Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 aug 2014 18:10

Wynants kreeg van de jury een minuut tijdstraf en een boete van 200 Zwitserse francs. Niki Terpstra kreeg dezelfde boete en werd bovendien gediskwalificeerd. Wynants wil het hoofdstuk zo snel mogelijk afsluiten. "Ik vind het niet nodig om hem daar nog over te spreken. Voor mij is het geen ding."
http://www.wielerflits.nl/nieuws/28387/ ... erbij.html

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 17 aug 2014 18:26

Alexander Kristoff heeft in Noorwegen de slotrit van de Artic Race gewonnen. De renner van Katusha kwam na een 165 kilometer lange rit met start en aankomst in Tromsø als eerste over de finish. Steven Kruijswijk verzekerde zich van de eindzege.

De Zweed Marcus Fåglum Karlsson (Team Ringeriks-Kraft) begon als eenzame leider aan de finale. Hij had een voorsprong van meer dan een halve minuut. Met nog iets meer dan tien kilometer te gaan werd hij ingerekend door het peloton. Op de voorlaatste beklimming van de dag probeerde Zwitsers kampioen Martin Elmiger (IAM Cycling) nog iets aan de eindstand te veranderen, maar hij slaagde hier niet in.

Tijdens de slotronde probeerde Oscar Gatto (Cannondale) op deze klim op drie kilometer van het einde een massasprint te voorkomen. Thor Hushovd (BMC) ging in de afdaling in de aanval. Kristoff ging in de achtervolging en verschalkte hem aan de finish. Hij boekte zijn tweede zege in deze ronde, maar kwam voor de eindzege vier tellen tekort.

Arctic Race of Norway (2.1)
Uitslag etappe 4: Tromsø - Tromsø (165 km)
1. Alexander Kristoff (Katusha) in 3u42m08s
2. Thor Hushovd (BMC Racing)
3. Sam Bennett (NetApp-Endura) op 2s

Eindklassement Arctic Race of Norway 2014 (2.1)
1. Steven Kruijswijk (Belkin) in 17u22m12s
2. Alexander Kristoff (Katusha) op 4s
3. Lars Petter Nordhaug (Belkin) op 18s
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 17 aug 2014 21:02

monsieurpinot schreef:
Wynants kreeg van de jury een minuut tijdstraf en een boete van 200 Zwitserse francs. Niki Terpstra kreeg dezelfde boete en werd bovendien gediskwalificeerd. Wynants wil het hoofdstuk zo snel mogelijk afsluiten. "Ik vind het niet nodig om hem daar nog over te spreken. Voor mij is het geen ding."
http://www.wielerflits.nl/nieuws/28387/ ... erbij.html
En terecht. Wat een waardeloze actie van Terpstra. Misschien iets teveel testosteron in de cocktail van Ibarguren...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 aug 2014 21:15

Iemand de reactie van Lefevre gezien? Die zal het wel onzin vinden ;)
Mooi praatclubje oprichten met Cav en Suarez?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 17 aug 2014 22:07

Wat Terpstra doet kan niet door de beugel, ik snap alleen niet waarom Terpstra in eerste instantie 2 minuten krijgt en uiteindelijk gediskwalificeerd wordt terwijl Wynants maar met 1 minuut wordt gestraft.
Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld en dus moet je als jury ze ook gelijk trekken en dan allebei maar diskwalificeren. Het lijkt namelijk ook dat Wynants lichtelijk Terpstra afsnijdt en daarmee de reactie uitlokt, al is die dan weer veel te excessief.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 18 aug 2014 08:44

De reactie van terpstra..... mijn hemel wat een tokkie....
"Ik reed ze niet in de weg volgens mij, moet ik dan door de berm ofzo? Ik heb hem alleen tegengehouden. Door iemand als Wynants laat ik me niet opzij duwen", foeterde Terpstra.

"Voor op mijn plek blijven rijden krijg ik toch geen straf. Hij duwt me weg en ik geef een tikkie terug. Ik denk dat het er spectaculairder uitzag dan het was."

...

Het is in ieder geval duidelijk dat Terpstra en Wynants geen vrienden zijn. De Beverwijker is niet van plan het incident uit te praten. "Ik zeg niks meer tegen hem, het is nogal een jankerd."

Later bood Terpstra in een persbericht van Omega Pharma-QuickStep zijn excuses aan voor het incident. "Zoiets doe je gewoon niet in het peloton. Ik wist even niet wat ik deed."
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 18 aug 2014 09:30

Terecht en jammer. Slechte publiciteit voor hem.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 18 aug 2014 11:10

Dit was echt niet goed van hem, maar voor de rest een schitterende coureur met een topseizoen achter de rug.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 aug 2014 12:35

Demax69 schreef:Dit was echt niet goed van hem, maar voor de rest een schitterende coureur met een topseizoen achter de rug.
+1, mooie kerel en mooie coureur, type "lefgozer", zie ik graag fietsen. Dit was alleen niet zo chique inderdaad.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 aug 2014 13:17

Ik vind zo'n incident eigenlijk wel mooi, net als dat gedoe om die drinkbus tussen die renners van FDJ en Wanty. Van mij hoeven het niet allemaal van die brave hendrikjes te zijn. Zeker omdat Belkin zich weer eens ouderwets, fantasieloos naar de slachtbank liet leiden.
Campagnolo Ultra Dork

Roel1908
Forum-lid

Gebruikersavatar Roel1908 18 aug 2014 16:10

Vind het altijd een genot om naar Terpstra te kijken. Was een rare actie van beiden trouwens. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit soort dingen op zijn tijd best kan waarderen.

Karl66
Forum-lid

Karl66 18 aug 2014 19:10

Wat kan je waarderen aan een renner die in het wiel zit, ernaast komt rijden en een beuk geeft?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie