Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Ja het is waar. Deze sancties zijn al tig jaren geleden (2008 ofzo) opgetuigd in de wet publieke gezondheid.
Deze straffen en boetes zijn voor het overtreden van infectieuze ziektes zoals SARS, pokken, ebola ect.
Wat niemand in de vluchtigheid van deze deze grote klucht interesseerde was dat de corona noodwet gemakshalve hier aan werd opgetuigd. Was best handig want dan hoefde er niet meer gediscussieerd te worden over de hoogte van de straffen. En ach Afrika met ebola was ver weg, pokken al uitgestorven ect.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2020-07-01
Ja deze domme wappie jongen is echt nog niet zo dom.
Enige wat die mevrouw in dat filmpje doet is het in Jip en Janneke taal uitleggen.
Oja AD berichte het een paar maanden geleden ook al een van de weinige kranten.
https://www.ad.nl/binnenland/hoogleraar ... ~ad00ba00/
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En hoeveel personen zijn het afgelopen jaar verplicht in quarantaine geplaatst door de burgemeester of de voorzitter van de veiligheidsregio?
Oftewel je bent gewoon aan het roeptoeteren en angst aan het zaaien. Je doet het voorkomen als je 1 voet buitenshuis zet na een positieve test dat je 4 jaar de bak in kunt draaien en dat is gewoon kolder.
Oftewel je bent gewoon aan het roeptoeteren en angst aan het zaaien. Je doet het voorkomen als je 1 voet buitenshuis zet na een positieve test dat je 4 jaar de bak in kunt draaien en dat is gewoon kolder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vanmiddag twee ouwetjes in van die electrische race-rolstoelscootmobiels bij de Jumbo. Beiden voor en achter een geprint geel A4 “u wordt belazerd door MSN en de overheid” en hij met een speakertje waar een liedje “wat hep ie nouw op je muil” uit schalde.
Zij zonder kapje de Jumbo in, toevallig kwamen we tegelijk de winkel uit. “En, gelukt zonder kapje?” vraagt die hij, “ja, maar ging wel moeizaam”.
Dan maak je het jezelf wel heeeeeeel moeilijk
Zij zonder kapje de Jumbo in, toevallig kwamen we tegelijk de winkel uit. “En, gelukt zonder kapje?” vraagt die hij, “ja, maar ging wel moeizaam”.
Dan maak je het jezelf wel heeeeeeel moeilijk
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
@ NicoB
Ik reageer op jouw stelling dat het OMT niks van het immuunsysteem snapt. Dat vond ik nogal een boude en slecht onderbouwde bewering. Ik ben het met je eens dat kennis van het immuunsysteem iets (totaal) anders is dan adviseren over hoe nu verder, maar daar ging het mij niet om.
Intussen zijn strengere maatregelen in de maak. Dinsdag meer nieuws, maar het meestal zal morgen wel uitlekken...
Ik reageer op jouw stelling dat het OMT niks van het immuunsysteem snapt. Dat vond ik nogal een boude en slecht onderbouwde bewering. Ik ben het met je eens dat kennis van het immuunsysteem iets (totaal) anders is dan adviseren over hoe nu verder, maar daar ging het mij niet om.
Intussen zijn strengere maatregelen in de maak. Dinsdag meer nieuws, maar het meestal zal morgen wel uitlekken...
Op dit moment niet denkbaar. Maar over een jaar? Een jaar geleden moesten we nog lachen om een Chinees met corona.amclassic-fan schreef: ↑12 dec 2020 16:08 En hoeveel personen zijn het afgelopen jaar verplicht in quarantaine geplaatst door de burgemeester of de voorzitter van de veiligheidsregio?
Maar als je het niet ziet, helemaal prima hoor.
Edit: als je het niet wil zien...
Ik zie niet in dat ik jammer over problemen. Ik verval in herhaling met mijn vorige reactie maar ik vind het huidge beleid begrijpelijk en zie dus de noodzaak van andere oplossingen niet,
Ik zie corona dus niet als "een naar naar griepje" zoals jij. Daarin verschillen we fundamenteel van mening.
Nee, ik val weer in herhaling (en dit is daarom mijn laatste bijdrage aan deze discussie) mijn punt is dat als je verschil maakt in de regels tussen groepen dat het handhaafbaar moet zijn en geen potentiele negatieve neveneffecten moet hebben. Ik denk dat het moeilijk te handhaven is en potentiele negatieve neveneffacten heeft.
Hier gaat het helemaal mis doordat je de context volledig weglaat, en daardoor tot een onzinnige conclusie komt.
1. Er is geen wereldwijde Ebola uitbraak. Het zijn geisoleerde uitbraken die er weliswaar indrukwekkend uitzien, maar meestal met slechts enkele honderden doden.
2. Dat de kans 90% is om te overlijden betekent niet dat er veel doden vallen. Ebola heeft simpelweg een verkeerde strategie: je gaat er te snel dood aan. Dat is slecht voor de verspreiding.
3. Het aantal doden door Corona, alleen al in de VS is boven de 3000 per dag. Dat is meer dan 9/11 of Pearl Harbour. Hoezo griepje?
4. Het totaal aantal doden door covid bedraagt nu ruim 1,6 miljoen wereldwijd: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Context? We hebben op dit forum alleen al 666 pagina's context.loos schreef: ↑12 dec 2020 17:29Hier gaat het helemaal mis doordat je de context volledig weglaat, en daardoor tot een onzinnige conclusie komt.
1. Er is geen wereldwijde Ebola uitbraak. Het zijn geisoleerde uitbraken die er weliswaar indrukwekkend uitzien, maar meestal met slechts enkele honderden doden.
En ook hier zie je dat mensen denken dat het een zeer dodelijk virus is.
Als in, als je het krijgt lig je binnen no time in het ziekenhuis terwijl by far de hoofdmoot hooguit een paar dagen onder wol ligt om wat uit te zieken.
Net als bij andere virisbesmettingen dus, best vervelend voor een paar dagen en soms duurt het ook even voor het helemaal uit je systeem is.
Er bestaat tenminste één variant van Ebola die zich via de lucht verspreid precies zoals Corona nu. Voor zover dood materiaal een strategie heeft heeft, heeft deze variant dus wel een strategie die snelle verspreiding mogelijk maakt.
Eerder kwam het woord oversterfte al voorbij. Dat is het aantal mensen dan meer gaan gemiddeld over een bepaalde periode overlijd. We zitten nu weer even in een periode van oversterfte en die wordt straks weer gevolgd, net als na de eerste corona golf, door een periode van ondersterfte.loos schreef: ↑12 dec 2020 17:29 3. Het aantal doden door Corona, alleen al in de VS is boven de 3000 per dag. Dat is meer dan 9/11 of Pearl Harbour. Hoezo griepje?
4. Het totaal aantal doden door covid bedraagt nu ruim 1,6 miljoen wereldwijd: https://www.worldometers.info/coronavirus/
De term onderliggend lijden is inmiddels ook vrijwel geheel verdwenen terwijl die voor het perspectief wel van belang is.
Als je de cijfers nu bekijkt dan zie je dat er nauwelijks nog mensen aan kanker of hartfalen overlijden of gewoon een natuurlijke dood sterven.
Zonder context zou je dan kunnen concluderen dat als we de huidige maatregelen doorzetten kanker en hartfalen zo goed als verdwenen zullen zijn als iedereen gevaccineerd is tegen corona cq antistoffen heeft tegen corona.
Laatst gewijzigd door NicoNB op 12 dec 2020 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb liever deze: https://youtu.be/eslSLLeGoIM
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!