Welk smeermiddel gebruik jij ?
Ja, ik gebruik dit nu een jaar ongeveer op 2 racefietsen en 1 gravelbike. Erg tevreden. Die 600km haal ik never, maar 200-250km wel op de racefiets. Gravelbike afhankelijk van de rit. Grote fles bij lordgun besteld, na een jaar nog >1/2 vol.
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
Geeft Smoove ook een schoner resultaat dan Squirt Lube? Wellicht dat ik iets verkeerd doe, maar in mijn geval laat Squirt Lube veel rotzooi achter. Qua werking wel tevreden over, maar mijn cassette is na een rit of vier weer toe aan een poetsbeurt (onder droge omstandigheden).
Smoove gaat zich na verloop van tijd ook ophopen en afzetten op de cassette, derailleurwieltjes en kettingbladen. Hoe zich dat verhoudt t.o.v. Squirt Lube weet ik niet. De ketting blijft sowieso niet “blank” er komt een grijze laag op te zitten.
Ik gebruik al jaren de Chain Lubes van Juice Lubes. Ooit mee begonnen omdat de FM niks anders had. Wonderlijk spul. Met de versie voor droge omstandigheden heb ik het al meerdere malen meer dan 1.000 km uitgehouden zonder dat de ketting kraakt. Andere keren was dat rond de 500 km. Met de versie voor natte omstandigheden haal ik dat niet, maar dat komt m.i. vooral omdat ik, als ik de bagger van mijn fiets spoel, sowieso eerst de ketting reinig en deze na de wasbeurt weer smeer.
Bij Fuduurum betaal je altijd teveel.
Ik lees hier dat toch een behoorlijk percentage de Boeshield T9 gebruikt. Ik heb het afgelopen jaar ook maar eens een kans gegeven. Ik vond het helemaal niks. Veel te dun en niet duurzaam. Daarnaast heel snel een zwarte ketting.
Ik gebruik sinds een aantal maanden de Dynamic slick wax. Redelijk tevreden over, maar ik vind het nog net wat te 'vloeibaar' naar mijn smaak. Hierna maar weer eens de squirt wax gebruiken en vergelijken met de Dynamic.
Ik gebruik sinds een aantal maanden de Dynamic slick wax. Redelijk tevreden over, maar ik vind het nog net wat te 'vloeibaar' naar mijn smaak. Hierna maar weer eens de squirt wax gebruiken en vergelijken met de Dynamic.
-
R1Phrankey
- Forum-lid
Hier idem.
Boeshield T9 vind ik niks.
Altijd Squirt gebruikt, maar geeft regelmatig zwarte klonters aan ketting en cassette.
Ik gebruik nu Dynamic Slick wax en dat bevalt goed. Minder vervuiling dan met Squirt wax. Moet misschien ietsje vaker smeren dan met Squirt, maar dat is verwaarloosbaar voor mij.
Boeshield T9 vind ik niks.
Altijd Squirt gebruikt, maar geeft regelmatig zwarte klonters aan ketting en cassette.
Ik gebruik nu Dynamic Slick wax en dat bevalt goed. Minder vervuiling dan met Squirt wax. Moet misschien ietsje vaker smeren dan met Squirt, maar dat is verwaarloosbaar voor mij.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Gebruik iets dat MSM heet, komt uit Kroatië, maar ook te krijgen bij Habets in Schin op Geul. Is ook een was + (plantaardig)olie suspensie. Als het stil staat schift het, altijd schudden voor gebruik. Nu na 880km met de ketting, 4x gesmeerd, beperkt zwart/aankoeken op de aandrijving, in ieder geval minder dan een puur olie smeersel. Waren wel droge km’s. Voorheen een tijd Boeshield gebruikt, werd sneller vuil.