Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 mei 2016 11:10

ericpeters schreef:Ik vraag me ook af of zo een geheugensteuntjes op de Garmin niet nog beter werken in samenwerking met parcoursverkenning. Ik kan me niet voorstellen dat als je een parcours in maart verkend, je dan nog in Juli exact weet hoe het er ook weer uitzag, en welke gevaarlijk bocht ook weer na hoeveel tijd in de afdaling komt en in welke volgorde (zeker omdat je compleet andere snelheid rijdt). Maar als je Garmin dan piept en zegt: "na 500m gevaarlijke bocht" dan kan dat toch niet anders dan helpen.
Je kan wel filmpjes van de afdaling kijken, zo weet je toch wat beter wat er gaat komen.

In bijvoorbeeld F1 doen ze dit ook, zo kopieerde max zn mooie actie buitenom Vettel in Barcelona van video beelden van Alonso een aantal races eerder. Die mannen weten exact wat er in vorige races gebeurd is. Ook hebben ze het circuit al vele 100en keren gereden in de simulator voordat ze er heen gaan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mei 2016 11:48

Een circuit van 5km met iedere keer 2 weken voorbereiding dat ook nog eens ieder jaar terugkomt is toch net wat anders dan een Giro van 3000km. Sla die maar eens even in je hoofd op. Zelfs al richt je je alleen op alle afdalingen, dan nog is het erg veel informatie om te onthouden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 mei 2016 11:54

Ik vind dat er wel heel simpel gedacht wordt eigenlijk.... Net alsof er een stel beginners rond hebben gefietst in de Giro.
Ik zie vooral reacties van mensen die niet beseffen wat er op die momenten met een wedstrijdrenner onder hoogspanning gebeurd en hoe er op de limiet is gereden. En 99x gaat net ......ppfffff....ging net goed.... En 1x net niet. Helaas op een cruciale plek.
Less is bore

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 31 mei 2016 11:55

Volgens mij kijken ze tegenwoordig ook allemaal filmpjes in de bus van plekken waar gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. In ieder geval bij ploegen die mee gaan doen in de massasprint.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 31 mei 2016 17:46

daniel1975 schreef:Ik vind dat er wel heel simpel gedacht wordt eigenlijk.... Net alsof er een stel beginners rond hebben gefietst in de Giro.
Ik zie vooral reacties van mensen die niet beseffen wat er op die momenten met een wedstrijdrenner onder hoogspanning gebeurd en hoe er op de limiet is gereden. En 99x gaat net ......ppfffff....ging net goed.... En 1x net niet. Helaas op een cruciale plek.
Da's de enige juiste analyse...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8959
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 mei 2016 18:01

daniel1975 schreef:Ik vind dat er wel heel simpel gedacht wordt eigenlijk.... Net alsof er een stel beginners rond hebben gefietst in de Giro.
Ik zie vooral reacties van mensen die niet beseffen wat er op die momenten met een wedstrijdrenner onder hoogspanning gebeurd en hoe er op de limiet is gereden. En 99x gaat net ......ppfffff....ging net goed.... En 1x net niet. Helaas op een cruciale plek.
Er lopen twee discussies door elkaar heen;
Had Kruijswijk overeind gebleven als hij op de één of andere manier beter voorbereid aan de afdaling was begonnen? (Lijkt me lastig tot onmogelijk om een oordeel over te vellen)

En

Zouden renners er baat bij hebben als ze meer gebruik zouden maken van de mogelijkheden van hun fietscomputers? (Dat lijkt me wel, waarom niet?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 mei 2016 18:08

Ik had mod Monsieur de Pineut gisteren al voorgesteld de zaak af te splitsen. Een apart 'Afdalingstechniek' topic.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mei 2016 18:09

Marijn Zeeman vertelde op radio 1 dat ze heel wat daaltrainingen gedaan hebben, zelfs met skibrillen met één afgeplakt oog. Dus het is zeker niet zo dat ze er niet op voorbereid waren.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 31 mei 2016 18:49

havana schreef:Marijn Zeeman vertelde op radio 1 dat ze heel wat daaltrainingen gedaan hebben, zelfs met skibrillen met één afgeplakt oog. Dus het is zeker niet zo dat ze er niet op voorbereid waren.

Tja dat is ook niet slim, zelfs vragen om problemen; trainen met skibrillen en afgeplakt oog, en dan gewoon zonder bril of ook maar iets af te plakken de wedstrijd in.

(Waren ze tijdens het trainen soms opnamen aan het maken voorde nieuwe film: "Mad Max and Jack Sparrow in the alps"?)
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 mei 2016 19:04

Vandaar dat hij even in de war was, hij was gewend om geen diepte te zien ;)

Ik blijf het gewoon zo jammer vinden dat hij door 1 zo een stomme fout de Giro verliest, het had zo mooi geweest!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 mei 2016 19:17

Nieuw topic Afdalingstechniek.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 31 mei 2016 20:08

53x11 schreef:
daniel1975 schreef:Ik vind dat er wel heel simpel gedacht wordt eigenlijk.... Net alsof er een stel beginners rond hebben gefietst in de Giro.
Ik zie vooral reacties van mensen die niet beseffen wat er op die momenten met een wedstrijdrenner onder hoogspanning gebeurd en hoe er op de limiet is gereden. En 99x gaat net ......ppfffff....ging net goed.... En 1x net niet. Helaas op een cruciale plek.
Er lopen twee discussies door elkaar heen;
Had Kruijswijk overeind gebleven als hij op de één of andere manier beter voorbereid aan de afdaling was begonnen? (Lijkt me lastig tot onmogelijk om een oordeel over te vellen)
Hij heeft zelf al aangegeven dat hij niet gefocust was omdat hij op de klim aan zijn limiet zat en vervolgens meer met eten en drinken bezig was, dus daar hoeven we dan eigenlijk zelf geen oordeel meer over te vellen :)

Plaats reactie