Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2016/2017

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2017 16:59

Durft nu echt niemand die o-zo-foute grap te maken wie er nu eigenlijk de #jankert is? ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 29 jan 2017 17:10

Nee, alleen bij sporza in de reacties al wel.... Vdp leeft voor de sport dat laat zijn reactie zien (Van Aert ook trouwens).

Vdp zegt altijd als hij verliest dat Van Aert de sterkste was. Nu niet dat zegt al genoeg denk ik.
Laatst gewijzigd door Fietsen?altijd op 29 jan 2017 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Maak joe woar

bve
Forum-lid

bve 29 jan 2017 17:12

daniel1975 schreef:Durft nu echt niemand die o-zo-foute grap te maken wie er nu eigenlijk de #jankert is? ;-)
Niemand kan daarmee lachen.

Klote cross gezien, leuk dat Wout van Aert goede banden kiest maar hij was toch echt de tweede man in koers. Mathieu zei in het interview achteraf dat hij met vertrouwen in het wiel zat van Wout na lek #3, dus hij voelde zich duidelijk de betere. Als Wout zijn lekke band op het verkeerde moment had gehad dan was Mathieu wereldkampioen. Helaas beslist gelukkig/pech vandaag.

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 29 jan 2017 17:15

Zonder die lekke banden hadden ze Mathieu pas aan de finish terug gezien. Maar het is nu eenmaal een mechanische sport. En wat dat janken betreft, ik heb hier in Sint Michielsgestel ook wel eens een Belg zien janken. Waarschijnlijk heeft Mathieu last van dat jankvirus omdat hij net over de grens woont.
Ik vind het een mooie sportman, hij wordt hier wel volwassen van.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 29 jan 2017 17:21

Liever iemand die huilt dan iemand die met de fiets gooit.
Maak joe woar

Pelep
Forum-lid

Pelep 29 jan 2017 18:01

oldandslow schreef:Zonder die lekke banden hadden ze Mathieu pas aan de finish terug gezien. Maar het is nu eenmaal een mechanische sport. En wat dat janken betreft, ik heb hier in Sint Michielsgestel ook wel eens een Belg zien janken. Waarschijnlijk heeft Mathieu last van dat jankvirus omdat hij net over de grens woont.
Ik vind het een mooie sportman, hij wordt hier wel volwassen van.
Is dat nu echt nodig?

Straf ook hoe sommigen hier blijkbaar helderziende capaciteiten hebben om te stellen dat VDP de sterkste man was. In de opening ja, tot VA zelfs zonder de eerste lekke band geleidelijk terugkwam. Wie nadien puur sportief de sterkste was geweest zullen we nooit weten. Wie de beste materiaalkeuze had wel. En mss ook wel wie mentaal de sterkste was.

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 29 jan 2017 18:08

Het kostte hem wel 3 lekke banden van vdp om terug te komen he. En net voor de 4de lekke band had vdp ook weer een gat geslagen.

Aan de andere kant, va reed heel de wedstrijd op langszamere banden. Wat als hij dezelfde banden had, had vdp dan ook dat gat geslagen?

Kortom, we zullen het nooit weten. Het is allemaal als als als, pure speculaas. VA heeft de titel, en daar heeft ie gewoon heel knap voor gereden, en dat is het enige wat telt. Komen nog kansen zat voor vdp.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 29 jan 2017 18:14

Mentaal de sterkste? Ondanks al die lekke banden bleef die gaan.
Maar ja VA heeft ook verdiend gewonnen. Volgend jaar weer een kans.

Toch als echte chauvinist wel zuur :cry:
Maak joe woar

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 29 jan 2017 18:19

het is inderdaad een mechanische sport maar het kan nooit de bedoeling zijn dat j enkel obv het aantal konijnepoten in je achterzak kunt winnen.
Als ik het aantal lekke banden van een aantal renners hoor zitten we in totaal misschien aan 100 + een aantal afgerukte derailleurs. 't is er over geweest, dit had nooit mogen gebeuren op een WK.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 29 jan 2017 18:30

Albert zorgt voor de zege van VanAert door als enige van het ganse peleton het belang van de juiste tubes in te zien. Deze tubes in combinatie met meer druk zijn trager, kosten veel meer krachten en leveren minder grip in de bochten. Meteen ook de reden waarom niemand ermee wil rijden. Dat VanAert hiermee (bijna) gelijke tred kan houden met VdP en er zelfs de snelste rondetijd mee realiseert toont dat hij minstens de evenknie was van VdP.

Het meest verbaasd was ik door de reactie van VdP toen Karl informeerde of hij misschien vooraf overwegingen gemaakt had i.v.m. de bandenkeuze of het nodig vond alternatieven uit te proberen; Neen, niet nodig volgens VdP; ik rijd het WK net als elke andere wedstrijd... Tja, er is duidelijk nog ruimte om wat professioneler te werk te gaan.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 jan 2017 18:32

Wuyts heeft z'n orgasme weer gehad, dat is ook wat waard, niet waar?

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 29 jan 2017 18:35

lugosi schreef:Albert zorgt voor de zege van VanAert door als enige van het ganse peleton het belang van de juiste tubes in te zien. Deze tubes in combinatie met meer druk zijn trager, kosten veel meer krachten en leveren minder grip in de bochten. Meteen ook de reden waarom niemand ermee wil rijden. Dat VanAert hiermee (bijna) gelijke tred kan houden met VdP en er zelfs de snelste rondetijd mee realiseert toont dat hij minstens de evenknie was van VdP.

Het meest verbaasd was ik door de reactie van VdP toen Karl informeerde of hij misschien vooraf overwegingen gemaakt had i.v.m. de bandenkeuze of het nodig vond alternatieven uit te proberen; Neen, niet nodig volgens VdP; ik rijd het WK net als elke andere wedstrijd... Tja, er is duidelijk nog ruimte om wat professioneler te werk te gaan.
Juiste analyse.

Plaats reactie