Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
dc
- Forum-lid
dc
20 aug 2014 20:44
Lijkt me een flauwekul scenario, tenzij Kolobnev de domste man van het peleton is. LBL is veel en veel meer waard in contractgeld. Als je al ziet dat Kneet een ton betaalde in de zeventiger jaren voor een WK dan snap je dat vandaag de dag door inflatie en de met de veel hogere salarissen dit heel vreemd is. Ga er maar vanuit dat Boom met die tour etappe per jaar zo al een tonnetje extra kan afdingen.
Daarnaast, na de Saint Nicolas zat Kolobnev steendood en kon hij het wiel van Vino al haast niet houden... en toch bleef hij voorop knallen. Lijkt me duidelijk dat de deal echt niet op een paar honderd meter voor de streep is gesloten.
Veel logischer zijn de volgende twee scenarios:
Met zijn tween weg:
- Op de La Redoute bijt Vino Kolobnev toe: Rij je helemaal dood. Je krijgt sowieso 10k. Als ik win krijg je 150k
Of:
- De verliezer krijgt 150k. Dan weten we zeker van elkaar dat we vol gaan.
Ik ga voor #1.
Maar wie weet waar het Parket mee op de proppen komt.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
20 aug 2014 22:48
Thomas mag denk ik blij zijn als hij bij Orange aan de gang kan...
Campagnolo Ultra Dork
-
Swedish Chef
- Forum-lid
Swedish Chef
21 aug 2014 08:51
Past Thomas Dekker binnen de doelen van Orange? Jonge talenten een kans geven en hen op pro-continental niveau ervaring laten opdoen in de opbouw van hun carrière? Of, is Thomas Dekker de ervaren rot die jongere coureurs kan helpen beter worden? Ik kan me voorstellen dat Orange niet denkt aan TD.
Ik weet niet precies welke taken hij in de ploeg van Garmin heeft, maar als hij moet winnen of aansprekende uitslagen moet scoren, dan heeft hij het de laatste 2 jaar niet echt goed gedaan.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
21 aug 2014 09:15
Hij past ongeveer net zo goed bij Orange als Hoogerland maar ik zie niet in welk World Tour team nog iets aan hem heeft. Ook als knecht heeft hij nou niet bepaald fantastisch gepresteerd. Bij Cannondale rijden er genoeg rond die hetzelfde kunnen. Veelwinnaars voor het gefuseerde team komen er ook niet uit die stal.
Campagnolo Ultra Dork
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
21 aug 2014 10:13
Waarop baseer jij de stelling dat Dekker als knecht "niet bepaald fantastisch" heeft gepresteerd? Is dat een vermoeden, een gevoel, een persoonlijke indruk, of heb je informatie die deze stelling ondersteunt, zoals uitspraken van de ploegleiding? Wat ik ervan begrepen heb is Dekker tegenwoordig gewoon een waterdrager die nogal eens in het begin van een koers op kop wordt gezet om een vluchtgroep binnen bereik te houden cq terug te halen. Mijn indruk is niet dat meer van hem wordt verwacht bij Garmin.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
21 aug 2014 10:58
Maar hoeveel waterdragers met dezelfde kwaliteiten heeft Cannondale?
Ik neem aan dat ze meer renners van Cannondale over willen nemen dan alleen De Marchi, Gatto, Moser en misschien Viviani. Anders was een fusie niet nodig maar kon Cannnondale gewoon een goed betalende fietssponsor worden bij Garmin.
Dekker zal zijn taken misschien naar behoren hebben uitgevoerd maar onvervangbaar is hij zeker niet. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar ik zie het somber in voor de kansen van Dekker op World Tour niveau.
Campagnolo Ultra Dork
-
Swedish Chef
- Forum-lid
Swedish Chef
21 aug 2014 11:29
Lees dat bij Garmin er 14 renners met doorlopend contract zijn en dat er van Cannondale tenminste 8 renners meekomen. Jonathan Vaughters heeft het er over dat hij het liefst 27 renners wil hebben. Er zullen dus nog wel meer renners geen nieuw contract krijgen. Beide teams samen hebben/hadden in 2014 tussen de 55 en 60 renners. Veel Cannondales hebben inmiddels al elders getekend.
Behalve Thomas Dekker heeft trouwens ook Raymond Kreder een aflopend contract bij Garmin.
Per saldo dus een WT team minder in 2015. Geeft dat kansen voor bv IAM? Wie weet daar iets meer van af?
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
21 aug 2014 11:45
Of Alonso...
Campagnolo Ultra Dork
-
Suntoro
- Forum-lid
Suntoro
21 aug 2014 13:07
Ernie C. schreef:Of Alonso...

Die soap continues ook nog steeds...
Ben benieuwd wat allemaal gaat gebeuren voor volgend jaar. Ik dacht eerst dat Sagan de Cannondales meenam naar Tinkoff, maar blijkbaar zit ie dan straks toch op een Specialized...
Als Cannondale/Garmin 1 ploeg wordt moet Cervelo dus ook ergens anders fietsen gaan leveren als ze dat blijven doen... Ben benieuwd naar alle veranderingen voor 2015...
Leuk weer al die geruchten en speculaties...
-
kawouter
- Forum-lid
kawouter
21 aug 2014 13:12
Volgens mij rijdt MTN volgend jaar op Cervelo.