Ik kan daar echt juist wel om lachen. Het was absoluut geen klote cross maar net als bijna steeds een cross met een grote amusementswaarde.bve schreef:Niemand kan daarmee lachen.daniel1975 schreef:Durft nu echt niemand die o-zo-foute grap te maken wie er nu eigenlijk de #jankert is?
Klote cross gezien, leuk dat Wout van Aert goede banden kiest maar hij was toch echt de tweede man in koers. Mathieu zei in het interview achteraf dat hij met vertrouwen in het wiel zat van Wout na lek #3, dus hij voelde zich duidelijk de betere. Als Wout zijn lekke band op het verkeerde moment had gehad dan was Mathieu wereldkampioen. Helaas beslist gelukkig/pech vandaag.
Veldrijden 2016/2017
-
Quarantanove
- Forum-lid
-
Quarantanove
- Forum-lid
Tip: Volg , zoals ik doe , deze prachtige TV-genieke sport zonder chauvinisme dan heb je nooit een zuur gevoel na afloop.Fietsen?altijd schreef: Toch als echte chauvinist wel zuur
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tuurlijk moet je daar om kunnen lachen!! MvdP heeft dat zelf over zich heen geroepen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Eens!lugosi schreef:Albert zorgt voor de zege van VanAert door als enige van het ganse peleton het belang van de juiste tubes in te zien. Deze tubes in combinatie met meer druk zijn trager, kosten veel meer krachten en leveren minder grip in de bochten. Meteen ook de reden waarom niemand ermee wil rijden. Dat VanAert hiermee (bijna) gelijke tred kan houden met VdP en er zelfs de snelste rondetijd mee realiseert toont dat hij minstens de evenknie was van VdP.
Het meest verbaasd was ik door de reactie van VdP toen Karl informeerde of hij misschien vooraf overwegingen gemaakt had i.v.m. de bandenkeuze of het nodig vond alternatieven uit te proberen; Neen, niet nodig volgens VdP; ik rijd het WK net als elke andere wedstrijd... Tja, er is duidelijk nog ruimte om wat professioneler te werk te gaan.
De humor van jou tip spoelt bijna de teleurstelling voor mij weg.Quarantanove schreef:Tip: Volg , zoals ik doe , deze prachtige TV-genieke sport zonder chauvinisme dan heb je nooit een zuur gevoel na afloop.Fietsen?altijd schreef: Toch als echte chauvinist wel zuur
Tja. Als van Aert dezelfde banden had, dan had hij de schuine kanten wellicht weer niet zonder kleerscheuren afgekomen? Valt niet te voorspellen natuurlijk.Bredalp schreef:Het kostte hem wel 3 lekke banden van vdp om terug te komen he. En net voor de 4de lekke band had vdp ook weer een gat geslagen.
Aan de andere kant, va reed heel de wedstrijd op langszamere banden. Wat als hij dezelfde banden had, had vdp dan ook dat gat geslagen?
Kortom, we zullen het nooit weten. Het is allemaal als als als, pure speculaas. VA heeft de titel, en daar heeft ie gewoon heel knap voor gereden, en dat is het enige wat telt. Komen nog kansen zat voor vdp.
Of de ene band (met bepaalde profiel bij bepaalde druk) sneller is dan de andere hangt ook nog af van op welke strook je zit. Grover profiel klinkt langzamer, maar is vaak juist sneller op bepaalde stroken. En meer druk is soms ook sneller, maar dan weer op andere stroken. Je zou dus zelfs kunnen zeggen dat Wout vandaag juist op de "snellere banden" reed. Het verschil zat 'm zo te horen bij vader van Aert en te zien aan het aantal lekken bij de rest meer in de bandendruk dan in het profiel.
Dat heeft team van Aert natuurlijk gewoon heel slim gedaan. Of het is een fout van de rest, dat komt op hetzelfde neer. Dat geeft misschien ook aan dat de tactiek van team van der Poel "Laat Mathieu het zelf maar uitzoeken" niet altijd de beste is?
Een ander aspect is nog dit: Vaak wordt er ruim voor een WK een testevenement gereden op hetzelfde parkoers. Zoals de WB wedstrijd in Denemarken volgend jaar een testevenement is voor het WK in Denemarken het jaar daarna. Op zich had dat hier misschien ook wel een idee geweest?
===========================
Free your mind and your ass will follow
Het meest verbaasd was ik over reactie van Wout op het hele gedoe rondom de dopintesten/attesten. Hij zegt zo ongeveer dat hij speciale "moderne" supplementen neemt, die anderen niet nemen, die bedoeld zijn om hem een voordeel geven, maar waarvan hij niet wil zeggen wat het is. Niet dat ik 'm ergens van verdenk, maar die vraag had hij echt veel beter kunnen afhandelenlugosi schreef: Het meest verbaasd was ik door de reactie van VdP toen Karl informeerde of hij misschien vooraf overwegingen gemaakt had i.v.m. de bandenkeuze of het nodig vond alternatieven uit te proberen; Neen, niet nodig volgens VdP; ik rijd het WK net als elke andere wedstrijd... Tja, er is duidelijk nog ruimte om wat professioneler te werk te gaan.
-
i-mac
Misschien moeten we eens de mening van Roger De Vlaeminck vragen. In zijn tijd ...
-
Quarantanove
- Forum-lid
Deze opmerking doet sterk vermoeden dat je niet naar de rechtstreekse op Sporza hebt gekekenhavana schreef:Wuyts heeft z'n orgasme weer gehad, dat is ook wat waard, niet waar?
-
Quarantanove
- Forum-lid
Ik woon in NL en ben NL-er maar heb om een praktische reden een behoorlijke voorkeur voor Belgisch successen want het is dankzij Sporza dat we niets hebben hoeven missen van dit fraaie WK-weekend. En dat liefst nog heel lang.rondje schreef:De humor van jou tip spoelt bijna de teleurstelling voor mij weg.Quarantanove schreef:Tip: Volg , zoals ik doe , deze prachtige TV-genieke sport zonder chauvinisme dan heb je nooit een zuur gevoel na afloop.Fietsen?altijd schreef: Toch als echte chauvinist wel zuur
Ik ben ook wel blij met "de Belg".
Maar aan de andere kant: Hoe meer Nederlandse successen, hoe groter de kans dat er (meer) veldrijden op de Nederlandse TV komt. Stel dat Vos en vd Poel ook nog goud gepakt hadden (het scheelde immers niet veel), dan hadden "we" dit WK gedomineerd. Reken maar dat dat een boost had gegeven aan de populariteit in NL.
Alle wedstrijden waren trouwens gewoon live op Youtube te volgen (en later ook in z'n geheel terug te zien). Bovendien had Europsort NL de beide elite-wedstrijden live. Je had alle actie dit weekend prima kunnen volgen zonder Sporza... Alleen "het gedoe er omheen" is op Sporza wel wat uitgebreider
Maar aan de andere kant: Hoe meer Nederlandse successen, hoe groter de kans dat er (meer) veldrijden op de Nederlandse TV komt. Stel dat Vos en vd Poel ook nog goud gepakt hadden (het scheelde immers niet veel), dan hadden "we" dit WK gedomineerd. Reken maar dat dat een boost had gegeven aan de populariteit in NL.
Alle wedstrijden waren trouwens gewoon live op Youtube te volgen (en later ook in z'n geheel terug te zien). Bovendien had Europsort NL de beide elite-wedstrijden live. Je had alle actie dit weekend prima kunnen volgen zonder Sporza... Alleen "het gedoe er omheen" is op Sporza wel wat uitgebreider
Laatst gewijzigd door beeb op 29 jan 2017 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
v. Aert is natuurlijk verdiend de winnaar, want pech hoort nu eenmaal bij de sport. Maar erg zuur dat we geen gevecht hebben gezien. Zonder de lekke banden van vdPoel was het hard tegen hard geworden en dan denk ik dat vdPoel misschien iets sterker was geweest. Jammer dat de koers nu een beetje als een nachtkaars uitging.
Was het wel eens met Nys dat deze omstandigheden eigenlijk een kampioenschap onwaardig waren. Als profs zelfs moeten opgeven omdat ze door hun wielen heen zijn lijkt me dat wel een aanwijzing. Het is niet alsof iedereen buiten v Aert niet serieus met z`n sport bezig is. Hij heeft waarschijnlijk een aantal keuzes gemaakt die in zijn voordeel uitvielen en dat spreekt natuurlijk voor hem. Maar zuur dat materiaal vandaag dé doorslaggevende factor was...
Was het wel eens met Nys dat deze omstandigheden eigenlijk een kampioenschap onwaardig waren. Als profs zelfs moeten opgeven omdat ze door hun wielen heen zijn lijkt me dat wel een aanwijzing. Het is niet alsof iedereen buiten v Aert niet serieus met z`n sport bezig is. Hij heeft waarschijnlijk een aantal keuzes gemaakt die in zijn voordeel uitvielen en dat spreekt natuurlijk voor hem. Maar zuur dat materiaal vandaag dé doorslaggevende factor was...