Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16416
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 apr 2023 12:54

Je moet toch wel een verstokte technicus met zware dementie zijn, wil je een hele grote ronde van technische weetjes voorzien worden. Volgens mij is een racefiets daar veel te simpel voor. Bij de F1 is dat een stuk interessanter maar over zo'n auto is wat meer te zeggen, de verschillen zijn veel significanter en een F1-seizoen is ongeveer één grote ronde aan tv-tijd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3433
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 apr 2023 13:09

Klein_Verzet schreef: 21 apr 2023 11:13
Ernie C. schreef: 20 apr 2023 18:36 Juist die licht spanning die altijd in de lucht hangt tussen Kroon en Belleghem maakt het zo leuk. Maar da's persoonlijk natuurlijk.
In den beginne moest ik niet veel van Jeroen en Karsten hebben, maar gaandeweg ben ik de rustige manier waarop dit duo verslag doet en verhaal maakt meer gaan waarderen. Ik beken dat ik tegenwoordig veel liever naar hen luister dan naar de alwetende JdC en die verschrikkelijke KvN. Maar ... als Renaat Schotte de Giro mag verslaan dan ben ik verkocht: "Bon giorno, girini."
Je zou moeten blij zijn dat de alwetende Michel, van de ondertussen bekende currywuyts, vervangen is door Karl. Ja, hij heeft al wel eens een rare race-tactische kronkel gemaakt, maar hij laat zich tenminste sturen en overrulen door José. En die weet en begrijpt er inderdaad net iets meer van dan het gemiddelde forumlid alhier.

José is voor mij de bepalende factor voor welke zender ik kijk.
Afbeelding

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 21 apr 2023 13:12

De Belg (Sporza, Een, Canvas, e.d.) slaat een beetje door de laatste tijd. Ze praten teveel (en zeggen zo weinig), zittend, staand, om de tafel, rond de tafel en vooral naast de brij. Voor de koers eerste urenlang bla bla bla, met een croissant en koffie en weet ik wat allemaal, o wat hebben we 't gezellig. Kom op zeg, het is geen wetenschap, en al helemaal geen wereldgebeurtenis. Het is ook veel te serieus en langdradig. Laatst stond Stef naast Herman om een voorbeschouwing te geven voor een WT-koers (ben even kwijt welke), maar het was zo, uhh "to the point" dat Stef in amper een minuur weergaf waar de Belg 2 uur voor nodig heeft.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16416
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 apr 2023 14:03

Voor- en nabeschouwingen kijk ik eigenlijk niet. Soms krijg ik een stukje mee omdat ik een koers vanaf het begin kijk.
Verder vind ik de mening van b.v. hier op het forum minimaal net zo interessant en gezamenlijk voor- en nabeschouwen, met eigen inbreng veel leuker.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5801
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 21 apr 2023 15:29

Ik vind de uitzendingen van Sporza rondom de monumenten wel te 'pruimen'.
Maar het concept wordt wel volledig uitgemolken.
En dan lopen VTM/HLN ernaast net zo hard mee zodat het voor mij nu wel teveel is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 apr 2023 17:27

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de Vlamingen onder ons vinden van de nieuwe side-kick van Maarten van Gramberen (Marijn de Vries)
Ik vind dat ze het heel leuk doet. Haar columns in NRC vind ik 3x niks maar op tv komt ze wel goed over.
Maar ze heeft natuurlijk wel een heel hard hollands accent.
Benieuwd wat jullie mening is!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

i-mac

i-mac 23 apr 2023 17:34

Enzzo schreef: 23 apr 2023 17:27 Ben eigenlijk wel benieuwd wat de Vlamingen onder ons vinden van de nieuwe side-kick van Maarten van Gramberen (Marijn de Vries)
Ik vind dat ze het heel leuk doet. Haar columns in NRC vind ik 3x niks maar op tv komt ze wel goed over.
Maar ze heeft natuurlijk wel een heel hard hollands accent.
Benieuwd wat jullie mening is!
Mij spreekt ze niet aan. Ik durf eerlijk toe te geven dat gans die affaire met de NOS daarmee te maken heeft. Ik heb er moeite mee dat mensen recht willen laten zegevieren in de media. Let wel, wat gebeurt is keur ik ten zeerste af.

Een beetje hetzelfde gevoel heb ik met de Belgian Cats. Die hadden ook een punt met hun klacht, maar in de media roepen om iemands ontslag, dat is er ver over. Laat veroordelen maar over aan rechtbanken.

Aangezien ze meestal voor of na de koers in beeld komt, heb ik er weinig last van. De klank kan uit tot de live beelden er zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 apr 2023 17:46

Dat begrijp ik heel goed. Maar los van die hele affaire; vind je dat ze een aanvulling is of zou je liever een Vlaamse ex-wielrenster horen?
Inhoudelijk denk ik dat ze best wel een leuke invalshoek brengt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5723
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 23 apr 2023 18:01

Marijn de vriesis een leuke verschijning en geeft goede commentaar. Ze spreekt ook heel klaar en duidelijk, iets wat ik heel belangrijk vind aangezien mijn gehoor ook geen 100 procent meer is. Wat al die commentaren hier betreft, als er iemand tegen mij wekelijks 5 uur aan n stuk zit te praten ben ik de volgende keer datzelfde gezwets wschlk ook meer dan beu. Het moet gewoon heel moeilijk zijn om zo dikwijls op tv al die uren vol te praten. De eerste jaren vond ik bvb het blad fiets heel interessant tot ik de indruk had dat ze steeds hetzelfde vertelden. Gewenning noemt dat. Als je de commentaar dan toch niet wilt/kunt horen zet de spraak af of schakel over op eurosport, gewoon kijken dan maar met commentaar van je vriendin, vrouw of vriend. 🤗
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 23 apr 2023 18:59

Klein_Verzet schreef: 21 apr 2023 13:12 De Belg (Sporza, Een, Canvas, e.d.) slaat een beetje door de laatste tijd. Ze praten teveel (en zeggen zo weinig), zittend, staand, om de tafel, rond de tafel en vooral naast de brij. Voor de koers eerste urenlang bla bla bla, met een croissant en koffie en weet ik wat allemaal, o wat hebben we 't gezellig. Kom op zeg, het is geen wetenschap, en al helemaal geen wereldgebeurtenis. Het is ook veel te serieus en langdradig. Laatst stond Stef naast Herman om een voorbeschouwing te geven voor een WT-koers (ben even kwijt welke), maar het was zo, uhh "to the point" dat Stef in amper een minuur weergaf waar de Belg 2 uur voor nodig heeft.
Bij mijn weten is het niet verplicht te kijken.😉

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 apr 2023 19:00

Vandaag Boogie en Van Belleghem gekeken, vond ik prima te pruimen. In de reclames even naar de NOS, dan weet je na 3 minuten niet snel hoe snel je weer terug wil zappen.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 23 apr 2023 19:03

10 keer liever Marijn De Vries dan la Ine Beyen.
Maar dat is uiteraard een persoonlijke visie.

Plaats reactie