Reinouds schreef:Volgende week vrijdag ( 26 september) ga ik een poging wagen. Mezelf ingeschreven bij de Club, 3 keer op een dag de top van de Ventoux, via de 3 verschillende dorpen.
Ik heb een vraag aan de malloten die mij voorgingen; hoe laat zijn jullie begonnen, en hoe lang hebben jullie er over gedaan? Ik heb een slaapplaats in Malauscene, dus zal deze als eerste beklimmen. Vervolgens afdalen naar Bedoin en weer omhoog, en dan als laatste Sault.
Zijn er voorgangers die hun GPX files willen delen/Garmin Connect?
Qua kleding heb ik me op alles voorbereid, mezelf voorgenomen om te starten in shirt met korte mouwen + korte broek, wel met thermo shirt er onder, en een windjack mee te nemen. Alleen als 's ochtends echt blijkt dat er kou/regen op komst is ga ik voor lange mouwen.
Ik heb hem op 10 augustus van dit jaar gedaan:
http://app.strava.com/activities/178703352
Dit waren mijn tijden (+/-)
Bedoin - 1:35
Malaucene - 1:45
Sault - 1:45
Ik ben zo rond 10 voor half 10 gestart en was 20 over 5 weer terug in Bedoin.
De beklimming vanuit Bedoin was mijn 3e keer van die kant, dus daar was ik niet bang voor. In 2009 in 2:02 en vorig jaar reed ik hem in 1:29.
De beklimming vanuit Malaucene kende ik nog niet en die viel mij dan ook het zwaarste, helemaal de 3,5km rond de 11%. En in Sault was het wel even slikken om die berg in de verte te zien en te weten dat je nogmaals omhoog mag
Wat ik nog het lastigst vond was voldoende eten. Tijdens de klim wil je immers niet te veel in de maag hebben, maar aan alleen de afdaling heb je niet genoeg tijd om je eten te verteren. Ik ben in Malaucene en Sault wel even een taartje wezen happen bij de bakker, maar even tijd om rustig te gaan zitten had ik niet, want ik wou het niet nog later maken.
Uiteindelijk was het een slopende dag. Ik was immers op fietsvakantie heb moest daarna nog 13 dagen door de bergen fietsen. Ik heb echt een paar dagen moeten 'herstellen' voor zo ver dat mogelijk was
Lidnummer 6924