Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 03 apr 2023 20:24

Eigenlijk ben ik zeer benieuwd naar de identiteit of voor welke zender of dagblad deze motorrijder in de koers zat.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 apr 2023 20:34

Ik heb de laatste 30 kms daarstraks nog eens herbekeken met speciale aandacht voor de relatie renners-motards. Als er al voordeel geweest is is dat evenredig geweest voor pogi, mathieu en het achtervolgende groepje. Ik zie zelfs dat de groep korter in beeld wordt gebracht door de vooroprijdende motor dan mathieu zelf ( waarbij verondersteld mag worden dat de telelens haar werk doet). Op de oude kwaremont rijdt pogi zelfs naar mads toe tussen twee motoren in.
Wat de forme van wout betreft, zou het niet eerder kunnen dat mathieu en pogacar een nog net iets grotere talenten zijn ( met alle respect voor de klasse van wout)? Bekijk alle onderlinge confrontaties tussen mathieu en wout en je hebt toch al een indicatie.
In de tour van verleden jaar was trouwens geen mathieu aanwezig op de cap blanc nez, was het duo dan misschien wel samen naar de finish on calais gereden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 03 apr 2023 20:43

ottorongo schreef: 03 apr 2023 20:24 Eigenlijk ben ik zeer benieuwd naar de identiteit of voor welke zender of dagblad deze motorrijder in de koers zat.
Het is zo te zien een cameraman. Dus voor of in opdracht van Sporza. Langs de andere kant, doe de motor verder rijden, en dan springt het publiek er telkens tussen. Je zou al 2 politiemotoren die renner én cameraman moeten laten begeleiden. Die beide motoren, links en rechts, zouden er dan voor zorgen dat de weg open is voor de cameraman én voor de renner. Nu weet ik niet hoeveel camera's de koers volgen, maar op de lange duur heb een klein leger aan motards nodig. En het kost de overheid nu al moeite om er genoeg te vinden voor een wedstrijd. Besparingen weet-je-wel ...

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 03 apr 2023 20:51

Je hebt zoveel moto's onderweg en dan komen de duidelijkste beelden wederom van een amateurfotograaf/profwielrenner langs de kant.
https://twitter.com/i/status/1642547265544896515
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 03 apr 2023 21:15

Lcsmet schreef: 03 apr 2023 20:51 Je hebt zoveel moto's onderweg en dan komen de duidelijkste beelden wederom van een amateurfotograaf/profwielrenner langs de kant.
Met alle respect, maar dit is toch puur toeval dat de val nét daar gebeurt. Je kan de mensen van Sporza veel verwijten, maar niet dat de koers niet mooi in beeld brengen. Wat de VRT uit de kast haalt om alles van 's morgens vroeg tot uren na de koers in beeld te brengen, verdient zeer veel respect (en de belastingbetaler die ervoor betaalt eveneens). het is niet voor niets dat gans het Sporza team ook in het buitenland wordt gevraagd om de koers te registreren én de regie ervan te doen.

Straks wordt er nog van ze verlangt dat ze een crash veroorzaken. Het is niet het op sensatie belustte VTM of HLN hé ... :dislike:

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 apr 2023 21:31

Filmpje gemaakt door Dieter Vanthourenhout, de crosser, broer van??
Laatst gewijzigd door fiedoo op 03 apr 2023 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 apr 2023 21:41

Een miljoen toeschouwers langs het parcours, waarvan de helft staat te filmen, een groot gedeelte daarvan met tegenwoordig een erg goede camera op de telefoon.
Sporza kan moeilijk 100.000 vaste camera's naast het parcours zetten.
Campagnolo Ultra Dork

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 03 apr 2023 21:47

Lcsmet schreef: 03 apr 2023 20:51 Je hebt zoveel moto's onderweg en dan komen de duidelijkste beelden wederom van een amateurfotograaf/profwielrenner langs de kant.
Duidelijkste beelden??? Ik vond toch dat deze val op televisie héééél goed in beeld was. In ieder geval meer pixels dan deze raboscanner beelden.

Jcheese
Forum-lid

Jcheese 03 apr 2023 22:22

fiedoo schreef: 03 apr 2023 20:34
Wat de forme van wout betreft, zou het niet eerder kunnen dat mathieu en pogacar een nog net iets grotere talenten zijn ( met alle respect voor de klasse van wout)? Bekijk alle onderlinge confrontaties tussen mathieu en wout en je hebt toch al een indicatie.
In de tour van verleden jaar was trouwens geen mathieu aanwezig op de cap blanc nez, was het duo dan misschien wel samen naar de finish on calais gereden?
Denk dat je hier een punt hebt. De absolute top die Van der Poel haalt gaat Wout niet aan tippen. Daar staat dan weer tegenover dat Van Aert een stuk stabieler is, en eigenlijk nooit zijn niveau niet haalt. Hier zal het fysiek malheur van VDPs rug ook wellicht iets mee van doen hebben. Van Aert heeft een iets bredere basis, en is ongekend goed is op alle terreinen, maar minder hoge toppen. Ik hoop dat hij uiteindelijk nog een aantal grote vissen zal binnenhalen in de vorm van monumenten of Wereldkampioenschappen. Hij is doordat hij overal mogelijkheden heeft geneigd veel aan te pakken, maar stuit dan ook vaak op een iets sterkere opponent die wel piekt op dat precieze moment.

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 03 apr 2023 23:24

i-mac schreef: 03 apr 2023 20:43
ottorongo schreef: 03 apr 2023 20:24 Eigenlijk ben ik zeer benieuwd naar de identiteit of voor welke zender of dagblad deze motorrijder in de koers zat.
Het is zo te zien een cameraman. Dus voor of in opdracht van Sporza. Langs de andere kant, doe de motor verder rijden, en dan springt het publiek er telkens tussen. Je zou al 2 politiemotoren die renner én cameraman moeten laten begeleiden. Die beide motoren, links en rechts, zouden er dan voor zorgen dat de weg open is voor de cameraman én voor de renner. Nu weet ik niet hoeveel camera's de koers volgen, maar op de lange duur heb een klein leger aan motards nodig. En het kost de overheid nu al moeite om er genoeg te vinden voor een wedstrijd. Besparingen weet-je-wel ...
Tussen Kwaremont en Patersberg weinig publiek.
De camera reed er te kort voor, was duidelijk te zien.
Het is niet voor niets dat afstoppende renners de tv camera verder weg willen.
Voor een solist zijn de motoren een mooi mikpunt. En dat helpt.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 apr 2023 23:40

En wie heeft er dan het meeste voordeel van gehad? Degene die het meest in beeld geweest is zeker? Bekijk eerst de beelden nog eens...de koers is eerlijk verlopen en iedereen is op zijn plaats geëindigd die hij waard was.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2023 08:14

Dus zelfs met motor ervoor en een fiets die volgens de "kenners" 2km/h sneller kan, kon hij het gat nog niet dichtrijden? Dan is Mathieu toch wel de grootste pannenkoek van het peloton.

Ik denk dat het dus wel meegevallen zal zijn.
Het viel mij juist op dat er maar heel weinig momenten waren waarop een renner of groepje voordeel had van de motoren. Wat dat betreft niks dan lof voor de organisatie van mijn kant. Wellicht dat daarom dit moment wat meer opviel.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie