Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 615
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 21 jul 2011 19:47

Als je de klimtijden zoals op Plateau de Beille analyseert dan zie je dat er sprake is van nivellering.
De klassementrijders reden iets van 4 minuten trager dan Pantani terwijl er nu beter materiaal, trainingsmethode etc zijn.
Voeckler zomaar beschuldigen gaat mij veel te ver.
Ik ben overigens wel benieuwd wat er gaat gebeuren in de tijdrit met Voeckler, mocht hij dan nog steeds kansrijk zijn. Gert Jakobs voorspelde al dat dat een grote zooi gaat worden met motoren die vlak voor 'm rijden etc.
Ik neem aan dat we Voeckler dan heel veel in beeld gaan krijgen op de televisie dus dat zullen we dan zien.
Om al op voorhand zulke beschuldigen te gaan uiten is uitermate zwak en onsportief.

Gert 'ze moetn al die buutelanders druit gooin' Jacobs is al weken anti Voeckler omdat de Fransen volgens hem zo chauvinistisch zijn en Voeckler een populist zou zijn.
Ik denk dat Gert toch eens eerst eens kritisch naar zichzelf zou moeten kijken op deze twee punten.

Ik vond het wel ongelofelijk wat Andy vandaag deed. Dat hebben we jaren niet meer gezien.
Hij was niet bang om een enorm risico te lopen.
Hij is eigenlijk ook de enige die deze tour serieus aangevallen heeft.
Ik hoop dat hij gaat winnen maar ik ben bang dat hij nog twee hele zware dagen krijgt.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 21 jul 2011 19:49

Volgens mij hebben die 88 man niet eens de moeite gedaan om binnen tijd te geraken. Die hebben gedacht we zijn met zoveel, we mogen morgen vast wel starten. Die groep kwam kletsend met elkaar over de streep. Dan is die straf van 20 punten voor Cav echt wel heel weinig. Morgen waarschijnlijk weer buiten tijd en dat zonder tot het gaatje te moeten gaan. En dan in Parijs weer winnen.
Wat nu als een van die 88 die vandaag dus rustig aan hebben gedaan morgen wint en hij klopt iemand die vandaga wel tot gaatje is gegaan. Is dat dan nog wel eerlijk. Ook heel wat Rabo's in die groep oa Mollema, die toch echt wel beter kan. Ik ben ervoor om alles wat buiten tijd is gewoon uit koers te nemen. Krijgen we morgen een heerlijk open strijd tussen de toppers zonder hun knechten.

Tourist69
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2011 18:27
Locatie: Utrecht

Tourist69 21 jul 2011 19:53

Eindelijk heeft Andy zijn pedalen eens laten spreken. Mooie solo en verdiende tijdwinst. Vanavond geen champagne want morgen zal hij nog meer tijd op Evans moeten nemen om safe te zijn in de tijdrit. Evans kwam goed terug op de Galibier maar ik vind het wel raar dat hij zo laat ging counteren. Ook hadden Voeckler, Bonnet, en Sanchez wel wat vaker over kunnen nemen om het gat nog kleiner te maken maar waarschijnlijk zaten zij ook achterstevoren op de fiets. Als Evans er morgen aan blijft hangen wint hij de Tour!

eelcoz

eelcoz 21 jul 2011 19:55

Als ik Rojas was, zou ik gewoon naar de rechter stappen. Kom op zeg, dit gaat om professionele sport waar veel geld in om gaat. Die Cavendish zou volgens de regels gewoon eruit moeten. Eigenlijk is het te bizar voor woorden: Je stelt als organisatie een reglement op en besluit vervolgens om je daar maar niet aan te houden.

ori53
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 21 jul 2011 20:45

eelcoz schreef:Als ik Rojas was, zou ik gewoon naar de rechter stappen. Kom op zeg, dit gaat om professionele sport waar veel geld in om gaat. Die Cavendish zou volgens de regels gewoon eruit moeten. Eigenlijk is het te bizar voor woorden: Je stelt als organisatie een reglement op en besluit vervolgens om je daar maar niet aan te houden.
Niet helemaal juist: in de reglementen staat dat als 20% van de gestarte rijders buiten de tijd aankomt, dan mag de organisatie de tijdgrenzen wat oprekken.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cube Nuroad

petronius
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 apr 2010 12:19

petronius 21 jul 2011 20:48

eelcoz schreef:Als ik Rojas was, zou ik gewoon naar de rechter stappen. Kom op zeg, dit gaat om professionele sport waar veel geld in om gaat. Die Cavendish zou volgens de regels gewoon eruit moeten. Eigenlijk is het te bizar voor woorden: Je stelt als organisatie een reglement op en besluit vervolgens om je daar maar niet aan te houden.
En dan zou de rechter zeggen : "Maar jongen toch, de pot en de ketel, je was zelf buiten tijd"... :shock: :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2011 20:56

Nicom heeft wel een punt!!! Die 88 mogen morgen eigenlijk ook niks doen en alleen maar in de staart meefietsen. Ze hadden ze er uit moeten gooien. Hopelijk zijn ze morgen wel zo streng.

En wat de negativiteit t.a.v. de persoon TV betreft: het was vandaag weer schitterend zichtbaar op tv, heb er eens specifiek op gelet. Op het moment dat hij zich bewust was van de camera zat ie te zuchten en te steunen, als hij in een groep zat en de motor er iets voor reed en niet specifiek naar hem keek reed hij onbewogen mee.
Less is bore

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 21 jul 2011 21:18

Ik vind het wel raar dat Cavendish niet 2de wordt gezet in het puntenklassement.
Nu mag hij én blijven, én hij behoudt de trui. Dat vind ik toch apart.

Overigens de posts waarin gezegd wordt dat de organisatie een oogje dichtknijpt voor Voeckler m.b.t. doping vind ik toch een beetje stemmingmakerij. De UCI en ASO zijn echt geen goede vrienden genoeg dat de UCI dat zou toestaan.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 21 jul 2011 22:03

petronius schreef:
eelcoz schreef:Als ik Rojas was, zou ik gewoon naar de rechter stappen. Kom op zeg, dit gaat om professionele sport waar veel geld in om gaat. Die Cavendish zou volgens de regels gewoon eruit moeten. Eigenlijk is het te bizar voor woorden: Je stelt als organisatie een reglement op en besluit vervolgens om je daar maar niet aan te houden.
En dan zou de rechter zeggen : "Maar jongen toch, de pot en de ketel, je was zelf buiten tijd"... :shock: :mrgreen:
Nee hoor, Rojas was nog net op tijd binnen...

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 21 jul 2011 22:09

En weer een onverwachte wending.

De wedstrijd verloopt onverwacht mooi dit jaar.
Alle overblijvende kanshebbers voor het klassement kunnen voordeel halen uit hun afzonderlijke specialiteiten.
En hiermee zo hun voordeel doen.
De ene met een lange ontsnapping.
De ander met zijn uitzonderlijk talent, dat hem erin houd.
De derde met zijn taaiheid.
Weer een ander omdat hij durft te dalen.
Dan komt in de heel hoge bergen plotseling weer een bijna afgeschreven kanshebber naar voren.

Zo duidelijk als de diversiteit dit jaar naar voren komt dat is zeldzaam.
Ik ben iedere dag weer verbaast.
En morgen,alles is mogelijk ,al is het maar om de meubels te redden.
Ik bedank Contador in ieder geval voor het feit dat hij het vuur heeft aangestoken ondanks zijn mankerende vorm(of knie).

En ondertussen over Griekenland?
Dat nieuws over het hulppakket van 109 miljard wordt zo mooi begraven.
We hebben wel wat anders aan ons hoofd dan geld.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2011 22:49

Morgen Frank in de aanval op de Galibier? Die heeft geen trap teveel gedaan vandaag. Zag er nog fris uit na de finish.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 21 jul 2011 22:56

mda1 schreef:
petronius schreef:
eelcoz schreef:Als ik Rojas was, zou ik gewoon naar de rechter stappen. Kom op zeg, dit gaat om professionele sport waar veel geld in om gaat. Die Cavendish zou volgens de regels gewoon eruit moeten. Eigenlijk is het te bizar voor woorden: Je stelt als organisatie een reglement op en besluit vervolgens om je daar maar niet aan te houden.
En dan zou de rechter zeggen : "Maar jongen toch, de pot en de ketel, je was zelf buiten tijd"... :shock: :mrgreen:
Nee hoor, Rojas was nog net op tijd binnen...
Juist!

Gesloten