http://www.wielerflits.nl/nieuws/28387/ ... erbij.htmlWynants kreeg van de jury een minuut tijdstraf en een boete van 200 Zwitserse francs. Niki Terpstra kreeg dezelfde boete en werd bovendien gediskwalificeerd. Wynants wil het hoofdstuk zo snel mogelijk afsluiten. "Ik vind het niet nodig om hem daar nog over te spreken. Voor mij is het geen ding."
Wielerseizoen 2014
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Alexander Kristoff heeft in Noorwegen de slotrit van de Artic Race gewonnen. De renner van Katusha kwam na een 165 kilometer lange rit met start en aankomst in Tromsø als eerste over de finish. Steven Kruijswijk verzekerde zich van de eindzege.
De Zweed Marcus Fåglum Karlsson (Team Ringeriks-Kraft) begon als eenzame leider aan de finale. Hij had een voorsprong van meer dan een halve minuut. Met nog iets meer dan tien kilometer te gaan werd hij ingerekend door het peloton. Op de voorlaatste beklimming van de dag probeerde Zwitsers kampioen Martin Elmiger (IAM Cycling) nog iets aan de eindstand te veranderen, maar hij slaagde hier niet in.
Tijdens de slotronde probeerde Oscar Gatto (Cannondale) op deze klim op drie kilometer van het einde een massasprint te voorkomen. Thor Hushovd (BMC) ging in de afdaling in de aanval. Kristoff ging in de achtervolging en verschalkte hem aan de finish. Hij boekte zijn tweede zege in deze ronde, maar kwam voor de eindzege vier tellen tekort.
Arctic Race of Norway (2.1)
Uitslag etappe 4: Tromsø - Tromsø (165 km)
1. Alexander Kristoff (Katusha) in 3u42m08s
2. Thor Hushovd (BMC Racing)
3. Sam Bennett (NetApp-Endura) op 2s
Eindklassement Arctic Race of Norway 2014 (2.1)
1. Steven Kruijswijk (Belkin) in 17u22m12s
2. Alexander Kristoff (Katusha) op 4s
3. Lars Petter Nordhaug (Belkin) op 18s
De Zweed Marcus Fåglum Karlsson (Team Ringeriks-Kraft) begon als eenzame leider aan de finale. Hij had een voorsprong van meer dan een halve minuut. Met nog iets meer dan tien kilometer te gaan werd hij ingerekend door het peloton. Op de voorlaatste beklimming van de dag probeerde Zwitsers kampioen Martin Elmiger (IAM Cycling) nog iets aan de eindstand te veranderen, maar hij slaagde hier niet in.
Tijdens de slotronde probeerde Oscar Gatto (Cannondale) op deze klim op drie kilometer van het einde een massasprint te voorkomen. Thor Hushovd (BMC) ging in de afdaling in de aanval. Kristoff ging in de achtervolging en verschalkte hem aan de finish. Hij boekte zijn tweede zege in deze ronde, maar kwam voor de eindzege vier tellen tekort.
Arctic Race of Norway (2.1)
Uitslag etappe 4: Tromsø - Tromsø (165 km)
1. Alexander Kristoff (Katusha) in 3u42m08s
2. Thor Hushovd (BMC Racing)
3. Sam Bennett (NetApp-Endura) op 2s
Eindklassement Arctic Race of Norway 2014 (2.1)
1. Steven Kruijswijk (Belkin) in 17u22m12s
2. Alexander Kristoff (Katusha) op 4s
3. Lars Petter Nordhaug (Belkin) op 18s
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
En terecht. Wat een waardeloze actie van Terpstra. Misschien iets teveel testosteron in de cocktail van Ibarguren...monsieurpinot schreef:http://www.wielerflits.nl/nieuws/28387/ ... erbij.htmlWynants kreeg van de jury een minuut tijdstraf en een boete van 200 Zwitserse francs. Niki Terpstra kreeg dezelfde boete en werd bovendien gediskwalificeerd. Wynants wil het hoofdstuk zo snel mogelijk afsluiten. "Ik vind het niet nodig om hem daar nog over te spreken. Voor mij is het geen ding."
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
Iemand de reactie van Lefevre gezien? Die zal het wel onzin vinden 
Mooi praatclubje oprichten met Cav en Suarez?
Mooi praatclubje oprichten met Cav en Suarez?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
thomwittendorp
- Forum-lid
Wat Terpstra doet kan niet door de beugel, ik snap alleen niet waarom Terpstra in eerste instantie 2 minuten krijgt en uiteindelijk gediskwalificeerd wordt terwijl Wynants maar met 1 minuut wordt gestraft.
Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld en dus moet je als jury ze ook gelijk trekken en dan allebei maar diskwalificeren. Het lijkt namelijk ook dat Wynants lichtelijk Terpstra afsnijdt en daarmee de reactie uitlokt, al is die dan weer veel te excessief.
Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld en dus moet je als jury ze ook gelijk trekken en dan allebei maar diskwalificeren. Het lijkt namelijk ook dat Wynants lichtelijk Terpstra afsnijdt en daarmee de reactie uitlokt, al is die dan weer veel te excessief.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
De reactie van terpstra..... mijn hemel wat een tokkie....
"Ik reed ze niet in de weg volgens mij, moet ik dan door de berm ofzo? Ik heb hem alleen tegengehouden. Door iemand als Wynants laat ik me niet opzij duwen", foeterde Terpstra.
"Voor op mijn plek blijven rijden krijg ik toch geen straf. Hij duwt me weg en ik geef een tikkie terug. Ik denk dat het er spectaculairder uitzag dan het was."
...
Het is in ieder geval duidelijk dat Terpstra en Wynants geen vrienden zijn. De Beverwijker is niet van plan het incident uit te praten. "Ik zeg niks meer tegen hem, het is nogal een jankerd."
Later bood Terpstra in een persbericht van Omega Pharma-QuickStep zijn excuses aan voor het incident. "Zoiets doe je gewoon niet in het peloton. Ik wist even niet wat ik deed."
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
+1, mooie kerel en mooie coureur, type "lefgozer", zie ik graag fietsen. Dit was alleen niet zo chique inderdaad.Demax69 schreef:Dit was echt niet goed van hem, maar voor de rest een schitterende coureur met een topseizoen achter de rug.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik vind zo'n incident eigenlijk wel mooi, net als dat gedoe om die drinkbus tussen die renners van FDJ en Wanty. Van mij hoeven het niet allemaal van die brave hendrikjes te zijn. Zeker omdat Belkin zich weer eens ouderwets, fantasieloos naar de slachtbank liet leiden.
Campagnolo Ultra Dork