Cannondale
Oeps, ik zie het nu zelf ook. En dat bij mijn allereerste post. Ik had hem zaterdag lekker in het zonnetje gezet om weer op te drogen. Was bij Nederhorst den Berg overvallen door een flinke regenbui. Zal woensdag een beter fotootje posten.
Uiteindelijk toch Canyon laten vallenLcsmet schreef: ↑31 aug 2017 11:14 Om Canyon nu een dozenschuiver te noemen en de anderen de "eerlijke" winkel.
En als jij dan de dozenschuiver laat "winnen" dan heb je dat enkel aan jezelf te wijten.![]()
Kijk eens bij Bike24 naar een Cannondale Supersix Evo met Di2 voor 2499 Euro.
De Aksiums hou je als wintersetje en je koopt je via mp of 2ehands.be een full carbon wielset omdat het oog ook iets wil.
Succes.

Dus een SuperSix met Ultegra afmontage gekocht, 2018 versie dus de R8000 groep erop die volgens de LBS toch net een tikkie beter schakelt(geen Di2). Naja, ik heb geen vergelijkingsmateriaal tussen beide versies.
Met een beetje geluk kan ik de fiets nog voor het weekend ophalen. Nu op zoek naar een leuke wielset, de Askiums zijn een beetje jammer voor het totaalbeeld.
Dogma F
-
- Forum-lid
De Ultegra 8000 schakelt erg goed, elektrisch schakelen ga je niet missen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
De S6 die ik voor proefrit had, was met Di2 uitgerust. Ja, het is een mooi systeem dat erg snel en betrouwbaar schakelt en een stap vooruit ten opzichte van het aloude bowdenkabel systeem. Ik het echter ook nog een ATB die dat nog niet heeft en ook niet kan hebben omdat het frame de montage niet ondersteunt. Dan zou ik me op de ATB toch een beetje achtergesteld blijven voelen, dus bewuste keuze om géén Di2 te nemen.
Dogma F
Zondag eerste rit op de nieuwe Supersix gemaakt. Wát een verschil met de Synapse die ik had. De Synapse was al een lichte fiets, maar dit slaat alles! Lijkt wel of er een motortje in zit. Nu heb ik wel de Aksium wielset vervangen door Ksyrium Elite, scheelt al ruim een halve kilo.
De S6 is een flink stuk sneller, bij elke aanzet merk je de versnelling direct. Ook heb ik de indruk dat het carbon frame veel comfortabeler is dan aluminium. Dat dacht ik in de proefrit al te voelen, maar bewijst zich in de praktijk wel degelijk. Natuurlijk speelt het ook mee dat de Synapse op simpele Schwalbe Lugano's stond en nu een duidelijk verschil is met de Mavic banden. Wel is het schakelen even wennen, SRAM dat op de Synapse zat schakelt heel anders en minder goed dan Ultegra. De nieuwe Ultegra 8000 groep is het soepelste dat ik ooit heb meegemaakt op gebied van versnellingen. Elk tikje is gewoon direct raak en het gaat allemaal erg licht.
Mooie momenten meegemaakt, waar ik vanuit Wittem omhoog fiets naar Eys, daar reed een andere renner voor mij uit. Het gaat daar wel een stukje omhoog, en die man reed met een erg professioneel uitziende fiets, staand in de pedalen, en dat zag eruit alsof het veel moeite kostte. Met de gedachte "als ik hem ook al niet inhaal, het is de poging die telt" aangezet en binnen 30 sec vloog ik hem voorbij met ruim 30km/h. Momentje van glorie
en dat gebeurde me later nog een keertje bij een andere renner.
Helaas maar 77km kunnen doen ivm tijdgebrek en vertraging door het zoeken naar de weg en omleidingen door een koers in het heuvelland.
Fiets heeft de eerste test glansrijk doorstaan, hopelijk verbetert het weer nog deze week. Dan kan ik hem eens "ijken" op de route naar werk.
De S6 is een flink stuk sneller, bij elke aanzet merk je de versnelling direct. Ook heb ik de indruk dat het carbon frame veel comfortabeler is dan aluminium. Dat dacht ik in de proefrit al te voelen, maar bewijst zich in de praktijk wel degelijk. Natuurlijk speelt het ook mee dat de Synapse op simpele Schwalbe Lugano's stond en nu een duidelijk verschil is met de Mavic banden. Wel is het schakelen even wennen, SRAM dat op de Synapse zat schakelt heel anders en minder goed dan Ultegra. De nieuwe Ultegra 8000 groep is het soepelste dat ik ooit heb meegemaakt op gebied van versnellingen. Elk tikje is gewoon direct raak en het gaat allemaal erg licht.
Mooie momenten meegemaakt, waar ik vanuit Wittem omhoog fiets naar Eys, daar reed een andere renner voor mij uit. Het gaat daar wel een stukje omhoog, en die man reed met een erg professioneel uitziende fiets, staand in de pedalen, en dat zag eruit alsof het veel moeite kostte. Met de gedachte "als ik hem ook al niet inhaal, het is de poging die telt" aangezet en binnen 30 sec vloog ik hem voorbij met ruim 30km/h. Momentje van glorie

Helaas maar 77km kunnen doen ivm tijdgebrek en vertraging door het zoeken naar de weg en omleidingen door een koers in het heuvelland.
Fiets heeft de eerste test glansrijk doorstaan, hopelijk verbetert het weer nog deze week. Dan kan ik hem eens "ijken" op de route naar werk.
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vind dan weer niet. Week mee gereden op Gran Canaria, maar missen doe ik het niet.
Ja, ik ga zeker keer naar Di2, maar dan uit luxe/lol dan voor nodig. Enige echte plus is de voorderrie, dat gaat super.
Als budget een ding is, gewoon mechanisch.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!