Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die zijn redelijk goed uit elkaar te houden, door er onder te gaan staan en dan te wachten om te zien welke van de twee het is.... 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- borgmonster
- Forum-lid
Schijtlijsters komen bij mij pas tevoorschijn als de glazenwassers zijn geweest (respectievelijk gisteren een eergisteren) of wanneer ik m’n auto net heb gewassen.
Gewone lijsters ken ik niet. Bestaan die ook?
Gewone lijsters ken ik niet. Bestaan die ook?
ex-CUBE Litening Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF
Begin januari trof ik tijdens een fietsritje deze dode kerkuil aan in de berm langs een provincialeweg. Jaarlijks sneuvelen veel kerkuilen in het verkeer. Ze jagen tussen zonsondergang en zonsopkomst op muizen in de bermen en dat is niet zonder risico. Ze zitten bijvoorbeeld vaak op hectometerpaaltjes en kunnen dan ‘weggezogen’ worden door voorbijrijdend vrachtverkeer.
Dit geringde exemplaar bleek in juni 2020 als nestjong te zijn geringd op ongeveer 20 km afstand van de vindplaats.
Omdat deze nog redelijk vers was is hij/zij door preparateur opgehaald om te worden opgezet.

Dit geringde exemplaar bleek in juni 2020 als nestjong te zijn geringd op ongeveer 20 km afstand van de vindplaats.
Omdat deze nog redelijk vers was is hij/zij door preparateur opgehaald om te worden opgezet.

Leef! Fiets!
- Enzzo
- Forum-lid HC
Kerkuilen vliegen vrij laag en zijn daarom vaak slachtoffer van verkeer.
Hier in het dorp zitten er velen. Er is zelfs een speciale nestkast gemaakt voor ze op de toren van.... verassend genoeg; de kerk.
Je ziet ze zomers, omdat je dan ‘s avonds vaak buiten zit, regelmatig passeren. Altijd laag en met veel kabaal vaak.
Gelukkig is er niet veel verkeer in de avonduren hier dus weinig slachtoffers. Afgezien van de muizen maar dat is alleen maat prettig voor ons aangezien elke muis die ten prooi valt aan de uil niet meer binnen kan komen
Hier in het dorp zitten er velen. Er is zelfs een speciale nestkast gemaakt voor ze op de toren van.... verassend genoeg; de kerk.
Je ziet ze zomers, omdat je dan ‘s avonds vaak buiten zit, regelmatig passeren. Altijd laag en met veel kabaal vaak.
Gelukkig is er niet veel verkeer in de avonduren hier dus weinig slachtoffers. Afgezien van de muizen maar dat is alleen maat prettig voor ons aangezien elke muis die ten prooi valt aan de uil niet meer binnen kan komen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Maandag vroeg in de ochtend een paar reeen die vlak voor me het fietspad overstaken, stonden langs het kanaal en hadden geen andere keus dan weer om te draaien. Vammorgen zag ik in de Zuid-Willemsvaart een muskusrat voorbij zwemmen.....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
- Enzzo
- Forum-lid HC
Hahaha ja!
Ik hoorde vandaag een item op de radio dat er idioot veel ooievaars op dit moment in het noorden aan het overwinteren zijn. Vooral in BE, NL en Noord FR dus.
Waarschijnlijk omdat het in Salamanca ongelofelijk koud is geweest.
Daarna een item over de toename op de afdeling kraamzorg 9 maanden na de eerste coronagolf....
Zou de mythe over de ooievaar dan toch waarheid zijn?!
Ik hoorde vandaag een item op de radio dat er idioot veel ooievaars op dit moment in het noorden aan het overwinteren zijn. Vooral in BE, NL en Noord FR dus.
Waarschijnlijk omdat het in Salamanca ongelofelijk koud is geweest.
Daarna een item over de toename op de afdeling kraamzorg 9 maanden na de eerste coronagolf....
Zou de mythe over de ooievaar dan toch waarheid zijn?!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Gisteren tijdens een rondje met de hond hoorde ik ze aankomen vliegen maar was net te laat om ze 'schaatsend' over het ijs te kunnen fotograferen: 

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De afgelopen dagen heb ik ook wat bijzondere dingen gezien wat betreft dieren. Zaterdagochtend vroeg ik reed ik over de onverharde Gooyergracht. Het stroompje/beekje is daar altijd in beweging vanwege een waterzuivering. Dat wisten alle lokale zilver- en normale reigers ook. Er zaten er tientallen bij elkaar.
Gisteren ben ik aan het einde van de middag nog de hei op en bos in gegaan voor een laatste sneeuwervaring. Normaliter spot ik altijd wel 1 ree. De afgelopen koude dagen zag ik er geen. Gisteravond leek of ze weer actief waren na de temperatuursomslag. Op 35km uiteindelijk 13 regen gezien.
Gisteren ben ik aan het einde van de middag nog de hei op en bos in gegaan voor een laatste sneeuwervaring. Normaliter spot ik altijd wel 1 ree. De afgelopen koude dagen zag ik er geen. Gisteravond leek of ze weer actief waren na de temperatuursomslag. Op 35km uiteindelijk 13 regen gezien.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0