af en toe een stapje opzij moeten/kunnen doen.
Kortom, de struisvogeltactiek. Over het algemeen heb ik het gevoel dat het reuze meevalt met de frustraties op de weg. Verhalen met schoffels of wapperende wandelstokken zijn mij vreemd gelukkig.
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Weer een gevalletje van trainen ten tijde van Corona;
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159163 ... AM-berg-op
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159163 ... AM-berg-op
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- Marcopfiets
- Forum-lid
Volgens strava heb ik dit jaar al 11.091 hoogtemeters gemaakt en viaducten, bruggen en wierden en zo telt ie niet mee. Leve de Hondsrug dan maar :p