Veldrijden 2016/2017
Helaas waren de laatste rondjes niet erg spannend en je banden niet goed oppompen mag. Heb je meer grip en meer comfort maar niet janken om een lekke band. 4 heeft niks met pech te maken. Wie dat gelooft heeft geen benul van bandendruk.
Terechte winnaar.
Terechte winnaar.
De prof race was bij mij geo locked op youtube. Heb gisteren alles deels op youtube of tv gekeken (afhankelijk van waar ik was). Vanochtend TV gekeken, maar bij de mannen race was ik van huis. Dacht wel op ZIGGOgo sporza te kijken, helaas alleen via Wifi mogelijk. Toen youtube gekeken, geo locked voor Nederland. Bleek dat NOS de uitzendrechten heeft gekocht en die streamden het op hun website.beeb schreef:Alle wedstrijden waren trouwens gewoon live op Youtube te volgen (en later ook in z'n geheel terug te zien). Bovendien had Europsort NL de beide elite-wedstrijden live. Je had alle actie dit weekend prima kunnen volgen zonder Sporza... Alleen "het gedoe er omheen" is op Sporza wel wat uitgebreider
Aangezien er niemand vals heeft gespeeld is Wout de terechte winnaar.
Mathieu was wel duidelijk de sterkste man in koers. Het verhaal dat de die Michelin Mud banden zwaarder zouden lopen en minder grip zouden hebben is onzin. Het is juist een heel goede band in koude, natte omstandigheden, zowel de grip als de rolweerstand. Het grootste nadeel is de zeer snelle slijtage. Die keuze hebben ze niet gemaakt vanwege de kans op lekrijden maar gewoon omdat het een goede band is voor dergelijke omstandigheden. In Thabor 2015 reed hij met dezelfde banden. De bandenkeuze van Albert was dus ook deels geluk.
Mathieu had de pech dat hij in de verkenning niet lek had gereden dus er was geen aanleiding om iets anders te doen met de banden.
Persoonlijk zie ik het liever zo als gister waarbij beide dames pech hadden en de laatste afdaling door Cant magistraal werd genomen waardoor ze de titel pakte.
Mathieu was wel duidelijk de sterkste man in koers. Het verhaal dat de die Michelin Mud banden zwaarder zouden lopen en minder grip zouden hebben is onzin. Het is juist een heel goede band in koude, natte omstandigheden, zowel de grip als de rolweerstand. Het grootste nadeel is de zeer snelle slijtage. Die keuze hebben ze niet gemaakt vanwege de kans op lekrijden maar gewoon omdat het een goede band is voor dergelijke omstandigheden. In Thabor 2015 reed hij met dezelfde banden. De bandenkeuze van Albert was dus ook deels geluk.
Mathieu had de pech dat hij in de verkenning niet lek had gereden dus er was geen aanleiding om iets anders te doen met de banden.
Persoonlijk zie ik het liever zo als gister waarbij beide dames pech hadden en de laatste afdaling door Cant magistraal werd genomen waardoor ze de titel pakte.
Campagnolo Ultra Dork
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik zou dat altijd met je eens zijn behalve hier. Zou graag willen weten waar ze zijn lekgereden. Zijn ze op de randen lek gereden heb je gelijk. Maar wat ook werd gezegt stenen in het water is een ander verhaal.Gastheerg schreef:Helaas waren de laatste rondjes niet erg spannend en je banden niet goed oppompen mag. Heb je meer grip en meer comfort maar niet janken om een lekke band. 4 heeft niks met pech te maken. Wie dat gelooft heeft geen benul van bandendruk.
Terechte winnaar.
Puur pech is het zeker niet, hij zeo achteraf ook waarom zou ik het aanpassen ik doe het elke koers zo. Dat verklaard wellicht wel het ea.
Terrechte winnaar overigens, materiaal hoort erbij zeker in zo,n koers. Net als bij Vos gisteren, dat vond ik ook geen materiaal pech.
Tja. En tot de middag was iedereen nog lyrisch over het parcours - deze ochtend ook pak minder lekke banden. Het kan verkeren.el_loco schreef:Was het wel eens met Nys dat deze omstandigheden eigenlijk een kampioenschap onwaardig waren. Als profs zelfs moeten opgeven omdat ze door hun wielen heen zijn lijkt me dat wel een aanwijzing. Het is niet alsof iedereen buiten v Aert niet serieus met z`n sport bezig is. Hij heeft waarschijnlijk een aantal keuzes gemaakt die in zijn voordeel uitvielen en dat spreekt natuurlijk voor hem. Maar zuur dat materiaal vandaag dé doorslaggevende factor was...
Tabor - waar VA 2x te voet stond met kettingproblemen en na een fantastische inhaalrace toch nog zilver haalde. Maar dat telt niet meer. En zo zal het ook met dit WK zijn.Ernie C. schreef: Die keuze hebben ze niet gemaakt vanwege de kans op lekrijden maar gewoon omdat het een goede band is voor dergelijke omstandigheden. In Thabor 2015 reed hij met dezelfde banden. De bandenkeuze van Albert was dus ook deels geluk.
Laatst gewijzigd door Pelep op 29 jan 2017 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, kijk eens aan. Dus zelfs zonder TV abonnement te bekijken in NL!rondje schreef:Bleek dat NOS de uitzendrechten heeft gekocht en die streamden het op hun website.
===========================
Free your mind and your ass will follow
Zelfs als die stenen tijdens de verkenning nog niet zichtbaar waren: Als je tijdens de cross al 2 hebt lekgereden kun je (of je pits-crew) ook wel verzinnen dat er wat meer druk in die banden mag natuurlijk. Het blijft een deels-mechanische sport, dus de mechaniek is gewoon een factor.Pelep schreef: Tja. En tot de middag was iedereen nog lyrisch over het parcours - deze ochtend ook pak minder lekke banden. Het kan verkeren.
Ik vond het een mooi parcours. OK, stenen die onder water liggen is wel een dingetje, maar voor de rest prima
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Ik wil ook niks afdoen op de overwinning van Van Aert, maar zonder pech van vd Poel had van Aert MvdP nooit meer terug gezien. V Aert heeft zijn start volledig verprutst en zoals al meer opgemerkt, ik vond MvdP sterkste in koers. Ik ben er van overtuigd dat zonder pech MvdP wk was geworden, Van Aert had hem nooit meer bijgehaald.el_loco schreef:v. Aert is natuurlijk verdiend de winnaar, want pech hoort nu eenmaal bij de sport. Maar erg zuur dat we geen gevecht hebben gezien. Zonder de lekke banden van vdPoel was het hard tegen hard geworden en dan denk ik dat vdPoel misschien iets sterker was geweest. Jammer dat de koers nu een beetje als een nachtkaars uitging.
Maar ja, voor "als" koop je niks.... Wout heeft de trui weer voor een jaar en dat is het enige wat telt.
Er is hier al geroepen dat MvdP niks van bandendruk snapt, waardoor hij zoveel lek reed. Als dat zo is, dan lijkt het er op dat er dan maar een man het snapt, en dat is van Aert ( of wellicht Niels Albert), Volgens mij kwamen er meer met lekke band over de finish, waaronder ook de Belgen, dan zonder. Als ik dan hoor dat vd Haar 6x lek heeft gereden, er meerderen zelfs steppend over de meet kwamen, dan heeft de slijtageslag toch wel een stempel gedrukt op de wedstrijd.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Een hogere bandendruk (de keuze van WvA) heeft ook heel wat nadelen, je hebt gewoon minder grip en kan dus minder goed je kracht overbrengen op de ondergrond, en je rijdt minder stuurvast. Dat is een risico dat WvA heeft genomen, en de anderen niet. Dat maakte ook dat Wout in 't begin niet kon volgen. Wat mij betreft hat MVDP best mogen winnen, maakt mij niets uit. Het feit dat Wout maar een keer plat rijdt (zowat als enige van heel dat peloton, geeft misschien toch aan dat die bandendruk helpt...)uninvitedguest schreef:
Ik wil ook niks afdoen op de overwinning van Van Aert, maar zonder pech van vd Poel had van Aert MvdP nooit meer terug gezien. V Aert heeft zijn start volledig verprutst en zoals al meer opgemerkt, ik vond MvdP sterkste in koers. Ik ben er van overtuigd dat zonder pech MvdP wk was geworden, Van Aert had hem nooit meer bijgehaald.
Maar ja, voor "als" koop je niks.... Wout heeft de trui weer voor een jaar en dat is het enige wat telt.
Er is hier al geroepen dat MvdP niks van bandendruk snapt, waardoor hij zoveel lek reed. Als dat zo is, dan lijkt het er op dat er dan maar een man het snapt, en dat is van Aert ( of wellicht Niels Albert), Volgens mij kwamen er meer met lekke band over de finish, waaronder ook de Belgen, dan zonder. Als ik dan hoor dat vd Haar 6x lek heeft gereden, er meerderen zelfs steppend over de meet kwamen, dan heeft de slijtageslag toch wel een stempel gedrukt op de wedstrijd.
MvdP reed ook met een hogere druk, maar dat was blijkbaar alleen niet genoeg:
WvA had vandaag blijkbaar de goede combinatie met zijn banden, de druk en maar één keer lekrijden. Want als je één keer lek rijdt, dan kan je net zo gemakkelijk een tweede keer op precies de verkeerde plek, net na de wisselzone, lekrijden. Maar dat verandert er niks aan dat degene die als eerste over de finish komt de terechte winnaar is...
http://www.nu.nl/sport-overig/4427376/v ... pbaan.html"Dit was gewoon pech. Ik heb speciaal nog met iets hardere banden gereden dan normaal, maar je hebt ook grip nodig in de rest van het rondje. Je moet keuzes maken."
WvA had vandaag blijkbaar de goede combinatie met zijn banden, de druk en maar één keer lekrijden. Want als je één keer lek rijdt, dan kan je net zo gemakkelijk een tweede keer op precies de verkeerde plek, net na de wisselzone, lekrijden. Maar dat verandert er niks aan dat degene die als eerste over de finish komt de terechte winnaar is...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Hij heeft wel humor!

- oldandslow
- Forum-lid
Prachtig toch, zo reageren!! En volgende wedstrijd de benen laten spreken. Ik ben wel benieuwd naar de Krawatencross in LIlle aanstaande zaterdag. WK revanche!?
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works