Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 03 dec 2020 09:29

havana schreef: 03 dec 2020 09:07 Noem eens 5 voorbeelden van vaccins waarbij er sprake was van aantoonbare significante negatieve langetermijneffecten.

P.S. Eén van de farmaceuten biedt het vaccin aan tegen kostprijs. Niks verdienmodel.

De huidige al lang bekende vaccins zijn op een andere basis ontwikkeld (hoe het immuunsysteem reageert op het vaccin en toekomstige virus infecties)

Het corona vaccin (de verschillende varianten) werken anders (rna gebaseerd). Ik ga nu even geen uitleg geven hierover want er is genoeg onafhankelijke wetenschappelijke info hierover te vinden op het internet.

Punt is dat dit gewoon compleet nieuw is. En men domweg niet kan weten wat de lange termijn effecten zijn. Die statistieken zijn er gewoon niet.

Men kan niet eens weten of dit vaccin invloed kan hebben op de vruchtbaarheid van de mens. Lekker dingetje dan. Is notabene onze bestaansreden als soort.

Kan je roepen, te ver gezocht, onzin, is allemaal veilig en getest.. maarja er is geen garantie.

Vaccin tegen de Mexicaanse griep liep ook niet helemaal voorspoedig en dat was wel een op een bekende vaccinatie methode gebaseerd.

En dan tegen kostprijs...

Je snapt natuurlijk wel dat dit net zoiets is als de eerste 3 maanden een gratis proef abonnement voor de krant...

Kostprijs roepen is een mooie manier van “klantenbinding” ..

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2020 09:46

We weten van heel veel dingen de langetermijneffecten niet. Of het nu cruisecontrol, elektrische fietsen, speciale tandenborstels, carbon wielen, het nieuwste model BOEING, kweekvlees, digitale schoolborden of ZOAB-asfalt betreft. Bijna nooit weten we langetermijneffecten.

Neem langdurig thuiswerken. Nu blijkt dat een grote groep er depressief van wordt. Hadden we dat dan maar niet moeten doen? Lijkt me niet, het thuiswerken bleek enorm effectief tegen de verspreiding van het virus. Het was één van de weinige alternatieven die we hadden en zo is het met het vaccin ook. Er is gewoonweg geen andere manier (of alleen tegen nog veel grotere schade).

Denk je nu echt dat artsen eerder AstraZeneca-middelen gaan voorschrijven omdat AstraZeneca het vaccin tegen kostprijs aanbiedt? Dan heb je geen idee hoe artsen werken. Artsen schrijven vaak niet eens een merknaam voor maar een middel of een werkzame stof.

Overigens werken van alle kanshebbers lang niet alle vaccins op basis van RNA (Oxford, Janssen en Sanofi/GSK bijvoorbeeld niet).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2020 10:37

RVV schreef: 03 dec 2020 09:00 LOL 66 pagina’s

Ik geloof het wel.

Even advocaat van de duivel spelen.. als je wilt weten als vaccin ontwikkelaar van een nog onbekend type vaccin hoe de bevolking in massa reageert op het vaccin dan pak je eerst de zwakste groep. In het beste geval slaat dit goed aan bij deze “zwakkeren”, dus sowieso veilig voor iedereen die jong en gezond is. Die dan massaal durven te vaccineren.

In het slechtste geval is het een grote fucked up en ach dan was er toch al sprake van “dor hout”.

En ergens er tussen in.... ouderen mensen leven sowieso niet meer zo lang.. vanaf je 70 mag je blij zijn als je er nog 10 tot 15 jaar er bij “krijgt” lange termijn effecten zullen op deze groep toch niet meer zichtbaar worden om afschrikkend te werken.

Win/win voor de vaccinatie industrie..


Owh wacht dit is natuurlijk weer een complottheorie. Natuurlijk logisch.
Dit is inderdaad een complottheorie en dan ook nog een knap domme theorie. Wie bepaald welke groepen eerst ingeënt gaan worden? Juist de overheid, daar heeft de industrie niets over te zeggen.

De vaccins zijn al op tienduizenden vrijwilligers getest en daar zal weinig 'dor hout' tussen hebben gezeten. Daarmee is aangetoond dat de kans op een 'grote fucked up' uiterst minimaal is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2228
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 03 dec 2020 10:44

Bij bepaalde figuren heeft inmiddels de coronakolder toegeslagen. Dat is een nieuwe variant die het denkvermogen aantast en die zich voordoet in het kielzog van de standaard covid19. En ja, vergeleken bij coronakolder is covid19 relatief onschuldig. En er zal nooit een vaccin tegen worden ontwikkeld.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3264
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 dec 2020 10:51

havana schreef: 03 dec 2020 09:07 P.S. Eén van de farmaceuten biedt het vaccin aan tegen kostprijs. Niks verdienmodel.
:D :D :D

Met open ogen heet dat.

Ik zou graag de contracten zien die er dan met deze farmaceuten is afgesloten.
Want dit is gewoon te mooi om waar te zijn.

Kostprijs klinkt voor een leek als, je betaald alleen de daadwerkelijke kosten die gemaakt zijn.
In de wereld van de grote corporaties heb je winst en winst.
Je hebt de normale marge die je overal in je proces berekent.
Bij bedrijven met een goed management gebruiken ze dat geld voor vernieuwing, andere bedrijven stoppen het in de zak voor de bonussen en share holders value.

En dan is er nog de minstmarge over het totaal.
Als farma zegt we leveren voor kostprijs dan bedoelen ze waarschijnlijk dat de normake winsten over de halffabrikaten gewoon in stand blijven maar dat de extra marge op de eindprijs komt te vervallen. Een soort van dan.


Er zijn een heleboel boekhoudkundige trucs om op papier de kostprijs hoog op te drijven zodat de winstmarge heel klein is.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3264
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 dec 2020 10:59

havana schreef: 03 dec 2020 09:07 Noem eens 5 voorbeelden van vaccins waarbij er sprake was van aantoonbare significante negatieve langetermijneffecten.
Even googelen en je vindt al heel snel de verhalen.

Goedgelovigen weten hier niks van, komt ook zelden in het nieuws in het westen.
En als er al aandacht voor is dan is het de ver van mijn bed show,

De enige groep die dit wel op het vizier heeft dat zijn de mensen die nu weggezet worden als complotgekkies.

Recent voorbeeld
Dengvaxia controversy

Dengue vaccine fiasco leads to criminal charges for researcher in the Philippines



‘Vreselijke dingen gebeurd met testen van vaccins in Afrika’

=ttps://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/06 ... n-vaccins/

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 dec 2020 11:28

senior schreef: 03 dec 2020 10:44 Bij bepaalde figuren heeft inmiddels de coronakolder toegeslagen. Dat is een nieuwe variant die het denkvermogen aantast en die zich voordoet in het kielzog van de standaard covid19. En ja, vergeleken bij coronakolder is covid19 relatief onschuldig. En er zal nooit een vaccin tegen worden ontwikkeld.
hahaha , dat kwam vorige week of eerder al eens aan de orde....
Overigens maak ik me geen enkele vorm van illusie over vaccins tegen kostprijs en degelijke, da´s louter propaganda.
De een zijn nood is de ander zijn brood, dat zal nooit veranderen en is sowieso de basis van economie.
Laatst gewijzigd door Keezx op 03 dec 2020 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2020 11:29

@NicoB

Ik heb het door jou genoemde stukje over het dengue vaccin eens doorgelezen. Als ik het goed begrijp is dit vaccin ontwikkeld voor mensen die al eens eerder dengue gehad hebben. Vervolgens wordt het door de Fillipijnse overheid ook toegediend aan kinderen die nog nooit dengue gehad hebben....

Kortom: totaal irrelevant voorbeeld.

Voorbeeld 2 heb ik nog niet doorgelezen trouwens. [edit] Inmiddels wel. De vreselijke dingen die in dat artikel genoemd waren onderdeel van een test (hoe kwalijk ook), geen langetermijneffecten van massale vaccinatie.
Laatst gewijzigd door havana op 03 dec 2020 11:46, 2 keer totaal gewijzigd.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12762
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 dec 2020 11:39

Ik vind ook wel dat we nu hier mensen die een mening tegen hebben ook weg gaan zetten als complot denkers.

Ik noem maar even iets Bill gates die een aantal fabrieken koopt in de zomer 2019 om vaccins te kunnen maken:
Ohja die man doet heel veel aan liefdadigheid sorry vergeten.......eerst miljarden belasting niet betalen en dan zelf uitgeven waar je dat wilt. Dat is inderdaad heel erg aardig van hem

Deze zelfde man deed met de WHO een griep uitbraak testje in september 2019..........Goh, toeval. Het kan, maar wel veel he.

Een farmaceut die het zonder winstoogmerk levert, na bonussen of ervoor? En de komende 50 jaar of alleen nu.
Hebben ze in afrika ook gedaan met boeren, gratis "mest" daarna kwam je er niet meer af en kon je het kopen.

Maakt me allemaal niet uit he. Ik weet wel hoe de wereld in elkaar zit. Het gaat alleen om geld/macht simpel. En als je in de verkeerde hoek zit ben je het haasje.

Maar ga niet zeggen dat het allemaal uit goede bedoeling is!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2020 11:42

Farmaceuten willen gewoon winst maken, zoals ieder bedrijf. Ik snap nog steeds niet wat daar mis mee is, wees blij dat ze deze vaccins ontwikkelen.

Farmaceuten zullen het nooit goed kunnen doen volgens de complotdenkers

Ontwikkelen geen vaccin > HET IS EEN COMPLOT WAAROM ONTWIKKELEN JULLIE GEEN VACCIN

Ontwikkelen snel een vaccin > VEEL TE SNEL EN NIET VEILIG

Ontwikkelen langzaam een vaccin > WAAROM DUURT HET ZO LANG. JULLIE LATEN ONS BEWUST ZIEK! JULLIE HEBBEN DEZE ZIEKTE ZELF VEROORZAAKT.

Vragen een normaal bedrag voor vaccin > JULLIE WILLEN WINST MAKEN

Vragen een laag bedrag voor een vaccin > STIEKEM MAKEN JULLIE NOG STEEDS HEEL VEEL WINST

Het is nooit goed.
Laatst gewijzigd door havana op 03 dec 2020 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3264
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 dec 2020 11:51

havana schreef: 03 dec 2020 11:29 @NicoB

...... Als ik het goed begrijp is dit vaccin ontwikkeld voor mensen die al eens eerder dengue gehad hebben. Vervolgens wordt het door de Fillipijnse overheid ook toegediend aan kinderen die nog nooit dengue gehad hebben...........

We weten nu niet of de proefmensen die ingeënt zijn met deze gokmedicijnen wel of niet corona hebben gehad. Wie weet krijgen we dat probleem hier ook wel maar nu met ernstige bijwerkingen voor mensen die al corona gehad hebben. Bijvoorbeeld een immuunsysteem dat op slaat zoals bij veel mensen overleden aan corona is vastgesteld.

Het punt is dat het gaat om zorgvuldigheid, daar heb je protocollen voor opgesteld die gevolgd moeten worden.
Het heeft er nu heel veel van weg dat die protocollen daar waar het opportuun is genegeerd worden.
Die protocollen zijn vaak door schade en schande tot stand gekomen maar blijkbaar zijn er toch weer mensen die denken dat die protocollen nu even niet ven belang zijn.


Het doet me een beetje denken aan de discussie over de EU en het gedoe rondom die grondwet die in Nederland afgeserveerd werd.
Ook toen werd met hel en verdoemenis gedreigd als Nederlanders niet akkoord zouden gaan. Ook toen werden mensen die tegen waren weggezet als gekkies of erger.
Maar wie met die mensen ging praten kwam er vaak achter dat deze mensen groot fan waren van de Europese samenwerking maar dat ze zich ernstig zorgen maakten over de bestuursvorm.

Ik zie hetzelfde zich herhalen. Ik zie mensen die zeer kritisch zijn weggezet worden als gekkies terwijl het deze mensen zijn die vragen stellen over de gevolgde procedures.
Ze zijn ook nu fan van het systeem daarom zijn ze kritisch.
Hen wegzetten als gekkies zoals politici doen dan weet je aan welke kant van de bonussen zij staan.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8437
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 dec 2020 11:52

@Havana Zo ongeveer wat ik aan het reageren was. Het is nooit goed en het zal nooit goed worden.

Gesloten