Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38140
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 dec 2020 20:29

Als ze na het vaccineren van een paar miljoen mensen de maatregelen snel in de vergeetput kieperen heb ik er geen moeite mee dat ik moet wachten. Als ik straks "gestraft" wordt omdat ik fit ben wordt het wel een beetje dubbel.
Maar zoals gewoonlijk de laatste tijd worden er weer heeeeeel veel proefballonnetjes opgelaten, dus eerst maar eens de definitieve uitvoering afwachten.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 dec 2020 20:40

NicoNB schreef: 02 dec 2020 20:10 Deze Nederlanders krijgen als eerste een vaccin

Heel sympathiek natuurlijk dat bepaalde groepen het vaccin eerst krijgen maar ik vraag me af of artikel 1 van de grondwet hier niet even iets te snel gepasseerd word.
Inderdaad dat kunnen we beter aan de Postcode Loterij overlaten, dan kunnen we gewoon per wijk vaccineren, veel efficiënter.

Voortaan bij de 1e hulp ook gewoon een lotje trekken wie de volgende is die geholpen wordt? Hier artikel 1 bij halen trekt op heel weinig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38140
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 dec 2020 20:43

https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... virus-niet
Als je dit trouwens leest zou het ook een prima conclusie zijn om juist de werkende groep als eerste te vaccineren. Als de mensen die actief deelnemen aan de economie en samenleving niet meer besmet worden kunnen die ook de zwakkeren in de samenleving niet meer besmetten. Snijdt het mes aan twee kanten imho.....
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3272
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 02 dec 2020 20:46

Keezx schreef: 02 dec 2020 20:25 Tja, er zal hoe dan ook geselecteerd moeten worden op volgorde, wat is jouw voorstel daaromtrent, loting?

Gaat mij vooral om het principe maar nu je het toch vraagt.

Loten zou een optie kunnen zijn.
Andere optie is kijken welke groepen je eerst vaccineert zodat de economie sneller op gang kan komen.
We gaan nu de mensen die de economische motor laten draaien als laatste vaccineren.
Tot die tijd zullen vele maatregelen die de economie frustreren van kracht blijven.

De andere optie is dat we alleen de oudjes en de kwetsbaren vaccineren.
En dus ergens tijdens dat proces de maatregelen al opheffen.
De gezonde mensen hebben niks te vrezen en er zijn er vele die dat vaccineren wel geloven.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8498
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 dec 2020 20:48

Die mensen die de economie moeten laten draaien waren toch helemaal geen gevaar? Die hebben niet of nauwelijks last van het virus. (Als ik sommigen moet geloven).

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8950
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 dec 2020 21:19

Je snapt het (weer) niet. De mensen die de maatschappij draaiende houden kunnen nu hun werk niet goed doen omdat ze een potentiële besmettingsbron zijn. Gevaccineerd kunnen zij weer volledig functioneren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8498
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 dec 2020 21:38

Jawel hoor, ik begrijp het wel. Maar het was hetgeen ik hier vaak las.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 dec 2020 21:50

Je leest hier een heel scala aan meningen , vermeende feiten, dubieuze theorieen en ook nonsens, dus mogelijk moet je de feiten elders halen....


Ps, ik vind het voorstel van @Amclassic-fan verrassend praktisch, vaccineren op postcode....
Mij lijkt het het beste om groepen die beroepshalve veel dichtbij de medemens moeten komen maar het eerste te "doen".
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 dec 2020 22:03

Stuitend hoe de politiek maar even beslist welke mensen als eerste gevaccineerd moeten worden.

Precies de doelgroep die bij de eerste lockdown achter “slot en grendel” moest.

Oud, grijs, ziek en misselijk en je hebt zelf niks meer te vertellen of te willen. Deze groep is over het algemeen ook nog eens slecht geïnformeerd omdat ze geen toegang hebben tot vrije informatie. Ze zijn het gebruik van het internet niet vaardig.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38140
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 dec 2020 22:07

53x11 schreef: 02 dec 2020 21:19 Je snapt het (weer) niet. De mensen die de maatschappij draaiende houden kunnen nu hun werk niet goed doen omdat ze een potentiële besmettingsbron zijn. Gevaccineerd kunnen zij weer volledig functioneren.
En die geen geld in de vrijetijd industrie kunnen pompen omdat alles dicht moet blijven omdat het virus “nog zo rond vliegt.....”
Dus nog steeds aanhoudende economische schade. Hoe langer je er over nadenkt, hoe minder logisch het eigenlijk is om eerst de ouderen te prikken.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 dec 2020 22:24

RVV schreef: 02 dec 2020 22:03 CUT

Oud, grijs, ziek en misselijk en je hebt zelf niks meer te vertellen of te willen. Deze groep is over het algemeen ook nog eens slecht geïnformeerd omdat ze geen toegang hebben tot vrije informatie. Ze zijn het gebruik van het internet niet vaardig.
Niet alles over 1 kam scheren graag....
Ik ken zat 70 plussers die prima met internet overweg kunnen en in het algemeen ook heel goed weten waar ze het over hebben.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8498
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 dec 2020 22:31

Keezx schreef: 02 dec 2020 22:24
RVV schreef: 02 dec 2020 22:03 CUT

Oud, grijs, ziek en misselijk en je hebt zelf niks meer te vertellen of te willen. Deze groep is over het algemeen ook nog eens slecht geïnformeerd omdat ze geen toegang hebben tot vrije informatie. Ze zijn het gebruik van het internet niet vaardig.
Niet alles over 1 kam scheren graag....
Ik ken zat 70 plussers die prima met internet overweg kunnen en in het algemeen ook heel goed weten waar ze het over hebben.
Het moet niet gekker worden. Ik ben het deze keer toch wel heel erg met Keezx eens. Alsof je na je 60ste informatica onbekwaam bent.
En oud ziek, zwak en misselijk ook in zijn geheel niet.

Gesloten