Het grote taaltopic
-
Deleted_User
- Forum-lid
-
hayes
Ik dacht dat de ironie ervan wel duidelijk was...
-
hayes
Op een forum storen taalfouten me trouwens niet zo erg.
Als het begrijpbaar is, liefst met hoofdletters en leestekens, dan is het wat mij betreft ok.
In een mail vind ik het al erger.
In een brief is het not done.
En in een brochure of boek is het een doodzonde
Als het begrijpbaar is, liefst met hoofdletters en leestekens, dan is het wat mij betreft ok.
In een mail vind ik het al erger.
In een brief is het not done.
En in een brochure of boek is het een doodzonde
Mij maakt het allemaal niks uit.Vanaf ongeveer mijn 65ste heb ik me niet meer ingelaten met de nieuwe grammatica Daarenboven begin ik , hoe langer hoe meer,moeite te hebben met het foutloos schrijven en vervoegingen, dt-fouten en zo meer, en zoals het juiste gebruik van 'ij' en 'ei'. Het is voor mij iets uit lang vervlogen tijden.Daarenboven heeft het mogelijk te maken met het achteruitgaan van het geheugen. Zo, is dit genoeg om begrip te kunnen opbrengen voor mijn aanhef (1ste regel)? 
Zo erg is het gelukkig nog niet.Maar er moet al wel meer over nagedacht worden.We spreken elkaar, hierover, binnen twintig jaar nog eens. Ik ben 84.
U bent dertig jaar ouder dan ik. Dat betekent dat u grammatica en spelling geleerd heeft volgens de regels van TeWinkel en De Vries.
Nieuwe regels van na die tijd leer je niet meer aan, maar ik zou zeggen ‘houd vast aan wat je hebt geleerd’. En net als met fietsen en trainen geldt ‘use it or loose it’.
Voordeel van een forum is dat je op je gemak nog even alles kunt nalopen voor je op ‘verzenden’ drukt
Nieuwe regels van na die tijd leer je niet meer aan, maar ik zou zeggen ‘houd vast aan wat je hebt geleerd’. En net als met fietsen en trainen geldt ‘use it or loose it’.
Voordeel van een forum is dat je op je gemak nog even alles kunt nalopen voor je op ‘verzenden’ drukt