Het grote Tour 2010 Topic!
Dit had ik gehoopt, maar nooit verwacht. Zo close. Het is nog een eind fietsen, maar mijn god: wat een verhaal kan dit worden!
Neuh, niet 100% verwacht dat Contador de TdF zou winnen. Andy was close. Kijk eens naar Contador na de TT. Ik heb nog geen interview met Contador gezien maar ik weet zeker dat hij echt tot de bodem is gegaan.
Grote progressie van Schleck op de TT dus dat belooft wat voor volgend jaar.
Mvg, Zorro
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
thomwittendorp
- Forum-lid
jammer dat we tot de laatste tijdrit moeten wachten om echt een mooie wedstrijd te zien
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
ZorroI schreef:Neuh, niet 100% verwacht dat Contador de TdF zou winnen. Andy was close. Kijk eens naar Contador na de TT. Ik heb nog geen interview met Contador gezien maar ik weet zeker dat hij echt tot de bodem is gegaan.
Mvg, Zorro
Contador zat zelfs zo diep dat hij niet eens meer zag waar de finishlijn was. Hij trok zijn sprintje tot ver na de finish door!
-
michael2757
- Forum-lid
Contador pakt de zege!! zeker, niet zijn makkelijkste maar hij was de sterkste! Schleck is dichterbij gekomen en dat kan nog spannender worden bij de volgende editie. Maar wat een karakterklasbak die Contador.
Ga toch fietsen...
Tja, 39 seconden achterstand in het algemeen klassement. Dat betekent dus dat de ketting-etappe cruciaal geweest is. Immers. toen verloor Andy 39 seconden op Contador. Als Alberto toen niet had doorgereden, hadden ze nu dus exact dezelfde tijd gehad...
Overigens vind ik het o n v o o r s t e l b a a r, dat Contador zo slecht op z'n zadel zat. Bijna elke 5 seconden wipte hij weer met z'n kont naar achteren, om weer naar voren te glijden...
Overigens vind ik het o n v o o r s t e l b a a r, dat Contador zo slecht op z'n zadel zat. Bijna elke 5 seconden wipte hij weer met z'n kont naar achteren, om weer naar voren te glijden...
- de zwarten
- Forum-lid HC
Even recapituleren, want op de Belg heeft ene commentator het steeds over die ketting en het verschil.
Proloog: Contador rijdt 42 seconden sneller dan Schleck. verschil is 42 seconden in voordeel van Contador.
Arenberg: Schleck rijdt 1:13 sneller dan Schleck. verschil is 31 seconden in voordeel van Schleck.
Morzine: Schleck rijdt 10 seconden sneller dan Contador. verschil is 41 seconden in voordeel van Schleck.
Gap: Contador rijdt 10 seconden sneller dan Schleck. verschil is 31 seconden in voordeel van Schleck.
Bagneres de Luchon: Contador rijdt 39 seconden sneller dan Schleck. verschil is 8 seconden in voordeel van Contador.
Tijdrit: Contador rijdt 31 seconden sneller dan Schleck. verschil is 39 seconden.
Dus in de tijdritten pakt Contador 1:13 op Schleck. In de bergen blijven ze gelijk. Door mechanische pech verliest Schleck 39 seconden. Door valpartijen en daarop resulterende breuken in het peloton, in combinatie met mechanische pech verliest Contador 1:13.
Even geen rekening houdend met het wachten in de rit naar Spa:
Had Contador niet doorgereden op de Port de Bales, dan stonden ze gelijk en had Schleck gewonnen bij die gelijke stand, dan was de tour dus beslist door de rit naar Arenberg met wielproblemen voor Contador en de valpartij van Frank Schleck. Ik vraag me af of we dat hadden gewild.
Contador is voor mij de terechte winnaar maar het mooie is dat het niet heel sterk afgetekend is. Andy Schleck bleek namelijk een fantastisch talent en goed voor mooie duels in de toekomst. Voor wie ik ook supporter, zulke renners heeft de koers nodig en dus alle respect. Of hij volgend jaar gaat winnen hangt echter nog altijd af van de vorm van Contador, en ik had ook graag de ploegentijdrit terug in de Tour.
Proloog: Contador rijdt 42 seconden sneller dan Schleck. verschil is 42 seconden in voordeel van Contador.
Arenberg: Schleck rijdt 1:13 sneller dan Schleck. verschil is 31 seconden in voordeel van Schleck.
Morzine: Schleck rijdt 10 seconden sneller dan Contador. verschil is 41 seconden in voordeel van Schleck.
Gap: Contador rijdt 10 seconden sneller dan Schleck. verschil is 31 seconden in voordeel van Schleck.
Bagneres de Luchon: Contador rijdt 39 seconden sneller dan Schleck. verschil is 8 seconden in voordeel van Contador.
Tijdrit: Contador rijdt 31 seconden sneller dan Schleck. verschil is 39 seconden.
Dus in de tijdritten pakt Contador 1:13 op Schleck. In de bergen blijven ze gelijk. Door mechanische pech verliest Schleck 39 seconden. Door valpartijen en daarop resulterende breuken in het peloton, in combinatie met mechanische pech verliest Contador 1:13.
Even geen rekening houdend met het wachten in de rit naar Spa:
Had Contador niet doorgereden op de Port de Bales, dan stonden ze gelijk en had Schleck gewonnen bij die gelijke stand, dan was de tour dus beslist door de rit naar Arenberg met wielproblemen voor Contador en de valpartij van Frank Schleck. Ik vraag me af of we dat hadden gewild.
Contador is voor mij de terechte winnaar maar het mooie is dat het niet heel sterk afgetekend is. Andy Schleck bleek namelijk een fantastisch talent en goed voor mooie duels in de toekomst. Voor wie ik ook supporter, zulke renners heeft de koers nodig en dus alle respect. Of hij volgend jaar gaat winnen hangt echter nog altijd af van de vorm van Contador, en ik had ook graag de ploegentijdrit terug in de Tour.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Wat Stef Clement zei sneed wel hout trouwens: Contador had in de rit naar Arenberg binnen de laatste drie kilometer moeten stoppen en demonstratief zijn wiel moeten opsteken. Dan had hij dezelfde tijd gekregen als de groep Vino want daar zat hij nog in toen zij de laatste drie kilometer ingingen en verloor in de laatste kilometer nog 22 seconden (Clement heeft die truc zelf een keer succesvol toegepast in een rittenkoers).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof